Gå til innhold

Øyevondt..! Kloke Dolere!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Du har sikkert fått sti på øyet

Sitat: "

Sti på øyet (hordeolum)

Hva er sti på øyet?

Sti på øyet betegnes på fagspråket hordeolum. Forklaringen er at en hår- eller talgkjertel på øyelokksranden blir betent, og det utvikles en liten byll eller kvise (abscess). Den kan finnes i hovedsak på innsiden av øyelokket (intern), eller i hovedsak på utsiden av øyelokket (ekstern). Typisk symptom er en smertefull kvise på øyelokket med et rødt og hovent område rundt.

Det er en svært vanlig tilstand."

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3564

hidi, the scorpion

Du har sikkert fått sti på øyet

Sitat: "

Sti på øyet (hordeolum)

Hva er sti på øyet?

Sti på øyet betegnes på fagspråket hordeolum. Forklaringen er at en hår- eller talgkjertel på øyelokksranden blir betent, og det utvikles en liten byll eller kvise (abscess). Den kan finnes i hovedsak på innsiden av øyelokket (intern), eller i hovedsak på utsiden av øyelokket (ekstern). Typisk symptom er en smertefull kvise på øyelokket med et rødt og hovent område rundt.

Det er en svært vanlig tilstand."

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3564

Åh takk, man kan alltids stole på dolere, takk høstløv;) Jeg tror faktisk at det er sti. Godt jeg har holdt fingrene borte fra det!

Den lille prikken på våtlinjen kan du stikke hull på med nål. Dte gjør ikke vondt. Holder med et stikk.

Jeg får det ganske ofte, spesielt om jeg har brukt mye øyesminke dagen før, og noen ganger bare dukker disse prikkene opp. Stikk hull, og "blemmen" ute av verden.

Det under øyet kan nok høres ut som sti ja, det tror jeg ikke man skal røre. Går bort av seg selv, men kan ta litt tid..

Lykke til!

Annonse

hidi, the scorpion

Den lille prikken på våtlinjen kan du stikke hull på med nål. Dte gjør ikke vondt. Holder med et stikk.

Jeg får det ganske ofte, spesielt om jeg har brukt mye øyesminke dagen før, og noen ganger bare dukker disse prikkene opp. Stikk hull, og "blemmen" ute av verden.

Det under øyet kan nok høres ut som sti ja, det tror jeg ikke man skal røre. Går bort av seg selv, men kan ta litt tid..

Lykke til!

Du er nok tøffere en jeg;) Synes den kulen min heller mot øyet (litt skummelt), Skal på fest idag, så kanskje jeg forsøker i morgen. Takk for tips, thesweed;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...