Gå til innhold

fødselsangst

Anbefalte innlegg

Gjest takk for alt

Hei. Vi er ett par på 25 som prøver å bli gravide. har prøvd i 10mnd nå.. jeg er helt stresset og har helt angst for fødsel. Min mor hadde komplikasjoner under fødsel med meg og fikk ingen barn etter. Min svigermor hadde også en dramatisk opplevelse me fødselen og la i 36 timer med rier.. og fikk ikke se barnet etter fødsel pga komplikasjoner.var ut og inn på sykehuset.har venniner med "dårlige" erfaringer med fødsel. Jeg har problemer med å sove på nettene og er veldig redd.. gjerne derfor vi ikke har klart å bli gravid ennå pga stress (meg) vi er veldig klar for barn og har alt tilrettelagt med hus og økonomi og vi gleder oss kjempe mye til vi får barn. Jeg har helt angst.. det eneste som ville roet meg er viss jeg kunne vite at det er mulig for ett keisersnitt når jeg er blitt gravid og tiden er inne for fødsel.. er det mulig?kan dette være en god løsning?tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324948-f%C3%B8dselsangst/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mitt råd er ikke hör på alle skrekk historier.Det er på en måte kvinnens manndoms pröve å gjennomgå en födsel,og vi elsker å prate om det.Det kan väre fristende å vri ekstra godt på.

De er så flinke i dag, og det går fint for de fleste.

Fortell om din uro,og be om ekstra stötte.Det hjelper mye å väre godt forberedt. Les fakta og ikke negative ting på nettet. Besök födeavdelingen og få oversikt.

Å föde er naturlig og man arver ikke automatisk en vanskelig födsel.

Jeg har 3 barn og overlevde.Det er det störste i livet.

Så slapp av ,det ordner seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324948-f%C3%B8dselsangst/#findComment-2711905
Del på andre sider

Gjest togli

Heldigvis har tidene forandret seg, så du skal ikke tro at du automatisk vil oppleve det samme som dem. Jeg er svært lik min mor både i kroppsfasong og lynne (om det har noe å si ;)) og vi begge har fått tre døtre. Jeg er den eldste av hennes døtre og fødselen var svært tøff. Mine tre fødsler var kjapt unnagjort og jeg hadde noen flotte fødsler :)

Når man går gravid og begynner å nærme seg slutten, så vil man som regel ikke grue seg så mye mer. Kroppen endrer seg og man gleder seg voldsomt til å få se den lille:) Det er vondt å føde, men smerten har mening! Du får oppleve det mest fantastiske man kan oppleve her i livet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324948-f%C3%B8dselsangst/#findComment-2711911
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...