Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis setningen går igjen, så er det kanskje en grunn til det?

Dine holdninger oser jo av at du bedømmer situasjoner i "svart / hvitt" uten å kunne se nyansene.

F eks finnes det en mellomting mellom 20 og 500 ansatte. Og hvis man unnlater å blande seg inn som megler i forhold blant sine kollegaer, så har man heller ingen grunn til å irritere seg over dem..

''Hvis setningen går igjen, så er det kanskje en grunn til det? ''

Tja, det var _i mot deg_, det da.

''Dine holdninger oser jo av at du bedømmer situasjoner i "svart / hvitt" uten å kunne se nyansene.''

Det var rette ræva som feis! *haha*

''F eks finnes det en mellomting mellom 20 og 500 ansatte. Og hvis man unnlater å blande seg inn som megler i forhold blant sine kollegaer, så har man heller ingen grunn til å irritere seg over dem..''

Nå har jeg hatt den type arbeid og verv som gjør at kolleger kommer til meg med saker som også går under denne sjanger. Så jeg blander meg ikke av fri vilje, jeg har betalt for det i så tilfelle ;D Da får jeg innblikk i flere vinklinger og problemstillinger enn de som ikke blir berørt av det i det hele tatt.

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235481763' post='4097796]

''Hvis setningen går igjen, så er det kanskje en grunn til det? ''

Tja, det var _i mot deg_, det da.

''Dine holdninger oser jo av at du bedømmer situasjoner i "svart / hvitt" uten å kunne se nyansene.''

Det var rette ræva som feis! *haha*

''F eks finnes det en mellomting mellom 20 og 500 ansatte. Og hvis man unnlater å blande seg inn som megler i forhold blant sine kollegaer, så har man heller ingen grunn til å irritere seg over dem..''

Nå har jeg hatt den type arbeid og verv som gjør at kolleger kommer til meg med saker som også går under denne sjanger. Så jeg blander meg ikke av fri vilje, jeg har betalt for det i så tilfelle ;D Da får jeg innblikk i flere vinklinger og problemstillinger enn de som ikke blir berørt av det i det hele tatt.

Såvidt jeg vet, er det ikke så vanlig at personalavdelinger på en arbeidsplass også er pålagt å fungere som samlivs-rådgivere?

Men siden akkurat DU tydeligvis er pålagt dette tyngende ansvaret, så forklarer det sikkert også den ensporede og intolerante holdningen din..

At folk inngår forhold på arbeidsplassen, kan jo kanskje føre til at du får mere å gjøre.?

Dette var da veldig generaliserende??

Jeg jobber nå, og har jobbet andre steder, hvor folk i samme firma har vært enten elskere / kjærester / samboere eller gifte.

Det dreier seg om personer i alderen 25 til 65, og jeg har ikke inntrykk av at øvrige kollegaer har / har hatt noen negativ innstilling til dem pga dette.

Hvorfor i all verden skulle de det??

Arbeidsplassen er faktisk et svært vanlig sted å møtes. Og sålenge man gjør jobben sin og oppfører seg profesjonellt på jobb, har hverken kollegaer eller arbeidsgiver noe med hvem som er sammen privat.

Helt enig med deg,- har aldri lagt merke til noen sånne problemer på mitt arbeidssted.

Men,- jeg har vel av og til reflektert over at vi kanskje ikke er gjennomsnittlige - når det har vært tråder om utroskap på jobben, ufinheter etc.

Helt enig med deg,- har aldri lagt merke til noen sånne problemer på mitt arbeidssted.

Men,- jeg har vel av og til reflektert over at vi kanskje ikke er gjennomsnittlige - når det har vært tråder om utroskap på jobben, ufinheter etc.

"Men,- jeg har vel av og til reflektert over at vi kanskje ikke er gjennomsnittlige - når det har vært tråder om utroskap på jobben, ufinheter etc."

He he...

Ja du har kanskje rett i det!

Men jeg velger å tro at det er fordi vi prøver å se sakene fra flere sider uten å "dømme"

Ikke fordi vi er mere "umoralske"..

Såvidt jeg vet, er det ikke så vanlig at personalavdelinger på en arbeidsplass også er pålagt å fungere som samlivs-rådgivere?

