Gjest Evina Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvilke kjønnsykdommer kan smitte ved oralsex? Vet at herpes i underlivet kan smittes til munnsår herpes.. Men er det noe annet? Kan Aids smitte igjennom væsken som kommer ved oralsex? Sikkert dumt spm, for mange. Men bedre å spørre enn å lure 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg vet ikke hvilken kjønnssykdommer som smitter ved oralsex, men det meste smitter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2701947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeehaw Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 De fleste smitter. Herpes som du sier også klamydia er mulig, man kan få klamydia i halsen faktisk. HIV smitter også dersom det er en liten rift på penis/vagina, eller i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2701969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er en teoretisk fare for at sugersken kan smittes med hiv dersom hun svelger sæd fra en hiv-positiv. Sugersken kan ha sår og diverse nedover i systemet. Det er også en teoretisk mulighet for å smittes av hiv ved å gi munnsex (mann-kvinne eller kvinne-kvinne), men såvidt jeg har forstått er ikke skjedesekret en spesielt god leder for hivsmitte, men dama kan blø (tror ikke mensblod er en spesielt god leder heller?), og mannen (eventuelt kvinnen) som slikker kan ha sår i munnen. Så vidt jeg har forstått er dette ekstremt lite sannsynlig. Husker noe ramaskrik i media for noen år siden der et lesbisk par, den ene hiv-positiv mens den andre var frisk, skulle være smittet på denne måten, og det var visst det første tilfellet i verden eller noe sånt - men smitten kunne også ha oppstått ved deling av sexleketøy - noe som er mer sannsynlig grunnet rifter og diverse. Det skal generelt ganske mye til for å smittes av hiv. Men det er også en mulighet for å dra på seg gonorre og klamydia ved oralsex, selv om smittefaren ikke er spesielt stor. Den store risikoen ved oralsex er herpes. En av tre er smittet av dette viruset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2701983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er en teoretisk fare for at sugersken kan smittes med hiv dersom hun svelger sæd fra en hiv-positiv. Sugersken kan ha sår og diverse nedover i systemet. Det er også en teoretisk mulighet for å smittes av hiv ved å gi munnsex (mann-kvinne eller kvinne-kvinne), men såvidt jeg har forstått er ikke skjedesekret en spesielt god leder for hivsmitte, men dama kan blø (tror ikke mensblod er en spesielt god leder heller?), og mannen (eventuelt kvinnen) som slikker kan ha sår i munnen. Så vidt jeg har forstått er dette ekstremt lite sannsynlig. Husker noe ramaskrik i media for noen år siden der et lesbisk par, den ene hiv-positiv mens den andre var frisk, skulle være smittet på denne måten, og det var visst det første tilfellet i verden eller noe sånt - men smitten kunne også ha oppstått ved deling av sexleketøy - noe som er mer sannsynlig grunnet rifter og diverse. Det skal generelt ganske mye til for å smittes av hiv. Men det er også en mulighet for å dra på seg gonorre og klamydia ved oralsex, selv om smittefaren ikke er spesielt stor. Den store risikoen ved oralsex er herpes. En av tre er smittet av dette viruset. Takk for et velinformert svar! Saken er nemlig at jeg nå er blitt singel.. Og vet ikke hvor mye man kan "stole" på at folk er sykdomsfrie.. Har selvfølgelig tenkt til å bruke kondom ved penetrering. Men synes det er så turnoff å suge noen med kondom på.. Men er jo LIVREDD for å pådra meg noe snusk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2702736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Takk for et velinformert svar! Saken er nemlig at jeg nå er blitt singel.. Og vet ikke hvor mye man kan "stole" på at folk er sykdomsfrie.. Har selvfølgelig tenkt til å bruke kondom ved penetrering. Men synes det er så turnoff å suge noen med kondom på.. Men er jo LIVREDD for å pådra meg noe snusk.. Ved penetrering er det vel greit å dra på noe (selv om det er litt kjipt), men jeg har aldri vært borti noen som drar på gummi ved oralsex. Det er ekstremturnoff, ja. Jeg vet ikke risikoen for de vanlige sykdommene ved oralsex, men den skal være veldig liten. Når det gjelder hiv leste jeg svarene en lege ga