Iskald1365380650 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg er ei jente på 26 som i snart 3 år har vært plaget med at fingrene mine er "tørket ut", noe a'la liktorner som eldre har på føttene. Hard, hard hud som ikke vil forsvinne ved hjelp av eksem salver o.l,.. Har vært hos lege flere ganger pga dette, men kun fått med meg ulike salver som kun har gjort vondt verre. Plagene oppsto etter et overgrep, der jeg i flere timer av gangen fikk holdt hender og fingre i vridde og svært smertefulle stillinger (vriing av håndleddet ble f.eks brukt som pressmiddel, fingrene ble bøyd helt bak og holdt slik lenge osv) Jeg fikk aldri utført noen ordentlig legeundersøkelse i etterkant, mest fordi de synlige ytre skadene var svært små, fordi han brukte metoder som ikke kunne vise noe i etterkant, bortsett fra blåmerker i håndflatene, rundt armleddene o.l.. Jeg har aldri tenkt på å nevne dette til legen, men plutselig slo det meg at dette kanskje kan være et tegn på at nervene i hender/fingre kom i klem og ble skadet? Selv har jeg vært innom tanken på både stress (selvpåført), eller at det er kjønnsvorter (i forb. med de seksuelle overgrepene jeg opplevde) Men legene utelukker vorter, og jeg kan la huden være i fred omså hvor lenge uten at det blir bedre. Salver og kremer hjelper som sagt ikke.. Er det mulig å finne ut om nerver er kommet i klem så lang tid etterpå? Er jeg inne på noe her i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323800-t%C3%B8rre-hender-etter-overgrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.