Men siden akkurat DU tydeligvis er pålagt dette tyngende ansvaret, så forklarer det sikkert også den ensporede og intolerante holdningen din..

At folk inngår forhold på arbeidsplassen, kan jo kanskje føre til at du får mere å gjøre.?

Jeg har ikke sagt av jeg jobbet i personalavd. Det har heller ikke med rådgivning i samliv å gjøre. Det er all dritten rundt dette. Irritasjonen blant kolleger, når business and pleasure mixes. Det gode arbeidsmiljøet går ofte til helvete. Bra er det ikke på noen måte, når folk finner seg sexpartnere på arbeidsplassen.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235489316' post='4097855]

Jeg har ikke sagt av jeg jobbet i personalavd. Det har heller ikke med rådgivning i samliv å gjøre. Det er all dritten rundt dette. Irritasjonen blant kolleger, når business and pleasure mixes. Det gode arbeidsmiljøet går ofte til helvete. Bra er det ikke på noen måte, når folk finner seg sexpartnere på arbeidsplassen.

Dette er DIN oppfatning.

Men du fremlegger det som et faktum i ditt svar til trådstarter der du skriver:

Ref: "Dette er dømttil å bli uglesett av alle de andre ansatte. Det er aldri populært med forhold på jobb"

Synes dette vitner om en temmelig snever og unyansert tankemåte!

Personlig har jeg aldri opplevd "all dritten rundt dette" som du referere til.

Jeg har heller ikke giddet "å irritere meg" over at noen av mine kollegaer har et litt mere intimt forhold til hverandre enn vanlig "kollega-nivå".

Svært mange par treffer hverandre på jobb eller i jobbsammenheng.

Når man blir voksen og yrkesaktiv er jo arbeidsplassen et naturlig sted å treffe nye mennesker og "likesinnede"

Og dette ser jeg ikke noe galt i.

Annonse

Arbeidsmus med så få ansatte vil sjeldent føre til noe bra. Dette ville jeg har hatt store betenkeligheter med.

Nå er det nå han som ønsker å sette igang, mens hun holder igjen....

Men så klart. Med han i lederstilling er vel verden bare slik at det blir hun som blir uglesett....

Hmmm...

Er det ikke du som skriver Hurra for sex på seksualitetforumet? Kanskje du har godt av å ikke gå rett inn i et nytt forhold. Heller slappe av litt, date litt og leke litt... ;-)

Ellers.

Det finnes velykkede forhold som har startet på arbeidsplassen, men det er også forhold som har ødelagt miljøet på arbeidsplassen. Eller at det har blitt mye baksnakking.

Hos oss har vi ektepar som jobber sammen, eller på forkjellige plasser på bedriften, men det er gamle ektepar. Det har vært dem som har datet, og som regel har det godt bra, men det har ogå oppstått situasjoner. En har måtte bytte avdeling osv...

Jeg jobber på en avdeling hvor jeg er alene jente. Hele veien har jeg nektet å date noen av menna jeg jobber sammen med. Ikke har jeg lyst å se min eventuelle ektemann 24 timer i døgnet uka rundt. Og skulle det bli lutt, vil jeg helst slippe å forholde meg til en eks på jobb. Sex med noen av dem har jeg også holdt meg unna, for jeg vil ikke at de om kommer etter som jente her, skal føle et viss press.

Morsomt å se at debatten raser... Både konstruktivt og mindre konstruktivt.

Jeg glemte å nevne at vi jobber på en slik måte at vi skjelden ser hverandre på arbeidsplassen. De fleste av oss jobber ute, rundt omkring hos andre bedrifter. Vi treffes kun på "jobb" når jeg må inn på kontoret, og hun tilfeldigvis også er inne samtidig.

Dersom det skulle ryke eller oppstå konflikter, har vi bare et par-tre firmafester å forholde oss til i løpet av et år der vi må oppføre oss pent :)

Ellrs... Dette går faktisk ganske bra ... Så langt.... Så jeg skiter i hva dere sier egentlig, her må det bare satses .-)

Hmmm...

Er det ikke du som skriver Hurra for sex på seksualitetforumet? Kanskje du har godt av å ikke gå rett inn i et nytt forhold. Heller slappe av litt, date litt og leke litt... ;-)

Ellers.

