Gå til innhold

Hvor mange glass på en 3-liter?

Anbefalte innlegg

Skal ha stort selskap m 60 gjester til våren, og skal i den anledning servere vin og øl til maten. Tenkte at jeg skulle handle vin på 3-liters kartonger i Sverige, og i den anledning lurer jeg på hvor mange glass det går på en slik kartong. (Drikker ikke vin selv.)

Blir også glad for tips om god rødvin til en grei svensk pris!! Har vært på nettet og tittet, men er ingen vinkjenner.... Kjedelig hvis jeg kjøper billig vin og den smaker dårlig....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324014-hvor-mange-glass-p%C3%A5-en-3-liter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

14

• morsan

12

• Katt-ja

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Det går 4 flasker på en kartong.

Jeg ville tenkt en flaske pr. pers. selv di som ikke drikker. Noen drikker alltid mye mer.

Også villle jeg i tillegg hatt litt på lur.

Elste kusniami har aldri nok vin, i 40års laget gikk vi tom for vin under maten, og i bryllupet, var det ikke en dråpe igjen heller. SKikkelig pinelig, syns jeg. Sånt ville ikke jeg opplevd.

Vennlig hilsen

Jeg ville tenkt en flaske pr. pers. selv di som ikke drikker. Noen drikker alltid mye mer.

Elste kusniami har aldri nok vin, i 40års laget gikk vi tom for vin under maten, og i bryllupet, var det ikke en dråpe igjen heller. SKikkelig pinelig, syns jeg. Sånt ville ikke jeg opplevd.

Vennlig hilsen

Sånn ville jeg regna også :) Dritpinlig, og kjedelig for gjestene, hvis det skulle være for lite..

Gjest høstløv

Det går 4 glass vin på en vanlig flaske, i en tre liters kartong er det fire flasker rødvin, dvs det er cirka 16 glass på en tre liters kartong.

Cabernet sauvignon rødvin fra Chile, California, Sør Afrika eller Australia, er som regel gode viner, med fuldig smak.

Cato Negro er en slik vin, den er veldig polulær. og i en rimelig prisklasse.

AneM1365380603

Det går 4 glass vin på en vanlig flaske, i en tre liters kartong er det fire flasker rødvin, dvs det er cirka 16 glass på en tre liters kartong.

Cabernet sauvignon rødvin fra Chile, California, Sør Afrika eller Australia, er som regel gode viner, med fuldig smak.

Cato Negro er en slik vin, den er veldig polulær. og i en rimelig prisklasse.

''Cabernet sauvignon rødvin fra Chile, California, Sør Afrika eller Australia, er som regel gode viner, med fuldig smak.''

Gode forslag!

Annonse

Vennlig hilsen

En hel flaske per pers i snitt....? For 60 gjester...?

Wow. Det synes jeg var drøyt...det er jo sikkert en del som drikker øl istedet? Kanskje tilogmed noen som kjører - synes alltid det er en del som ikke drikker alkohol av en eller annen grunn.

Men, enig i at det er bedre å ha for mye enn for lite, da :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234344099' post='4089953]

Nå var jeg framme med vinglass og desilitermål: i 1 vinglass går det 1½ dl væske.

Dvs 20 glass vin av 3 liter.

Du har helt rett Lotte!

Eg ville sagt det gikk ca. 4-5 glass pr. flaske (0,7 l), så da blir det ca. 20 glass pr. kartong.

Du har helt rett Lotte!

Eg ville sagt det gikk ca. 4-5 glass pr. flaske (0,7 l), så da blir det ca. 20 glass pr. kartong.

Og tenk det: jeg har aldri hatt en vinkartong i huset! :-)

Kun rødvinsflasker som jeg har vunnet på jobb, hehe! Jeg blir neppe tatt for å være si' på flaska, eller kartongen, om du vil ;-)

Wow. Det synes jeg var drøyt...det er jo sikkert en del som drikker øl istedet? Kanskje tilogmed noen som kjører - synes alltid det er en del som ikke drikker alkohol av en eller annen grunn.

Ja, det er mye, men jeg ville ikke hatt forlite.

Jeg drikker mer enn en flaske på en kveld, det innrømmer jeg gjerne, og jeg er sikker på at jeg ikke er helt alene om det ;-) Så jeg er nok med på å dra opp snittet ja.

Når vi har selskap her, så går det veldig ofte mer enn en flaske per person, men vi drikker ikke drinker og slikt i tillegg da.

Jeg regner 3 flasker på to personer jeg når vi har selskap her, men så liker jeg å ha masse vin i kjellern også, så jeg har aldri gått tom.

Gjest du kan levere tilbake på polet

Jeg ville kjøpt feks 8 (eller 10) kartonger i Sverige, (hvis dere skal dit flere ganger i løpet av våren), og feks 5 kartonger i Norge (som dere kan levere tilbake hvis de ikke åpnes).

På sommeren er det nok mange som gjerne vil ha hvitvin, både før maten og etter maten, og til mat hvor det passer.

Annonse

Ja, det er mye, men jeg ville ikke hatt forlite.

Jeg drikker mer enn en flaske på en kveld, det innrømmer jeg gjerne, og jeg er sikker på at jeg ikke er helt alene om det ;-) Så jeg er nok med på å dra opp snittet ja.

Når vi har selskap her, så går det veldig ofte mer enn en flaske per person, men vi drikker ikke drinker og slikt i tillegg da.

Jeg regner 3 flasker på to personer jeg når vi har selskap her, men så liker jeg å ha masse vin i kjellern også, så jeg har aldri gått tom.

Hikk :-)

Gjest Elextra

''En hel flaske per pers i snitt....? ''

Dette har vi diskutert før, ik'?

Husk at mange av oss gjerne drikker kanskje 4 glass vin til en lang middag, og vi holder oss kanskje til rødvin utover kvelden også. På en lang kveld kan det fort gå fire glass til etterpå, da er vi fort oppe i nærmere to flasker! :P

''En hel flaske per pers i snitt....? ''

Dette har vi diskutert før, ik'?

Husk at mange av oss gjerne drikker kanskje 4 glass vin til en lang middag, og vi holder oss kanskje til rødvin utover kvelden også. På en lang kveld kan det fort gå fire glass til etterpå, da er vi fort oppe i nærmere to flasker! :P

Jeg var i ett lite sekund her, redd at dette bare gjalt meg ;-)

Vennlig hilsen

''Elste kusniami har aldri nok vin,''

Du har ikke vært borti den kartongen allerede vel? ;-)

Forøvrig enig i dine beregninger av hvor mye man trenger. Eller iallefall kan komme til å trenge, litt avhengig av klientellet.

''Elste kusniami har aldri nok vin,''

Du har ikke vært borti den kartongen allerede vel? ;-)

Forøvrig enig i dine beregninger av hvor mye man trenger. Eller iallefall kan komme til å trenge, litt avhengig av klientellet.

Starter alltid dagen med ett lite glass, er ikke det helt vanlig da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...