Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 22år som sliter veldig med vedvarende rødhet i kinnene. Det er en sterk rødhet som aldri går bort. Da jeg var liten, var det bare rødme som gikk bort etterhvert. Men nå går ikke rødheten bort, den er hele tiden. Men hvis jeg trener eller blir nervøs blir jeg så rød som det over hodet går an, i kinnene - og det kjennes ut som jeg hovner opp i kinnene på en måte. Jeg er så rød at jeg ikke tørr og vise meg ute uten å dekke over med evt brunkrem og kremer som dekker over. Det er vel og merke bare i kinnene jeg er rød, ellers i ansiktet plages jeg ikke med rødhet. Dette er noe som går hardt utover selvtilliten min. Jeg har tatt laserbehandling i trondheim med rikshospitalet to ganger - den ene gangen med fargelaser, da jeg ble nesten svart i ett par uker etter. Da ble kinnene sterkt forbedret. To år etter tok jeg laser på nytt, denne gangen ikke fargelaser. En laser som var ny, og gjorde at man ikke skulle bli svart i flere uker etter. Etter denne laseren ble jeg slik jeg var før jeg tok fargelaseren. Etter dette har jeg ikke tort og ta flere laserbehandlinger, hva foreslår du jeg gjør? Fargelaseren fungerte jo, hadde det vært lurt å prøve det en gang til? Eller prøve den andre en gang til, for at den kanskje kan gi bedre resultater ved andre forsøk? Eller er det noen andre metoder? Dette er et veldig skjemmende problem, som jeg vil gjøre noe med. Er det evt bedre klinikker, med bedre utstyr? Takk på forhånd! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324628-r%C3%B8de-kinn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Du har et problem som er felles med mange andre . Det er også slik at dette er vanskelig å få bort selv med det beste og mest moderne laserutstyr. og det er dessverre slik at hvis det er noe som kan hjelpe så er det karlaser(fargelaser) . Det finnes litt forskjellige varianter av disse. Mest brukt nå er Candela Vbeam Perfecta som de har på Rikshospitalet og hos en privat hudlege. Med denne laseren får man de fleste bedre , men det trengs flere behandlinger og hjelper bare litt for hver gang. Med de moderne karlaserne bør det ikke være noen risiko for forverring eller at det blir et varig ujevnt resultat. Det er ikke nødvendig at huden blir helt svart for at det skal hjelpe, men vanlig med litt røhet og hevelse noen få dager etter behandlingen. Det er en ny maskin som heter Cynosure Synergy som har en litt annen oppbygning enn Vbeam Perfecta med 2 forskjellige lasere i en og denne går kanskje litt dypere og kan være mer effektiv uten at jeg vet det sikkert. Tror det finnes en slik på Haukeland i Bergen, da kan kanskje forsøke å bli henvist dit for en behandling. Dersom det ikke går, kan du forsøke privat. Lykke til ! Mvh fra Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324628-r%C3%B8de-kinn/#findComment-2699053
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...