homofile (som jo er hakket mer utsatte enn oss), og han skrev i hvert fall at det de homofile burde være bevisst var at sugeren bør la være å svelge, eventuelt å få det i munnen. Altså er heller ikke hiv noe du trenger å tenke på ved oralsex - i hvert fall ikke med mindre du bøtter innpå sperm. Og for å være litt kynisk: Det andre du kan få (bortsett fra herpes) fikser du med to piller. Når det gjelder herpes kan du jo bli smittet ved kyssing, så selv om mange har det er det rett og slett ikke noe man kan gå rundt og tenke på. I hvert fall ikke hvis man vil ha et sexliv som singel. De fleste som har det vet det ikke engang selv. Jeg ville droppet å tenke for mye på det, men hvis du har mye ubeskyttet sex med tilfeldige partnere er det jo greit å sjekke seg i ny og ne. Det er ikke sikkert at du kjenner at du har noe, og som kvinne kan du i verste fall bli steril dersom du går med f.eks. ubehandlet klamydia i lang tid. Men ved penetrering er det lurt - ikke minst fordi du, som du kanskje vet, kan bli gravid. Det er kjipt å bli gravid med en sullik du feide over i fylla. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2702751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ved penetrering er det vel greit å dra på noe (selv om det er litt kjipt), men jeg har aldri vært borti noen som drar på gummi ved oralsex. Det er ekstremturnoff, ja. Jeg vet ikke risikoen for de vanlige sykdommene ved oralsex, men den skal være veldig liten. Når det gjelder hiv leste jeg svarene en lege ga homofile (som jo er hakket mer utsatte enn oss), og han skrev i hvert fall at det de homofile burde være bevisst var at sugeren bør la være å svelge, eventuelt å få det i munnen. Altså er heller ikke hiv noe du trenger å tenke på ved oralsex - i hvert fall ikke med mindre du bøtter innpå sperm. Og for å være litt kynisk: Det andre du kan få (bortsett fra herpes) fikser du med to piller. Når det gjelder herpes kan du jo bli smittet ved kyssing, så selv om mange har det er det rett og slett ikke noe man kan gå rundt og tenke på. I hvert fall ikke hvis man vil ha et sexliv som singel. De fleste som har det vet det ikke engang selv. Jeg ville droppet å tenke for mye på det, men hvis du har mye ubeskyttet sex med tilfeldige partnere er det jo greit å sjekke seg i ny og ne. Det er ikke sikkert at du kjenner at du har noe, og som kvinne kan du i verste fall bli steril dersom du går med f.eks. ubehandlet klamydia i lang tid. Men ved penetrering er det lurt - ikke minst fordi du, som du kanskje vet, kan bli gravid. Det er kjipt å bli gravid med en sullik du feide over i fylla. Takk for svar. De beroliger meg Går på p-piller, så graviditet skal litt til. Men vil virkelig ikke pådra meg noe. Så blir kondom med menn ja! Og heller ikke tenkt å "fly" rundt, men treffe en fast elsker. Men selv om han virker kjempe ok på alle måter, så tørr jeg ikke stole på noen når sier de er sykdomsfrie.. Og mange av dem som sier at de er sykdomsfrie har aldri testet seg.. Så da kan de faktisk ha klamydia etc.. Men som du sier, det kan fikses med noen piller. Men ønsker jo ikke å fly å teste meg hele tiden heller.. *ler* Trodde ikke jeg skulle bli så satt ut av å kanskje starte et nytt sexliv med en annen en eksen Og om jeg skulle tredd på en kondom på en mann før jeg sugde han, så hadde jeg heller latt være nesten. Tror det er like turnoff for meg som for mannen Så får satse på at det ikke smitter noe over der Kan ta i munn, men svelger ikke.. Så da kanskje jeg burde slippe tankene på å smittes ved oralsex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2703314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Herpes som man har i underlivet er en annen type herpes en den som gir munnsår, så det smitter ikke gjennom oralsex. Men derimot kan man få munnsår-herpes ved kyssing, det fikk jeg:( Men han visste ikke at han hadde det, det er mange som ikke vet det, så akkurat det er det vanskelig å verne seg mot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2703318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hiv kan smitte på den måten og ja. Men det er størst sannsynlighet med vanlig samleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324789-smitte-ved-oralsex/#findComment-2709102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.