Gå til innhold

uregelmessig mens etter p-pillebruk

Anbefalte innlegg

Gjest tyr 77

jeg er en kvinne på 24 år. Har brukt p-pillen Marvelon i 2 år, sluttet med den for ett år siden da jeg ønsker å bli gravid. Etter at jeg sluttet med marvelon, har menstruasjonen vært veldig uregelmessig. Jeg fikk mensen igjen, en måned etter at jeg sluttet med pillene. Deretter gikk det 4 mnd til neste gang, så hadde jeg mensen 3-4 ganger med tre ukers mellomrom, og nå går det 6-7 uker mellom hver gang. Før jeg begynte på p-pillene hadde jeg forholdsvis regelmessige kraftige blødninger, nå er blødningene mye midre, og varer 2 dager mindre enn tidligere.

Er dette "bivirkninger" av Marvelon? kan man ha menstuasjon uten at det har foregått en eggløsning?

Kan det være aktuellet med hormonbehandling for å få en regelmessig eggeløsning/mens?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32391-uregelmessig-mens-etter-p-pillebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke bivirkning av Marvelon, de vil stoppe opp få dager etter du slutter med pillen, men det kan ha skjedd mye med din kropp som ble skjult mens du brukte pillen som styrer blødningene. Jeg synes du skal få henvisning til en gynekolog for utredning og evt stimulering av eggløsning. Man blir ikke gravid uten eggløsning, og den er tilsynelatende meget uregelmessig. Man kan ha blødninger uten eggløsning, men da er de ikke regelmessige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...