Gå til innhold

Fjerning av brystproteser

Anbefalte innlegg

Gjest Lotta123

Hei, Jeg er en jente på 30 år, som nå vurderer å fjerne mine silikoninnlegg for godt. Jeg har lagt inn 180 gram i hvert bryst. Hvordan vil brystene mine se ut etter en slik operasjon - rett etter, èn mnd, tre mnd, og senere? Vil de (bortsett fra arr) bli som de var før silikoninnleggene ble lagt inn? Hvor lang tid etter en slik operasjon må jeg vente med løfting og fysisk aktivitet (løpe, sykle, styrketrening)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324542-fjerning-av-brystproteser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Hvordan de vil se ut avhenger først og fremst av hvordan de så ut på forhånd. Rent generelt kan sies at hvis brystene dine var helt stramme på forhånd (dvs. at du ikke hadde vært gravid,) vil de være noe slappere etter fjernelsen, kanskje som etter en ammeperiode. Hvis du så har blitt gravid etterat du fikk proteser, vil de bli bli enda litt slappere. Hvis du derimot hadde født og ammet før du fikk proteser og ikke fått flere barn mens du hadde dem, vil de trolig bli gankse like dem du hadde før du la inn. Det vil alltid være litt særlig "tomt" de første par ukene etter fjernelsen, men så vil sluttresultatet nås ganske fort. Hvor lenge du må vente før du kan gjenoppta full aktivitet kommer an på legens preferanse, men jeg tillater ganske normal aktivitet (med god støtte) en uke etter fjernelsen, med mindre kapselen også skal fjernes. I så fall bør du vente 2-3 uker.

• 2 måneder senere...
Gjest skal ta ut implantatene

Hvordan de vil se ut avhenger først og fremst av hvordan de så ut på forhånd. Rent generelt kan sies at hvis brystene dine var helt stramme på forhånd (dvs. at du ikke hadde vært gravid,) vil de være noe slappere etter fjernelsen, kanskje som etter en ammeperiode. Hvis du så har blitt gravid etterat du fikk proteser, vil de bli bli enda litt slappere. Hvis du derimot hadde født og ammet før du fikk proteser og ikke fått flere barn mens du hadde dem, vil de trolig bli gankse like dem du hadde før du la inn. Det vil alltid være litt særlig "tomt" de første par ukene etter fjernelsen, men så vil sluttresultatet nås ganske fort. Hvor lenge du må vente før du kan gjenoppta full aktivitet kommer an på legens preferanse, men jeg tillater ganske normal aktivitet (med god støtte) en uke etter fjernelsen, med mindre kapselen også skal fjernes. I så fall bør du vente 2-3 uker.

PUH.. her ble jeg lettet. Skal nemlig gjrøe det sammen

har aldri ammet, kommer heller aldri til å amme. Men slappe vil de vel være de første ukene.

jeg har også lurt på dette med aktivitet, og trening. Får håpe det kommer seg raskt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...