Gå til innhold

Frisk på lav BMI?

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkiline

Jeg har en BMI på 15. Er 24 år. Jeg har fått beskjed om at jeg er alt for tynn og må jobbe med å legge på meg. Fikk ernæringsfysiolog og jeg må spiste 2800 kcal dagen og står nesten stabil på dette inntaket. Er det mulig å være frisk på en bmi på 15 om alt fungerer. Jeg har jo mens og jeg er frisk. Er så vanskelig å få vekta opp. Den vil jo bare ikke oppover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324132-frisk-p%C3%A5-lav-bmi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah Elizabeth

Jeg er 25 år og har bmi på 16. Er helt frisk og rask. Jeg har hatt regelmessig mens siden jeg var 14 år og er sjeldnere syk enn mange jeg kjenner til tross for at jeg omgås med mye folk hver dag.

Var gjennom en hel haug undersøkelser som barn fordi legene var bekymret over min lave vekt. Ble til og med sendt til spesialist på spiseforstyrrelser fordi de trodde jeg hadde anoreksi. Konklusjonen ble at jeg er helt frisk :-)

Jeg prøver å legge på meg fordi jeg har lyst til å få litt mer kjøtt på beina, men jeg stresser ikke med det lenger. Har akseptert at det er sånn jeg er. Jeg spiser det jeg har lyst på til de vanlige måltidene og inntar i tillegg 1000 kalorier i form av ernæringsdrikk hver dag.

For noen kan det faktisk være normalt å være tynn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...