corona Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Prøver igjen da dette er viktig for meg.Jeg er snart 42.Siste året har jeg hatt små.små blødninger mellom periodene, også litt vondt i ene siden under samleie.Det har luktet noe jeg ikke hvet, men ikke godt. Tok celleprøve og stoffskifte, men fant ikke noe. Ble sendt på Ullevål for ultralyd også uten res. I febr. kontaktet jeg privat gyn. Han tok røntgen, celle, alle typer kjønnsykd. + stoffskifte og østrogen. Fant null feil. I slutten av mars var jeg akurat avsluttet en mens da neste startet opp for fullt. I den forb. fikk jeg en skikkelig magesmerte som resulterte i at jeg nesten gikk i gulvet(derfor jeg tror alt bunner i betent eggleder, og ingenting annet. trenger antibiotika er min intuisjon) Privatlegen sa jeg kunne ta det med ro,da sånne blødn. kunne forekomme. Da jeg igjen opplevde samme(ferdig blødn. den 29.juni, og fikk ny blødn. den 7. juli. En uke mellom), ble jeg påny sendt til Ullevål på ultralyd, celle og utskrapning. Legen nå fant en vanncyste på eggstokk, og gav meg provera for å regulere blødn. (du nevnte provera du og, men ville anbefale 12 dg. noe jeg har gjort.)Etter en uke var jeg så premenstruell og følte akurat slik jeg gjorde ved svangerskap så jeg kontaktet sykehus igjen. Nå fikk jeg høre at det var vann i eggleder. Ble ferdig med 1. av 3 perioder med provera den 21 juli, og har ennu ikke fått blødn. føler meg oppblåst og fæl. Tror jeg dropper resten av kuren. Burde vel fått blødning tilbake nå. Liker lite å begynne 7. august igjen. Hva mener/tror du dette er Mette. Du skjønner jeg stoler på deg. Tror du jeg trenger antibiotika? Skal jeg droppe neste periode? Eller bør jeg gjøre noe annet. Nå aner jeg lite hva vider skal skje, men jeg er premenstruell hele tiden. Venter spent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32484-bl%C3%B8dning-stoppet-helt-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Jeg har litt problem med å tolke dine funn. Hvis det er mistanke om infeksjon bør man sjekke med CRP som vil være forhøyet. Det med vann i eggleder er noe rart, men en betent eggleder kan se slik ut. Vanncyste på eggstokk er vanlig og sjelden noe å bry seg om. Hvis du ikke får blødning med provera kan årsaken være at du produserer lite østrogen (eller er gravid! Sjekk det). Jeg vil anbefale deg en ny kur om en måned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32484-bl%C3%B8dning-stoppet-helt-opp/#findComment-127419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.