Gå til innhold

Hvor mange glass på en 3-liter?

Anbefalte innlegg

''Jeg vil ikke akkurat si at garasjen vår oser av sjarme og kos;''

Jeg tenkte kanskje garasjen deres hadde et litt annet preg enn vår, med fullt av bilhjul, sykler, sportsutstyr og verktøy oppetter veggene. At det hos dere var mer som dans på låven, liksom! *S*

Far from it!! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

14

• morsan

12

• Katt-ja

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

*slår meg på panna* Leser for fort igjen, trodde av en eller annen grunn at dansegulvet var lagt til garasjen! *S* Sjenket til og med mine fineste sko med skinnsåle en vennlig tanke, med tanke på det grove murgulvet i garasjen *flirer*.

De bar spisestuemøblene ut i garasjen for å få plass inne til å danse. *teskje* ;o)))

Gjest 40 - hurra!

Jeg har just hatt selskap med 53 gjester, hvorav 50 drakk alkohol.

Jeg kjøpte inn 6 3-litre med vin i Sverige, og det holdt i massevis, vi helte over i karafler og lot det også stå utover kvelden - på kaffebordet. Hadde i tillegg 50 småbokser med øl, og det var igjen masse av det også (ca 25). (Og ingen var spesielt edru, liksom.)

Hva slags vin kommer helt an på hva du skal servere av mat.

Gjest 40 - hurra!

Men helt realistisk er vel ikke det. Det er 60 gjester, det hørtes pesete og tungvint ut.

Jeg hadde akkurat selskap med over 50 gjester, vi brukte karafler. Funket kjempebra, det! (Hadde kjøkkenhjelp, da, om det er av betydning.)

Annonse

Gjest 40 - hurra!

Jeg kjøpte inn 6 3-litre med vin i Sverige, og det holdt i massevis, vi helte over i karafler og lot det også stå utover kvelden - på kaffebordet. Hadde i tillegg 50 småbokser med øl, og det var igjen masse av det også (ca 25). (Og ingen var spesielt edru, liksom.)

Må bare legge til at mine gjester holdt seg med drikke selv _etter_ kaffe avec. Så mine innkjøpe var beregnet til maten.

En kommentar vedrørende karafler vs flasker:

I min mors 60-årsdag ble det satt fram karafler, fylt på av serveringshjelpa. Det var en del halvfulle karafler når kvelden var slutt, og dette holder seg jo ikke evig...

I min manns 40-årslag hadde vi vinflasker, og det var ganske få åpnede, halvfulle flasker når festen var over.

Ja, det var jo raust.

Nesten fire dl vin pr. gjest som drakk. Skjønner ikke hvordan disse ikke klarte og holde seg endru ;-)

Gjest 40 - hurra!

Ja, det var jo raust.

Nesten fire dl vin pr. gjest som drakk. Skjønner ikke hvordan disse ikke klarte og holde seg endru ;-)

Er du spydig? Eller morsom?

Som jeg skrev i tillegget, så hadde folk med seg eget drikke som de tok av etter kaffen. I tillegg hadde vi velkomstdrink.

Mener du at vi var gjerrige?

Må bare legge til at mine gjester holdt seg med drikke selv _etter_ kaffe avec. Så mine innkjøpe var beregnet til maten.

Ja, da skjønner jeg. Folk hadde jo med medbrakt, For om 50 menneser ikke hadde klart å holde seg edru på det du først skrev, ville det jo vært skandale ;-D

3,6 dl vin pr(pr alkoholdrikkende) person ;-) Folk begynte sikkert på sin egen vin lenge før, derfor du føler du har så mye igjen.

Gjest 40 - hurra!

Ja, da skjønner jeg. Folk hadde jo med medbrakt, For om 50 menneser ikke hadde klart å holde seg edru på det du først skrev, ville det jo vært skandale ;-D

3,6 dl vin pr(pr alkoholdrikkende) person ;-) Folk begynte sikkert på sin egen vin lenge før, derfor du føler du har så mye igjen.

Jeg vet selvfølgelig ikke hva gjestene hadde i glassene sine under middagen, jeg smakte ikke. Derimot _så_ jeg ingen andre flasker på bordet, men du kan jo ha rett.

Folk var selvfølgelig ikke drita under middagen, heldigvis.

3,6 dl vin pr(pr alkoholdrikkende) person + øl er da ikke så voldsomt lite til maten... Synes du er litt slem mot "40 år",- det kommer jo an på hva slags fest det var. Jeg blir merker det godt når jeg har drukket en halv flaske vin til maten,- så hvis jeg skal orke en drink eller to etter maten,- så holder det for meg...

