Gå til innhold

sopp eller herpes?

Anbefalte innlegg

Fikk for ca. en uke siden en infeksjon paa penis, fem-seks svuler som etter hvert blir raude med hvit i midten, paa penishode ved urinvei er det raudt og hissig mer betent ikke svul. gikk til lege og fikk til svar at dette er sopp eller herpes og fikk behandling for begge deller, etter som jeg har lest og forstaatt er dette sopp Candina og ikke herpes. jeg vil slutte med herpes medisin, er dette rett,og naar kan jeg forvente aa bli normal paa penishode litt smerte ved vannlating, men blir bedre for hver dag. er det smittsomt, kan jeg ha sex med fruen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324421-sopp-eller-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille en sikker diagnose basert på en kort beskrivelse, uten undersøkelse og uten noen viktig tilleggsspørsmål som kan differensiere mellom de to aktuelle infeksjoner. Og selvfølgelig ville det vært helt uansvarlig av meg å overprøve min kollegas diagnose.

Men med dette forbehold må jeg kunne si at beskrivelsen passer utmerket med en kandida infeksjon. Muligens kan det være bakteriell infeksjon, men i min bok ser herpes anerledes ut. Jeg ville anbefale at du prøver antisoppbehandlingen og ser det an om det hjelper. Hvis det er b are Candida bør du bli bra iløpet av en uke eller deromkring. Hvis du ikke blir bra er det sjanse for at det er andre mikroorganismer som er innvolvert og som da selvfølgelig ikke responderer på soppbehandling. Du bør avstå fra ubeskyttet sex mens du har symptomer. Du vil meget lett kunne overføre infeksjonen til fruen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324421-sopp-eller-herpes/#findComment-2696068
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...