Gjest kvinne85 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Samboeren min har lenge hatt en ukontrollert skjelving i spesielt venstre side av kroppen. Handa, beinet, og når det er riktig ille rister hodet også. (Sånn risting som parkinsons nesten) Det virker som om det er en sammenheng mellom ristinga og at han hovner opp rundt ledda. De dagene han rister mest har han også veldig vondt i ledd og muskler. Jeg blir veldig bekymra, men han vil ikke til legen. Er det nevrologisk? Eller har det med blodsukker eller blodtrykk å gjøre? Han er 26 år, lett overvektig(har gått ned nærmere 20 kg siste 3 månedene), men vi trener minst 2 dager i uka. Vi spiser godt og sunt. (evnt litt for få måltider om dagen, 2-3 måltider) Han hadde en opplevelse som gjorde han sterkt depressiv for noen måneder siden. Det plager han noen ganger, men er stort sett en over gjennomsnittet glad og livat kar. Kan det ha noen sammenheng med psykisk helse? I og med at vi er så unge så føler jeg dette ikke er helt riktig. Hva kan forårsake sånne symptomer? Han har tydelige smerter og dette går ofte da igjen utover nattesøvn... De dagene han skjelver lite eller ingenting er han fysisk aktiv og har ikke vondt i kroppen. Da er leddene normale og senene ligger "normalt" (når han skjelver kjennes det ut som om senene, spes i armen, "låser" seg). Det virker forresten som om skjelvinga blir verre og verre. Håper du kan hjelpe meg å se noen alternativer til hva det her kan være. På forhånd stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323946-ukontrollert-skjelving/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.