Gå til innhold

Lavt stoffskifte og IVF

Anbefalte innlegg

Gjest dlkfjsldf

Jeg skal gjøre eggdonasjon i utlandet og tok i den forbindelse blodprøver. Det ble vist TSH på 4,8 og jeg skal nå ta ny blodprøve her hjemme for antistoffer (thyroide antibodies). Hvis den ikke viser antistoffer vil klinikken i utlandet at jeg skal ta jod 200 og gå i gang med forsøket, virker det som en adekvat behandling? Hvis den viser antistoffer har de ikke sagt hva jeg skal gjøre. Men jeg vil gjerne spørre deg om du ville anbefalt for eller imot å gå i gang med et prøverørsforsøk dersom det viser seg at jeg har lavt stoffskifte. Kan det være skadelig for fosteret? Kan det gjøre det mindre sannsynlig å lykkes i å bli gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324383-lavt-stoffskifte-og-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I følge min tabell er TSH under 5,5 normal. Det vil være logisk å sjekke tyroxin-nivået for å se om det er lavt stoffskifte før det måles antistoffer. Tilstedeværelse av antistoffer kan være tegn på at en prosess er i gang som kan føre til lavt stoffskifte. Hvis stoffskiftet er lavt, så bør det gis tyroxin fremfor jod. Det vil være best å få det i orden før man starter et graviditetsforsøk som er kostbart. Jeg synes du skal få nærmere forklaring fra klinikken som skal behandle deg, umiddelbart forstår jeg ikke helt deres opplegg.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...