Nå skal det sies at det ikke er direkte fyllefester jeg er på da,- men for sånne settinger hvor de aller fleste etterpå husker det de har gjort, og ikke skammer seg over det ;-)

Annonse

3,6 dl vin pr(pr alkoholdrikkende) person + øl er da ikke så voldsomt lite til maten... Synes du er litt slem mot "40 år",- det kommer jo an på hva slags fest det var. Jeg blir merker det godt når jeg har drukket en halv flaske vin til maten,- så hvis jeg skal orke en drink eller to etter maten,- så holder det for meg...

Nå skal det sies at det ikke er direkte fyllefester jeg er på da,- men for sånne settinger hvor de aller fleste etterpå husker det de har gjort, og ikke skammer seg over det ;-)

I tillegg kommer det at noen drakk øl, så da kan det jo hende at vindrikkerne drakk en halvliter hver i gjennomsnitt til maten, før de gikk over på medbragt.

Gjest Elextra

''Nå skal det sies at det ikke er direkte fyllefester jeg er på da,- men for sånne settinger hvor de aller fleste etterpå husker det de har gjort, og ikke skammer seg over det ;-)''

Aha. Jeg _visste_ vi ikke hadde samme omgangskrets.

''Nå skal det sies at det ikke er direkte fyllefester jeg er på da,- men for sånne settinger hvor de aller fleste etterpå husker det de har gjort, og ikke skammer seg over det ;-)''

Aha. Jeg _visste_ vi ikke hadde samme omgangskrets.

Hehe,- du enten skammer deg eller husker lite etter en fest?

Neeei, vi har nok ikke samme omgangskrets :) Og så er jeg vel noen år eldre enn deg. Og blir sikkert fortere brisen av alkohol også...jeg kjenner en halv vinflaske veldig godt.

Gjest Elextra

Hehe,- du enten skammer deg eller husker lite etter en fest?

Neeei, vi har nok ikke samme omgangskrets :) Og så er jeg vel noen år eldre enn deg. Og blir sikkert fortere brisen av alkohol også...jeg kjenner en halv vinflaske veldig godt.

Glemte kanskje en liten smiley i innlegget mitt ;).

Legger ikke skjul på at jeg har en omgangskrets som liker å drikke en del på fest. Men jeg vil ikke dermed kalle det fyllefest (nå er det jo høyst subjektivt hva en legger i det). Det er sjelden noen er "synlig beruset" eller mister kontrollen og gjør ting de angrer, om du skjønner hva jeg mener. Har også venner som drikker lite, eller som kanskje er sjåfører eller ikke drikker av andre grunner, men det er aldri noe problem - de hygger seg gjerne de og.

Glemte kanskje en liten smiley i innlegget mitt ;).

Legger ikke skjul på at jeg har en omgangskrets som liker å drikke en del på fest. Men jeg vil ikke dermed kalle det fyllefest (nå er det jo høyst subjektivt hva en legger i det). Det er sjelden noen er "synlig beruset" eller mister kontrollen og gjør ting de angrer, om du skjønner hva jeg mener. Har også venner som drikker lite, eller som kanskje er sjåfører eller ikke drikker av andre grunner, men det er aldri noe problem - de hygger seg gjerne de og.

Jeg tenkte meg til den smiley'en, jeg :-) La ikke merke til at den ikke var der...

Jo,- det er jo alltid noen som ikke drikker fordi de kjører, er gravide, skal kjøre/jobbe tidlig neste morgen, eller tilogmed er avholds av andre grunner (?) og når man da legger til dem som foretrekker øl, så syntes jeg ikke 3,6 dl vin til maten var så lite...som et snitt.

Jeg elsker vin, jeg altså,- men jeg syntes det var litt slemt av BMS å antyde at gjestene til "40" syntes at de var så gniene at de satt med sitt medbrakte under bordet og begynte på det lenge før midagen var over...

Gjest Elextra

Jeg tenkte meg til den smiley'en, jeg :-) La ikke merke til at den ikke var der...

Jo,- det er jo alltid noen som ikke drikker fordi de kjører, er gravide, skal kjøre/jobbe tidlig neste morgen, eller tilogmed er avholds av andre grunner (?) og når man da legger til dem som foretrekker øl, så syntes jeg ikke 3,6 dl vin til maten var så lite...som et snitt.

Jeg elsker vin, jeg altså,- men jeg syntes det var litt slemt av BMS å antyde at gjestene til "40" syntes at de var så gniene at de satt med sitt medbrakte under bordet og begynte på det lenge før midagen var over...

Og etter hva jeg forstod var det vin i gjen i "40"-selskapet, ergo var det ikke direkte behov for medbragt allerede under måltidet, i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...