Gjest X Plane Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kirurgi i forbindelse med Lichen sclerosis på penis. Lidelsen oppsto for ca 10 år siden med hvite firkantede prikker på "strengen" som sitter på undersiden av glans etter dette spredde det seg til kanten på forhuden som en litt hvit hard ring som omslutter forhuden. Var den gang hos hudlege som foreskrev behandling med Klobetasol Dermovat, denne har siden holdt lidelsen nogen lunde i sjakk. For et par år siden nektet fastlegen å skrive ut en så sterk kortisonsalve og jeg fikk da Elocon Mometason furbas som er en god del mildere. Etter dette begynte lidelsen og eskalere ved at på undersiden av glans der som "strengen" var har nå forhuden og glans begynt å vokse sammen i en bredde på ca 10mm. Kan nå knapt vaske under forhuden og jeg er stadig plaget av at jeg sprekker selv om jeg prøver å ungå å få ereksjon. Er det mulig ved kosmetisk kirurgi å hjelpe meg så jeg kan begynne å fungere normalt igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324559-lichen-sclerosis-hos-menn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det du beskriver er både sjelden og selvsagt svært plagsomt. En meget sjelden gang kan denne tilstanden utvikle seg til eller kamuflere utviklingen av en svulst. Dette er selvsagt det aller viktigste poeng ved behandlingen. Fordi det høres ut som om tilstanden langsomt forverres, ville jeg i ditt tilfelle vurdert kirurgisk behandling. Ettersom det er et begrenset område burde dette være gjennomførbart uten at det går ut over seksualfunksjon osv. Skaff deg henvisning til universitetsklinikk der man har erfaren plastikkirurg og urolog tilgjengelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324559-lichen-sclerosis-hos-menn/#findComment-2698260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.