jumilla Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei.Jeg er en jente på 25 år.Går ikke på p-piller nå.(brukte p-piller i en periode fra jeg var 18-21). Har vanligvis regelmessig syklus på ca 28 dager. Jeg har i løpet av de siste fire-fem månedene tatt angrepille to ganger. Den første gangen fikk jeg kraftig menstruasjon etter en uke, denne varte 7-8 dager, og fikk normal menstruasjon igjen en måned etter dette. Dette var i oktober-november. Jeg tok angrepille igjen 11.januar, og fikk bøldning/menstruasjon 16.januar.Denne gangen med kraftig blødning ca de to første dagene, og så nesten ikke noe blod i det hele tatt de neste 3 dagene. Fikk menstruasjon igjen 5.februar som virker "normal". Kan det være noe galt siden jeg fikk menstruasjonen så tidlig denne gangen? De siste månedene synes jeg menstruasjonssmertene har blitt sterkere. Det har også begynt å stikke mer i underlivet og kjenner murring i korsryggen rundt eggløsning. Hva kan dette være? er det normalt at symtomene i ulike deler av syklusen forandrer seg noen ganger? Denne gangen her kjente jeg både stikking og murring i dagene før menstruasjonen kom, og dette var mye kraftigere enn jeg har opplevd tidligere. Er det på grunn av angrepillene at syklusen har blitt helt feil, eller kan det være noe annet? Jeg har hatt samleie en gang i mellom disse to siste blødningene hvor vi "hoppet av i svingen" -25.januar. Det kommer ut litt væske, blank og hvitt ut av brystvortene når jeg klemmer på de, det har det gjort de siste 2, 5 år så det er egentlig ikke noe nytt.Har ikke undersøkt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323702-uregelmessig-syklus-etter-angrepille-og-%C3%B8kende-menssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Angrepillen endrer på første syklus på ulike måter, avhengig av når den ble tatt i syklus. Det er helt normalt, de som skjedde med dine blødninger og påvirker ikke noe i fremtiden. Menstruasjonssmerter, evt som starter noen dager før menstruasjonen, og eggløsningssmerter kan skyldes tilstanden endometriose. Det er godartet sykdom med små blodcyster på bukhinnen eller eggstokkene. Den kan bare påvises ved kigghullsoperasjon. P-pille er god behandling for symptomene, og det virker som du har behov for sikker prevensjon. Hvis du har melkesekresjon fra brystene, kan det foreligge forhøyet verdi av hormonet prolaktin, få det målt når du er hos din lege. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323702-uregelmessig-syklus-etter-angrepille-og-%C3%B8kende-menssmerter/#findComment-2688267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.