Gå til innhold

Hvordan forteller man noen de er overveldende?

Anbefalte innlegg

Hei,

Litt bakgrunnsinfo først om mitt lille "problem":

Jeg er en 28år gammel mann som bor I London. For ca 5 uker siden startet jeg i en ny jobb og der traff jeg en annen

norsk dame som er 31år gammel. Vi fant en god tone og begynte så smått å tilbringe tid sammen utenfor jobb, gå på pub, gallerier, treffe hennes venner etc. Det vanlige man gjør som venner.

For ca en uke siden fikk jeg dårlige nyheter etter et legebesøk. Dette var ganske alvorlige greier og vi snakket litt om det på jobb. Så da sier hun at jeg naturligvis må bare snakke med henne osv. hvis jeg hadde behov for dette. Så etterhvert kommer det noen tekstmeldinger der hun spør hvordan jeg har det og alt det der. Det er jo forsåvidt hyggelig det, men nå i det siste så kommer det litt mere intense sms'er. Som f.eks her om dagen sier hun: "Jeg klarer ikke la være med å tenke på deg, du fortjener at noen bryr seg om deg. Jeg synes du er en helt fantastisk person."

Så mitt spørsmål til dere er da: Hvordan forteller jeg henne at alt dette er kanskje litt voldsomt...?

Jeg mener, vi har jo ikke kjent hverandre i mer enn 5 uker. Jeg hadde ikke brydd meg så mye som hun gjør, om en person jeg selv hadde kjent i kun 5 uker. Jeg vil jo ikke si noe sårende til henne, men hun trenger jo ikke gjøre så mye ut av det som hun gjør. Hvorfor gjør hun dette? Eller er det jeg som tar feil?

Takk

Fortsetter under...

Vent med å svare på meldingene, eller la være å svare på alle. Kanskje hun tar hintet, og demper intensiteten litt. Og sørg for å gjøre noe sosialt som hun ikke er en del av, slik at du viser at dere ikke er symbiotiske.

Tror jeg ville ha forsøkt en slik strategi..

Gjest xbellax

Jeg er veldig direkte og konfronterende så jeg ville bedt henne rygge, at det sikkert er hyggelig ment av henne men at jeg trenger space og ikke ønsker en voldsom emosjonell bonding greie med henne, kort og godt fordi jeg ikke kjenner henne.

Normale og vennlige mennesker derimot, velger froskens løsning.

Jeg er veldig direkte og konfronterende så jeg ville bedt henne rygge, at det sikkert er hyggelig ment av henne men at jeg trenger space og ikke ønsker en voldsom emosjonell bonding greie med henne, kort og godt fordi jeg ikke kjenner henne.

Normale og vennlige mennesker derimot, velger froskens løsning.

hehe...*s*

Vent med å svare på meldingene, eller la være å svare på alle. Kanskje hun tar hintet, og demper intensiteten litt. Og sørg for å gjøre noe sosialt som hun ikke er en del av, slik at du viser at dere ikke er symbiotiske.

Denne strategien ville også jeg brukt i starten. Funker det ikke etter en måned eller to, så kan man heller gå litt mer drastisk til verks (som xbellex foreslår) ;)

Det er jo en god ide ja. Kan man jo bruke.

Men hvorfor gjør hun dette? Er hun bare sånn med alle eller har hun kanskje følelser for meg?

Det er jo ikke vanlig å bry seg så mye om noen etter 5 uker eller er det bare jeg som tar feil?

Annonse

Det er jo en god ide ja. Kan man jo bruke.

Men hvorfor gjør hun dette? Er hun bare sånn med alle eller har hun kanskje følelser for meg?

Det er jo ikke vanlig å bry seg så mye om noen etter 5 uker eller er det bare jeg som tar feil?

Hun er nok litt betatt av deg. Jeg har personlig blitt forelsket i menn etter mindre enn fem uker. Den ene av dem er jeg sammen med nå og har vært det i flere år. Var dødsforelska etter 2-3 uker jeg:)

Synes forøvrig du virker litt intr. også - siden du i det hele tatt gidder lure på dette;)

Interessant spørsmål Londonmann, Obs nesten som "lommemannen"

Spøk til side.

Min teori:Du har en alvorlig sykdom , hun synes synd på deg "alene i London, ingen til å ta vare på deg, noen må gjøre det og hun er den nærmeste.Been there, seen that.

Gjest Vær glad for at noen bryr seg :)

Folk er forskjellige. Jeg hadde aldri skrevet en slik melding, men en venninne av meg er en person som kunne ha funne på å skrevet slike meldinger etter en uke.. Noen er flinkere til andre å uttrykke følelsene sine, og noen uttrykker følelsene sine annerledes enn andre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...