Gå til innhold

Røde prikker på kroppen som klør og danner et rødt område rundt prikkene!

Anbefalte innlegg

Gjest 1234gutt22

Hei. Jeg er en gutt/mann på 22år som har atopisk eksem. Eksemen var helt borte fra aldreren 3 år til 15-16år. Da kom det sterkt tilbake og begynnte først på hals og spredde seg videre på kroppen og ansikt. Siden den gang har jeg vert plaget med eksem, men klarer å holde det noen lunde i sjakk ved å bruke forskjellige kremer. Men de siste 2-3 årene har det oppstått en ny type plage som jeg ikke forstår meg helt på. Jeg får små røde prikker rundt om på kroppen. Spesielt på brust, mage og rygg. De små røde prikkene ser ut som de dukker opp i hårsekkene og klør noe forferdelig. Jeg klarer ikke å laver å klø på dem og det kommer ofte sår. Det ser ut som disse prikkene kommer stort sett hele dagen, men spesielt om kvelden. Det blusser også opp hvis jeg bader eller dusjer. Altså er i kontakt med vann. Da blir huden veldig rød rundt området prikkene er. Og klør veldig som sagt. Hvis jeg klarer å laver å klø så går de stor sett vekk av seg selv. Håper dette er en grei forklaring av at noen kan gi meg et godt svar på hva dette er og hvordan jeg evt kan bli kvitt det. Mvh Gutt 22

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...