sella1365380294 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Min gamma gt har i ca 5 mndr. (sannsynligvis lenger fordi det ikke har vært tatt prøver før) ligget på ca 125, altså lett forhøyet. Alle andre prøver var fine, også leverprøver. Moderat alkoholbruk,(rødvin , kun i helgene) men kuttet tvert ut all bruk av alkohol etter resultat på denne prøven. Gjentatt prøve viste samme resualtat. Har nå ikke smakt alkohol på flere måneder. I dag var jeg til nytt besøk hos legen og han anbefalte ultralyd av leveren/galleveiene, da dette kan indikere gallestein. Men etter at jeg kuttet ut all alkohol har kolestrolverdien steget fra 5,3 til 6. Og så får jeg anbefalt av legen å drikke 3 glass rødvin i uka ...... Er ikke det litt pussig mhht. gamma gt ? Trodde man helt skulle holde seg unna alkohol da jeg. Jeg angrer nesten på at jeg gikk til legen i september, (kun en rutineskjekk) for jeg føler meg ikke syk på noen måte. Dette synes jeg bare skaper engstelse og uro. Nå går jeg og er redd for denne ultralyden og kreft og alt mulig galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324020-forh%C3%B8yet-gamma-gt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.