Gå til innhold

Har fremd. ikke tenkt å grave meg ned

Anbefalte innlegg

Gjest den triste skal bli glad igjen

Ikke det at jeg tror at så mange er interessert, men jeg har et behov får å skrive likevel. Nå har kjæresten min flyttet. Hverdagene er egentlig omtrent det samme for tidligere var han jo aldri hjemme. I dag har han varslet at han kommer hjem til vår felles leiligh. for han skal plutselig ha barna sine.

(kjæresten min har flyttet fra meg for 6 mnd. fordi han ikke syns vi har det noe kjekt, men når han har barna sine kommer han tilbake fordi han ikke vil røpe at han har flyttet).

Han pleier å ha de annenhver helg, så helgen var jeg fra før av klar over at de kom. Han tror sikkert jeg kommer hjem etter jobb, men der tar han feil, jeg skal treffe en venninne etter jobb. Vi skal ut og vi skal på kino. Jeg er nok ikke hjemme før halv tolv. Tenker han kommer til å lure på hvor jeg er. Jeg har ingen «meldeplikt» ettersom han har flyttet fra meg. I morgen skal jeg ut og spise med søsteren min og på fredag reiser jeg bort med sønnen min hele helgen.

Han har nok satset på at de helgene han har barna sine skal han automatisk få en liten dose av meg. Men det passer meg dårlig å være så til de grader tilgjengelig for en som ikke vil ha meg på heltid.

Nå er det han som kan sitte der hjemme alene og «forhåpentligvis» lengte/savne meg.

Jeg på min side – gleder meg til kvelder med venninner og søsken, og å ha det kjekt med andre istedenfor å sitte hjemme og vente på en som aldri kommer.

Fortsetter under...

Gjest på den andre siden

Så utrolig bra for deg!

Vær sterk og hold på med ditt. Sier litt om hvor patetisk han er som tror han bare kan komme valsende "hjem" med sine barn og lagte som alt er ok.

Nei, kom deg ut og kos deg med venninner og egne aktiviteter, så får han sitte hjemme alene og sture.

Det er sterke kvinner som deg samfunnet trenger! :)

Gjest @krøll

BRA!!

Syns du er flink og har tatt et fornuftig standpunkt. Hans barn er hans ansvar og ikke ditt. Og helt rett, du har ikke meldeplikt. Stå på. Tror du vil finne ut at livet har så mye mer å by på enn å sitte å vente på han. Kjærlighetsorg er tøft, vi har vel alle vært der, men når du får det hele på litt mer avstand vil du se at du nok har det mye bedre uten han.

Personlig tror jeg du hadde kommet over dette bruddet (for det er vel ett brudd når han ikke ønsker å se deg annet enn når han skal opprettholde denne løynen for sine barn) fortere hvis du sluttet helt å ha noe med han å gjøre.

Men når du først gjør det på denne måten må du i hvert fall sørg for at du ikke sitter igjen med oppvasken.

Lykke til videre med et innholdsrikt og lykkelig liv.

Gjest den triste skal bli glad igjen

Personlig tror jeg du hadde kommet over dette bruddet (for det er vel ett brudd når han ikke ønsker å se deg annet enn når han skal opprettholde denne løynen for sine barn) fortere hvis du sluttet helt å ha noe med han å gjøre.

Men når du først gjør det på denne måten må du i hvert fall sørg for at du ikke sitter igjen med oppvasken.

Lykke til videre med et innholdsrikt og lykkelig liv.

Det er i følge han et «midlertidig brudd» Han flytter tilbake om 6 mnd for da regner han med at vi kan ha det kjekt sammen igjen.

Tro det eller ei, jeg elsker denne mannen. Det er kun derfor jeg ikke har fått meg en egen leilighet og flyttet. Men hvem vet. Dette avstandsforholdet kan jo få en følger for følelsene jeg har for ham.

Takk for oppmuntring

Det gjelder dere andre som har svarat også. Det er derfor jeg skriver her. Det hjelper med oppmuntrende ord fra dol-jenter i denne situasjonen.

Annonse

Så utrolig bra for deg!

Vær sterk og hold på med ditt. Sier litt om hvor patetisk han er som tror han bare kan komme valsende "hjem" med sine barn og lagte som alt er ok.

Nei, kom deg ut og kos deg med venninner og egne aktiviteter, så får han sitte hjemme alene og sture.

Det er sterke kvinner som deg samfunnet trenger! :)

Enig!

Gjest MayLynn

Jeg hadde aldri godtatt det opplegget du har gått med på her... Husker ikke helt hvordan det var med eierskap til huset - men jeg hadde uansett kommet meg ut av det forholdet og funnet meg et annet sted å bo evt krevd at han gjorde det. Om jeg så måtte leie et sted.

At han vil opprettholde en fasade for barna sine er ihvertfall ikke DITT problem. Han tror vel du skal være barnepasser og hushjelp og evt sexpartner.

