Gå til innhold

Fødelsattest..

Anbefalte innlegg

Gjest for et rot

Har satt meg selv i en idiotisk situasjon, gravid etter ONS, ikke kontakt med mannen etterpå. Har bestemt meg for å beholde barnet. Dette er ikke en mann jeg ser på som egnet som far på noen måte, han er på "skråplanet" og bruker narkotika + har en dom. Lurer på om jeg er pliktig (juridisk) til å melde fra om hvem som er faren i fødselsattesten, når jeg vet det? Hvis jeg melder fra, får han automatisk vite det? Etisk vil jeg jo på en måte at barnet mitt skal vite hvem som er faren (at han har et barn han ikke vet om bryr jeg meg ikke om, fælt men sant.) men er redd det kommer til å bli en belastning for barnet. Kan jo også hende han skjerper seg om noen år, selv om det er urealistisk nå.

Økonomisk: Får jeg samme støtte hvis jeg ikke oppgir hvem som er faren som hvis jeg gjør det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323901-f%C3%B8delsattest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest men jeg har ingen fasit...

Jeg har ei venninne som ble gravid etter ONS for noen år tilbake. Hun har aldri, ikke til noen som helst, oppgitt navnet på faren til barnet.

Jeg kan ikke helt forstå hvordan de kan kreve det heller, for du kan jo si at du ikke vet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323901-f%C3%B8delsattest/#findComment-2690905
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...