Gjest Gutt/mann 24 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har nå i snart 3 måneder vert dårlig i magen. Ikke direkte vondt, men kjent et lite ubehag. Noen dager har jeg merket lite til det, andre dager merker jeg det mer. Jeg har også hatt veldig skiftende avføring denne perioden, alt fra grøt-aktig, tørr og hard, nesten vann-aktig og plutselig har jeg treg mage. Og jeg har veldig mye luft i magen. Ikke nok med det, så virker det som det siver ut veldig illeluktende væske fra rektum/anus som er veldig skjenerende for mitt sosiale liv. Jeg er liksom nesten altid fuktig der nede. Jeg har vert hos fastlegen min to gangen og han er bestemt på at dette er en tarminfeksjon. Første gangen jeg var inne ba han meg holde meg unna melk, kaffe og sterk mat en ukes tid, men etter tre uker merket jeg ingen bedring. Da jeg gikk inn igjen var han like bestemt på at det var en tarm infeksjon men sa jeg skulle ta lactulose(avføringsmiddel) morgen og kveld(1ss pr. dose) i en uke og derretter bare om morgenen i to uker (for den trege magen, så jeg kom inn i rutine med avføring/do besøk sa han) . Og at jeg ville mærke en klar forbedring etter første uken men ville ikke bli helt bra før det hadde gått en 3 ukers tid. Nå har det snart gått 3 uker siden den gang og jeg er av og til litt uggen i magen, og har noe løs avføring, men regner med at det kan komme av lactulosen(jeg tar ca.1 ss om morgenen). men det siver fortsatt ut illeluktende væske fra rektum. Jeg tviler på at det er knyttet til maten jeg spiser, for jeg har hatt samme (sunne) mat-vanene i mange år. spiser det samme, drikker det samme. Har ikke vert i utlandet eller lignende. Hva kan dette komme av. Hva bør jeg gjøre??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324718-d%C3%A5rlig-i-magen-over-en-lengre-pariode/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du bør gå til fastlegen igjen, og han bør henvise deg til gastroscopi for å undersøke spiserør, magesekk osv., der kan de også ta "vevsprøver". Dette har eg gjort "tusen ganger", og det er (tror eg) den grundigste måten å bli undersøkt på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324718-d%C3%A5rlig-i-magen-over-en-lengre-pariode/#findComment-2699179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.