Det finnes velykkede forhold som har startet på arbeidsplassen, men det er også forhold som har ødelagt miljøet på arbeidsplassen. Eller at det har blitt mye baksnakking.

Hos oss har vi ektepar som jobber sammen, eller på forkjellige plasser på bedriften, men det er gamle ektepar. Det har vært dem som har datet, og som regel har det godt bra, men det har ogå oppstått situasjoner. En har måtte bytte avdeling osv...

Jeg jobber på en avdeling hvor jeg er alene jente. Hele veien har jeg nektet å date noen av menna jeg jobber sammen med. Ikke har jeg lyst å se min eventuelle ektemann 24 timer i døgnet uka rundt. Og skulle det bli lutt, vil jeg helst slippe å forholde meg til en eks på jobb. Sex med noen av dem har jeg også holdt meg unna, for jeg vil ikke at de om kommer etter som jente her, skal føle et viss press.

"Er det ikke du som skriver Hurra for sex på seksualitetforumet? Kanskje du har godt av å ikke gå rett inn i et nytt forhold. Heller slappe av litt, date litt og leke litt... ;-)"

Det er meg :-) Hvis forholdet til hun på jobb ikke går i retningen jeg håper på så har jeg det ikke travelt i det heletatt. Men, du vet, noen ganger dukker det opp sjanser, som man kanskje har ventet litt på, og so man bare blir nødt til å ta :-)

srp1365380487

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235489316' post='4097855]

Å bli sammen med en person på arbeidsplassen er meget vanlig, og vil man ha et forhold er det naturlig å lete der man faktisk ferdes...man finner en person som har forståelse for ens egen situasjon fordi hun/han kjenner den fra innsida, man finner en med lignende interessesfære og man har mulighet til å bli kjent på en "sivil" måte før man evt går i gang med romantikk. Alt dette er fordeler som gjør jobben til et flott sjekkested.

Man kan selv styre i hvor stor grad man lar det bli et problem. Å være åpen om det er viktig, og man kan gjøre alle rundt seg trygg på at man ikke sladrer om kolleger osv, hvis man bruker litt tid på det.

Jeg syns det er unødig kategoriserende å si at dette ikke bør bli noe av. Følg hjertet!

Her jeg jobber er det ikke noe problem. Både jeg og mannen min jobber her, men vi var gift før vi ble ansatt, da. Det har også blitt et par av to ansatte, hvor den ene på det tidspunktet var i ledergruppen og den andre ikke. Det har også gått bra så vidt jeg kan skjønne, det er sikkert noen som ikke liker det, men det er alltid noen som finner noe å kritisere, så jeg tror ikke det har gått utover arbeidsmiljøet.

Annonse

Persille1365381127

''Såvidt jeg vet, er det ikke så vanlig at personalavdelinger på en arbeidsplass også er pålagt å fungere som samlivs-rådgivere?''

Men i det øyeblikket alt ikke er helt knirkefritt - så kan det fort bli sånn likevel.

I dette tilfelle har en leder et forhold til en underordnet, og jeg ser relativt mange konfliktmuligheter der...

Jeg har på flere arbeidsplasser hatt kolleger som har vært samboere eller gifte uten at dette har vært et problem. Men da var de allerede et par da de begynte å jobbe der . Jeg tror nok at det særlig i små bedrifter kan virke uheldig og forstyrrende på arbeidsmiljøet om noen begynner å snuse på hverandre på jobben. Så flørting og parringslek bør ikke legges til arbeidstida.

Jeg vet også om mange skoler med lærerpar.

Hvis man kan si noe generelt om dette, vil jeg hevde at det som oftest går bra så lenge de forblir sammen. Men jeg vet f. eks. om et tilfelle der en lærer med kona på samme lærerværelse innledet et forhold til en felles kollega. Og dette var på en liten skole, så det er vel unødvendig å fortelle at stemningen ble spent og at denne konflikten ødela arbeidsmiljøet.

Det endte med at den forsmådde sa opp og flyttet, og de andre ble et par. Kollegiet måtte også få hjelp utenfra for å redde arbeidsmiljøet.

Min konklusjon er at jeg fraråder kjæresteri på arbeidsplassen, fordi forhold i dagens samfunn har så dårlig prognose. Det kan være vanskelig å overleve som kolleger etter et brudd, og det kan bli en stor belastning på arbeidsmiljøet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...