Gå til innhold

Forbanna på gubben!

Anbefalte innlegg

Gjest Dritt hobby

Vi har dårlig råd,trenger nytt kjøleskap og vaskemaskin. Så fikk jeg vite nå at gubben har kjøpt bil,men den var jo så billig,en veteran til 7000 kr. Hallo,for den prisen får en både kjøleskap og vaskemaskin. Mektig sur nå,er jeg urimelig?

Han har to biler fra før av og jeg har en,han skulle selge de to andre sa han,gamle vrak det også.

Det er en hobby sier han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324923-forbanna-p%C3%A5-gubben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dritt hobby

Når dere har dårlig råd og trenger dette, så mener jeg at han prioriterer feil. Jeg hadde også blitt sur når sårt tiltrengte penger blir brukt til bil. Jeg er selv interessert i bil, men jeg prioriterer ikke det opp mot familien min og hva de trenger.

Og jeg mener også at han burde drøfte kjøp av bil med meg først,neida jeg får ikke vite det før etterpå. Hørte han snakket i tlf og sa "Tar den jeg da". Skjønte at det var en bil det var snakk om,når han har familie burde han prioritere litt men han kjører sitt eget løp. Og da kommer all frustrasjon frem,for det er masse å "sette fingeren på".

Godt noen er enig med meg da!

Gjest Dritt hobby

Når dere har dårlig råd og trenger dette, så mener jeg at han prioriterer feil. Jeg hadde også blitt sur når sårt tiltrengte penger blir brukt til bil. Jeg er selv interessert i bil, men jeg prioriterer ikke det opp mot familien min og hva de trenger.

Hjelper visst å få andre på banen : -)

Viste han svaret ditt og nå skal han avbestille bilen,og vi skal få nytt kjøleskap. Jippi!

Hjaalp visst å bli dritt sur også,hehe : D

Hjelper visst å få andre på banen : -)

Viste han svaret ditt og nå skal han avbestille bilen,og vi skal få nytt kjøleskap. Jippi!

Hjaalp visst å bli dritt sur også,hehe : D

Det er bra:-) Han er nok ikke så ufornuftig som det kunne virke i det første innlegget:-)

Som jeg sa, jeg er interessert i biler og mc, men jeg har aldri prioritert noe foran det familien trenger. Har alltid satt familien min foran meg selv og det mener jeg er viktig, såpass ansvar skal man ta for sine nærmeste.

Men jeg skjønner det er fristende og lysten er stor for å kjøpe det man har lyst til. Men det koster jo så mye mer enn bare kjøpet også, en veteranbil skal pusses opp og holdes vedlike og det koster mye penger.

Gjest Dritt hobby

Det er bra:-) Han er nok ikke så ufornuftig som det kunne virke i det første innlegget:-)

Som jeg sa, jeg er interessert i biler og mc, men jeg har aldri prioritert noe foran det familien trenger. Har alltid satt familien min foran meg selv og det mener jeg er viktig, såpass ansvar skal man ta for sine nærmeste.

Men jeg skjønner det er fristende og lysten er stor for å kjøpe det man har lyst til. Men det koster jo så mye mer enn bare kjøpet også, en veteranbil skal pusses opp og holdes vedlike og det koster mye penger.

Takk for hjelpen ; -)

Nå synes jeg også han er fornuftig,og er blid som en sol igjen.

Annonse

Og jeg mener også at han burde drøfte kjøp av bil med meg først,neida jeg får ikke vite det før etterpå. Hørte han snakket i tlf og sa "Tar den jeg da". Skjønte at det var en bil det var snakk om,når han har familie burde han prioritere litt men han kjører sitt eget løp. Og da kommer all frustrasjon frem,for det er masse å "sette fingeren på".

Godt noen er enig med meg da!

Prøv å få lånt med deg noe svinedyrt hjem eller fra en venninne (en pels eller noe) og si at "det er jo bare en hobby! Kan du så kan jeg!" og se hva han sier da.

'' Men det koster jo så mye mer enn bare kjøpet også, en veteranbil skal pusses opp og holdes vedlike og det koster mye penger.''

Når hun sier veteranbil og 7000,- kroner går tankene mine automatisk til en Opel kadett eller Volvo 142 fra 1975... En "ordentlig" veteran får man vel ikke til den prisen?!

Gjest Dritt hobby

Prøv å få lånt med deg noe svinedyrt hjem eller fra en venninne (en pels eller noe) og si at "det er jo bare en hobby! Kan du så kan jeg!" og se hva han sier da.

Nå har han ringt og sagt fra seg den bilen,men hadde han kjøpt den hadde jeg kjøpt både kjøleskap og vaskemaskin i neste uke,for det har vi ikke råd til. Men han sa han skulle kjøpe køleskap,får se nå da.

Takk for støtten : -)

'' Men det koster jo så mye mer enn bare kjøpet også, en veteranbil skal pusses opp og holdes vedlike og det koster mye penger.''

Når hun sier veteranbil og 7000,- kroner går tankene mine automatisk til en Opel kadett eller Volvo 142 fra 1975... En "ordentlig" veteran får man vel ikke til den prisen?!

Det er jo en ordentlig veteran det også:-)...men jeg skjønner hva du mener, så du har nok rett i det, hvis ikke så er den i særdeles dårlig stand.

• 3 uker senere...
Gjest mor til gubben også!

På en måte er det godt at det ikke er bare meg som sliter med økonmien i forholdet, for gubben min gjør det ikke. Nei, for han kommer hobbyer først. Skal lese nedoverom hva slags råd duh ar fått til dette, kanskje noe som vil hjelpe meg:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...