Det er i følge han et «midlertidig brudd» Han flytter tilbake om 6 mnd for da regner han med at vi kan ha det kjekt sammen igjen.

Tro det eller ei, jeg elsker denne mannen. Det er kun derfor jeg ikke har fått meg en egen leilighet og flyttet. Men hvem vet. Dette avstandsforholdet kan jo få en følger for følelsene jeg har for ham.

Takk for oppmuntring

Det gjelder dere andre som har svarat også. Det er derfor jeg skriver her. Det hjelper med oppmuntrende ord fra dol-jenter i denne situasjonen.

Jeg har ingen problemer med å tro at du elsker han.

Men hva er forklaringen på at han om 6 mnd kan tenke seg å være kjæresten din, når han ikke ønsker å være det nå? Skal han slå på noen følelser for deg, som han har bestemt seg for å slå av i 6 mnd? eller er det fordi du da har blitt straffet, og vil vite bedre enn å stille krav til han etter dette?

Det jeg er mest redd for på dine vegne, er at du nå vil være ulykkelig i 6 mnd, for bare å finne ut at han ikke ønsker å dele livet sitt med deg likevel.

Er dere forresten blitt enige om at det er greit å date andre i denne pausen?

Ta vare på deg selv.

Hurra, jenta!

Det eneste rette å gjøre... han flytta ut, det er kjensgjerningen. Du har ikke tilstedeværelsesplikt eller taushetsplikt overfor ungene hans eller noen andre, og hvis han vil fylle dem med løgn får han ta ansvar sjøl.

Jeg har ingen problemer med å tro at du elsker han.

Men hva er forklaringen på at han om 6 mnd kan tenke seg å være kjæresten din, når han ikke ønsker å være det nå? Skal han slå på noen følelser for deg, som han har bestemt seg for å slå av i 6 mnd? eller er det fordi du da har blitt straffet, og vil vite bedre enn å stille krav til han etter dette?

Det jeg er mest redd for på dine vegne, er at du nå vil være ulykkelig i 6 mnd, for bare å finne ut at han ikke ønsker å dele livet sitt med deg likevel.

Er dere forresten blitt enige om at det er greit å date andre i denne pausen?

Ta vare på deg selv.

Det spørsmålet du stiller er jo viktig, men det belyser jo også det som er "feilen" på denne fyren - han skjønner jo slett ikke dynamikken i menneskelige relasjoner.

Det minner meg om da jeg var 14 og punkterte sykkelen - fordi jeg var litt lat og ikke heller visste hvordan jeg skulle gripe det an, så trillet jeg bare vraket inn i garasjen og venta på at det skulle gå over av seg selv.... :-)

Men sykkeljævelen var like gåen uka etter, den, og denne mannen vil finne at forholdet hans er like dødt om 6 måneder som det er i dag. Det er nemlig ikke sånn at dama hans bare skal bli frisk i mellomtiden, eller ta seg sammen eller noe. Sannheten er jo at han ikke mater forholdet, og da sulter det i hjel!

Men hvis han har blitt 30-40 år, har to barn og flere brutte forhold bak seg, så er det vel ikke mye håp om at han skal skjønne det heller. Da har han jo stivna i formen.

Får han lov til å bruke leiligheten din hver gang han har barna sine????? Det virker jo helt på tryne. Han får jo ta ansvar. Har han flyttet ut, så har han flyttet ut. Da får han ta ansvar og fortelle dette til ungen også!!! Jeg hadde aldri godtatt dette.

Annonse

ÆRLIG TALT - hvis du bor der, og du betaler for leiligheten, kan han da ikke rkeve å oppholde seg der i det hele tatt? Jeg hadde byttet lås, rett og slett! Faen for en feig jævel da.. som ikke engang klarer å stå for et valg han har tatt og ha baller nok til å forklare ungene sine hvordan det er. mener han du skal spille skuespill som hans lykkelige samboer da? nei vettu hva! Bytt lås! Ta igjen litt da jente, ikke la han komme og gå som han vil hjem til DEG, han bor ikke der lenger.. Hvis det skal fortsette sånn kommer du til å bli helt psykisk knekt. Hvis det er sånn at du ikke kan bo der alene pga. økonomien (eier eller leier?) så flytt! Så fort som mulig..

ÆRLIG TALT - hvis du bor der, og du betaler for leiligheten, kan han da ikke rkeve å oppholde seg der i det hele tatt? Jeg hadde byttet lås, rett og slett! Faen for en feig jævel da.. som ikke engang klarer å stå for et valg han har tatt og ha baller nok til å forklare ungene sine hvordan det er. mener han du skal spille skuespill som hans lykkelige samboer da? nei vettu hva! Bytt lås! Ta igjen litt da jente, ikke la han komme og gå som han vil hjem til DEG, han bor ikke der lenger.. Hvis det skal fortsette sånn kommer du til å bli helt psykisk knekt. Hvis det er sånn at du ikke kan bo der alene pga. økonomien (eier eller leier?) så flytt! Så fort som mulig..

De eier leiligheten sammen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...