Gå til innhold

Jeg har snakket med kona hans!

Anbefalte innlegg

Gjest Like hoverende du kanskje?

Hvorfor er det så viktig å få vite at mannen din er utro?

Og at innskriver her forteller kona det er jo helt på jordet, hun var antagelig den siste kona ville høre det av. Først rapper hun mannen og så ringer hun og forteller det etterpå. Jeg skjønner virkelig ikke vitsen. Mannen velger kona og dermed blir hun sur og ringer kona. Hjelpes, her gjelder det tydeligvis å ødelegge mest mulig for alle andre og legge skylda over på andre enn seg sjøl.

"Hvorfor er det så viktig å få vite at mannen din er utro?"

Kødder du??? Du kan virkelig ikke mene å spørre hvorfor jeg skulle ønske å vite at min mann var meg utro?

Jeg ønsker selvsakt å vite at folk sviker meg til de grader det faktisk er å være utro. Det er greit å bli forelsket i andre, og å ønske en ny partner. Men å fortsette med kona samtidig som en innlater seg med andre partnere, det er lavt.

Men hvis du ikke føler sånn selv, men er av typen som ønsker å leve happy ever after så lenge det går å lukke øynene, ja da er vel forklaringene mine totalt bortkastet.

For "slike som meg" så er det viktig å vite hva som foregår, og jeg ser ikke nødvendigvis på min manns elskerinne som den verste i utroskapen. Det er min mann som har ansvar ovenfor meg, det er han som skal være meg tro og føre seg for meg.

Andre kvinner har lov til å prøve seg. Det er klart det er lavt å legge seg etter en opptatt mann, men de har på en måte lov å prøve seg, min mann har ansvaret for at det ikke blir noe.

Ergo er det han som sviker meg ved utroskap, ikke elskerinnen.

Så som du skjønner så ser ikke jeg på det som å ødelegge noen i det hele tatt i dette tilfellet her. Uansett grunn elskerinnen har for å si det til meg så ville jeg vært veldig glad for å vite sannheten.

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne dere som ønsker å unngå den.

Fortsetter under...

• Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

35

• morsan

29

• Dorthe

25

• henrikke71

21

Mest aktive i denne tråden

Men var det ikke bra at det til slutt kom fra ham da? Hadde det ikke vært verre om det var elskerinna hans som ringte deg? Dere samarbeider godt i dag, og det virker som du har tilgitt, ville det vært like enkelt hvis noen andre hadde sladra på ham?

Jeg hadde mer enn gjerne sett at noen "sladret" på ham mye tidligere ja, enn at jeg gikk rundt og ikke visste noe som "alle" andre visste i minst et halvt år.

Kødder du??? Du kan virkelig ikke mene å spørre hvorfor jeg skulle ønske å vite at min mann var meg utro?

Jeg ønsker selvsakt å vite at folk sviker meg til de grader det faktisk er å være utro. Det er greit å bli forelsket i andre, og å ønske en ny partner. Men å fortsette med kona samtidig som en innlater seg med andre partnere, det er lavt.

Men hvis du ikke føler sånn selv, men er av typen som ønsker å leve happy ever after så lenge det går å lukke øynene, ja da er vel forklaringene mine totalt bortkastet.

For "slike som meg" så er det viktig å vite hva som foregår, og jeg ser ikke nødvendigvis på min manns elskerinne som den verste i utroskapen. Det er min mann som har ansvar ovenfor meg, det er han som skal være meg tro og føre seg for meg.

Andre kvinner har lov til å prøve seg. Det er klart det er lavt å legge seg etter en opptatt mann, men de har på en måte lov å prøve seg, min mann har ansvaret for at det ikke blir noe.

Så som du skjønner så ser ikke jeg på det som å ødelegge noen i det hele tatt i dette tilfellet her. Uansett grunn elskerinnen har for å si det til meg så ville jeg vært veldig glad for å vite sannheten.

Amen!

Gjest MayLynn

Enig - jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan mene at de ikke vil vite om mannen er utro! Snakk om å leve på en løgn?

