Gå til innhold

Lære å prate sammen i par-terapi?

Anbefalte innlegg

Gjest Tror det er håp

Lurer på hva som skal til for at min samboer åpner seg for meg.

Tør nesten ikke tenke på at han aldri kommer til å gjøre det for jeg synes det er veldig ensomt når vi ikke kan prate. Når jeg tar opp vanskelige ting blir han sur, stille, går, lukker seg.

Noen som har erfaringer med at partneren kan åpne seg hvis man går i par-terapi?

Fortsetter under...

Dere kan dikkert få det til medn det kan bli vanskelig hvis dere ikke har noen dialog nå.

Vi har begynt med parsamtaler på familiekontoret, har bare hatt to samtaler foreløpig. Det er ikke lett å skulle dele sine innerste tanker og følelser med mannen selv om vi har vært gift i 20 år. Heldigvis har vi fått en kjempeflink psykolog som er godt trent i å få par til å snakke sammen så jeg har tro på at det skal hjelpe oss.

Lykke til.

Gjest Tror det er håp

Dere kan dikkert få det til medn det kan bli vanskelig hvis dere ikke har noen dialog nå.

Vi har begynt med parsamtaler på familiekontoret, har bare hatt to samtaler foreløpig. Det er ikke lett å skulle dele sine innerste tanker og følelser med mannen selv om vi har vært gift i 20 år. Heldigvis har vi fått en kjempeflink psykolog som er godt trent i å få par til å snakke sammen så jeg har tro på at det skal hjelpe oss.

Lykke til.

Fint å høre at du har trua på det hvertfall. Jeg trur også det kan gå an med en flink terapeut men begge må selvfølgelig ville det. Trur også min samboer burde ha noen timer alene.

Jeg synes det virker så håpløst innimellom.

Jeg e veldig åpen å følsom, han er også veldig følsom men veldig lukket..

Vet han reagerer ofte på ting men han sier aldri ifra, blir snurt eller oppfører seg barnslig ved å ofte gjøre "det samme igjen"??

Håper vi kan komme gjennom dette, klarer ikke leve sammen med han uten å ha et åpent forhold, føler til tider at jeg ikke kjenner han, føles veldig ensomt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...