Gjest ake Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Hei hei alle sammen. Siden det er første gangen jeg er her ,så må jeg takke alle dere som til nå har gjort mitt svangerskap lettere. Grunden til at jeg skriver er at jeg har så mye vondt i magen. Jeg er i 17 uke og har i sikkert 10 av ukene hatt store smerter i høyre side nederst i magen. Legen min sier ikke noe, men forige gang jeg var gravid ble disse smertene heldigvis tatt veldig alvorlig. Min sønn holdt på å komme i 23 uke. Jeg måtte ligge eller sitte resten av det svangerskapet. Hvorfor er det ingen denne gangen som sier noe om hva det kan være? Har et spørsmål til. Legene som har tatt ultralyd mener at jeg ikke er mere enn 17 uker på vei, men hvis jeg går ut fra siste mens så er jeg ca. 20 uker. Hvorfor er det så forskjellig? Hvis noen har svar så vær så snill å skriv inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32467-vondt-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Det er ikke så lett å vite hva dine smerter kan komme av, men at de bør bli tatt på alvor også i dette svangerskapet, sier seg selv. Ta det opp med din lege, og spør evt. om du kan henvises til spesialist for en grundigere sjekk. Når det gjelder forskjell på beregning av termin, er det heller ikke så lett å si hva som kan ha skjedd. Det kan ha sammenheng med at du kanskje hadde eggløsning og ble befruktet senere enn du selv antok. Noen ganger konkluderer man med at noen befruktede egg rett og slett trenger lengre tid på seg før de begynner den aktive utviklingen. Det du lurer på er svært vanlig. Jeg har inntrykk av at det hører til sjeldenhetene at menstermin og ultralydtermin stemmer helt overens. Man forholder seg til ultralydtermin når det gjelder videre vurdering av svangerskapet, men man kan godt ha mensterminen i bakhodet, f.eks. ved overtidighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32467-vondt-i-magen/#findComment-127370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.