Vi er helt enige i at mannen har ansvaret og ikke elskerinnen. Det er kanskje derfor jeg synes det er kjipt at elskerinnen er den som formidler det til kona. Hun har jo ikke gjort det for å gjøre kona en tjeneste, men gjort det for å hevne seg og da blir det ikke greit for meg.

Poenget her er vel ikke å få vite hvem som er mest og minst blåøyde eller?

Poenget her er at det er faktisk en del kvinner som ønsker å få vite hva mannen driver med, og som ikke bryr seg om hvor sannheten kommer fra, men at sannheten kommer frem.

Jeg kan ikke skjønne dere som mener at kona blir ødelagt av å få vite sannheten fra elskerinna og at det mest riktige derfor er å ikke si noe til kona, bare avslutte selv og gå videre i livet og la denne mannen (for ofte gjør de jo det) finne seg nye erobringer uten problemer med ei trofast og grei kone.

En del av dere synes det er å ta andres fall på egen skulder, lev med det liksom.

Vil dere leve i uvisshet??? Makan, snakk om å lukke øynene for realiteten da...

Ingen lever i uvisshet dersom mannen har et langt forhold. Det er noe man skjønner. Så blåøyde er det få som er. Jeg kjenner i hvert fall ingen som er så blåøyde. Og da er det en sak mellom mann og kone og ikke noe en elskerinne skal legge seg oppi

Annonse

Vi er helt enige i at mannen har ansvaret og ikke elskerinnen. Det er kanskje derfor jeg synes det er kjipt at elskerinnen er den som formidler det til kona. Hun har jo ikke gjort det for å gjøre kona en tjeneste, men gjort det for å hevne seg og da blir det ikke greit for meg.

Vi er nok helt enkelt svært uenige.

Jeg ville som sakt blåst en lang mars hvor sannheten kom fra, jeg vil ha sannheten.

At det ikke er elskerinnas sak, at det er kjipt at det er hu som sier det, at hun gjør det for å hevne seg.

Hun kan jo være lei seg og føle seg like fortådt som meg, hun kan jo være lurt trill rundt. Om hun sitter og hoverer så har hun jo "lov til det" også, hun har jo knullet mannen min ;)

For meg er det sprøyt alt sammen. Det vestentlige for meg er at mannen min bedrar meg. Jeg vil ha sannheten, om den kommer fra Per eller Kari, om de er lei seg når de sier det til meg eller om de humrer, hvilken verdi har nå det?

Nei, jeg tror nok vi i aller høyeste grad kan stadfeste av vi lever i to verdener. Jeg evner ikke å stikke hodet i jorda og jeg vil nok heller aldri ha særlig lyst til det heller.

Gjest jeg vil vite slikt

Jeg ville som sakt blåst en lang mars hvor sannheten kom fra, jeg vil ha sannheten.

At det ikke er elskerinnas sak, at det er kjipt at det er hu som sier det, at hun gjør det for å hevne seg.

Hun kan jo være lei seg og føle seg like fortådt som meg, hun kan jo være lurt trill rundt. Om hun sitter og hoverer så har hun jo "lov til det" også, hun har jo knullet mannen min ;)

For meg er det sprøyt alt sammen. Det vestentlige for meg er at mannen min bedrar meg. Jeg vil ha sannheten, om den kommer fra Per eller Kari, om de er lei seg når de sier det til meg eller om de humrer, hvilken verdi har nå det?

Nei, jeg tror nok vi i aller høyeste grad kan stadfeste av vi lever i to verdener. Jeg evner ikke å stikke hodet i jorda og jeg vil nok heller aldri ha særlig lyst til det heller.

110% enig. Jeg kan ikke fatte at det faktisk er de som er utsatt for utro partnere, som ser ut til å ville struts...!

Samma hvordan det kommer fram, er jeg takknemlig for å få vite at partneren ikke ha rent mel i posen.

