Gå til innhold

Mageproblemer!!

Anbefalte innlegg

Mann, 33 år 187cm og ca 70-75 kg. Påvist tungmetallbelastning i kroppen, og lekke amalgamfyllinger. Blitt diagnosert med ME uten at jeg er veldig enig. Det jeg lurer på her, er magen min. Jeg har hatt problemer med magen i mange år, sikkert siden jeg var tidlig i 20-års alderen. Noen ganger arter det seg ved at jeg tåler dårlig enkelte mattyper, og får kaldsvettebyer ved toalettbesøk grunnet en "sviende/syrende" smerte. Ble innlagt på sykehus for dette for noen år tilbake, men ingenting ble funnet. Kalte det da irritabel tarm. Har hatt opphold hvor magen har vært "bra". Dvs alltid øm, og min datter kan feks ikke hoppe på magen under lek, da det gjør vondt. Er egentlig ikke diffust hvor smertene sitter, kan peke påde. Noen ganger er det som jeg føler at en tarm er som en spent streng, fylt med luft. Sitter nederst i mage. Siste legevisitt trykte lege på magen, og smertene ble alvorlige på venstre side nederst. Han mente dette dreide seg om en betennelse, og noe utposninger? Fikk Flagyl, og fullførte ikke kuren...Magen kom seg fort under kur, men ble dårlig igjen. Har nå begynt på ny Flagyl pluss Doxylin kur. Magen romler veldig og jobber fælt, og har smerter. Leverte avføringsprøver og blodprøver der det ikke var noe alvorlig galt sa han. Det går luft, så det er vel ikke tarmslyng. Mer at det brenner og syrer. Er nervøs for å ta koloskopi, og veldig redd for at d skal bli nødvendig med operasjon og utlagt tarm på grunn av ME-symptomene! Har du noen tanker om dette??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324516-mageproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg synes ikke at du skal bekymre deg for at du skal bli operert og få utlagt tarm! Kolonoskopi vi lderimot være en veldig nyttig undersøkelse og jeg vil derfor anbefale dette fordi det bør kunne gi konkret svar på dine symptomer. Operasjon og utlagt tarm høres veldig dramatisk og usannsynlig i dette tilfelle - det er mye mer sannsynlig at kolonoskopi bekrefter mistanken om betennelsen slik at man kan behandle dette videre med medisiner. Håper at dette hjelper!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324516-mageproblemer/#findComment-2700005
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...