Gjest Rogalandsjente Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Siste del av teksten kom ikke med .. Dame på 35 år. Siden jeg var 21 har klaget til lege om veldig uregelmessig menstruasjonssyklus samt svetting og ubehag. Ble aldri tatt alvorlig hos legen. Da jeg var 29 sendte min nye fastlege meg til uredning hvor de konstaterte PREMATURE MENOPAUSE altså altfor tidlig overgangsalder. Det var nå kommet så langt at jeg ikke hadde flere egg igjen og har også utviklet osteopeni ("nesten" benskjørhet) pga for lite østrogen. Hadde dette blitt tatt alvorlig på et tidligere stadie har jeg følelsen av at de kunne ha tatt egg fra meg og frosset ned til senere bruk. Tror også jeg kunne unngått denne osteopenien for jeg hadde da blitt satt på østrogentilskudd mye tidligere. Dette er først og fremst et problem for meg fordi vi må få barn på en helt annet måte enn alle andre. Dette kommer til å koste oss psykisk og fysisk. Er det noen andre der ute med samme diagnose og som føler de har blitt ignorert for problemet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323817-premature-menopause-andre-der-ute/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.