Gjest xbellax

Jeg er så enig med deg, det spiller ingen rolle hvor det kommer fra (det aller beste er selvsagt om han hadde fortalt det selv!), men jeg hadde villet vite det. Ellers hadde jeg følt at jeg hadde blitt holdt for narr og kastet vekk flere år. Det er mange par som jobber seg gjennom utroskap, men det sviket med å være den siste som får vite er ekstremt stort og sårt. Hadde jeg senere blitt fortalt at noen, samme hvem- postbudet, frisøren, vennene mine, familien min, andre hadde visst om dette hadde jeg blitt rasende.

Gjest metallhøna

Tror det er mange menn som lever et slikt dobbeltliv. De prøver å rettferdiggjøre utroskapen sin ved å påstå at de lever i et dårlig forhold, er på vei ut av forholdet osv...

mens de kanskje har det som plommen i egget nå og får i både pose og sekk. De blir avhengig av spenningen med å ha noen på si og det å klare å holde dette hemmelig fra konen... på en måte sviker de ikke bare konen - men også elskerinnen da hun er sammen med ham på feil premisser.

Ja det er utrolig mange slike menn. I det siste har jeg selv erfart å blitt sjekket opp av flere gifte, samboende menn. Har selvsagt takket nei til slike tilbud. Men det er skremmende mange utro menn.

Da tror jeg nesten du bør skille deg med en gang siden de aller fleste menn har vært utro, og hvis du ikke tror det så er det jammen du som stikker hodet i sanden og ikke meg.

Annonse

''... og dessuten blir overasket over at de er _løyet_ for av en mann som bedrar for å være sammen med dem i skjul.''

*Hehe* Du har så rett - hva er det som får mange kvinner til å tro at "han lyger for kona si, knuller med meg, sier han elsker meg og at hans kone ikke forstår ham, går bak ryggen hennes i stor stil - men lyge for _meg_? Nei, såååå ond kan han vel ikke være?"

;-)

What goes around, comes around!

Da tror jeg nesten du bør skille deg med en gang siden de aller fleste menn har vært utro, og hvis du ikke tror det så er det jammen du som stikker hodet i sanden og ikke meg.

He he...for noe fjås.

Det går ann å gi folk sjangser, det går ann å stole på folk, det går ann å ha troen vet du, selv om en er et voksent og livskjørt menneske. Håper jeg ikke detter så lang ned noen gang at jeg faktisk går rundt og tror at alt av mannfolk er utro og drittsekker.

Jeg har da tro på forholdet mitt og tro på mannen min, selv om jeg har fått erfare mye dritt i livet før jeg ble involvert med ham.

Men skulle han være meg utro en dag så vil jeg i allefall vite det heller enn å dytte hode i sanda ja.

Gjest vingla

Selvfølgelig har han vært kjipest, men det er ikke dermed sagt at det er greit at hun er kjip med kona hans som er uskyldig oppi det

Jeg synes ikke ærlighet er det samme som kjiphet. For meg er ærlighet noe positivt. Jeg vil også mye heller vite sannheten.

Men jeg ser at tråden er lang. Temaet er vel utdebattert. En må vel bare leve med at en er forskjellige.

He he...for noe fjås.

Det går ann å gi folk sjangser, det går ann å stole på folk, det går ann å ha troen vet du, selv om en er et voksent og livskjørt menneske. Håper jeg ikke detter så lang ned noen gang at jeg faktisk går rundt og tror at alt av mannfolk er utro og drittsekker.

Jeg har da tro på forholdet mitt og tro på mannen min, selv om jeg har fått erfare mye dritt i livet før jeg ble involvert med ham.

Men skulle han være meg utro en dag så vil jeg i allefall vite det heller enn å dytte hode i sanda ja.

Det er godt du har tro på ditt forhold da, men du vet alikevel ikke hvor mange ganger mannen din har vært utro.

Gjest jeg vil vite slikt

Amen

Utro kvinner finnes ikke i din verden?

Du virker veldig patetisk akkurat nå. Jeg blir temmelig oppgitt over dine svar. Uansett hvordan en vrir og vender på det, så er det faktisk den utro som er svikeren. Elskeren/elskerinnen kan være lurt. Hvem som forteller det, er revnende likegyldig, bare jeg får vite sannheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...