Gå til innhold

Jeg har snakket med kona hans!

Anbefalte innlegg

''dersom han eller andre ikke hadde hatt baller nok til å være ærlig.''

...og hadde han hatt ENDA mer baller, så hadde han aldri vært utro i utgangspunktet! ;-)

Ja, DET hadde jo vært det aller, aller beste. Og at ingen andre innledet forhold med gifte mennesker:-)

Fortsetter under...

• Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

35

• morsan

29

• Dorthe

25

• henrikke71

21

Mest aktive i denne tråden

Henrikke71, jeg skjønner hva du mener - samtidig så er det to meninger i en sak som dette. Og man tar et valg når man velger å ikke si noe også. Saken blir jo: Hvem skal man ta hensyn til? De som vil vite, eller de som ikke vil vite?

Hvis elskerinnen overhodet hadde vurdert konas situasjon i dette, burde hun heller truet mannen til å gjøre det.

Det at hun går rett på sak selv, tyder på at hun bare har sine egne følelser i tankene, og da synes jeg det er en ussel handling - selv om dette kanskje er eneste måten kona får vite om det på.

Herregud! Dette fører jo ingen vei i det hele tatt!

Her kommer teskjea: Jeg som kone (har aldri vært noens elskerinne), ville ha visst om mannen min var utro eller ikke. Hvem som gir meg denne informasjonen er likegyldig for meg. Hva vet DU om at denne kona ikke ville vite om det? Er DU tankeleser?

Vi svarer alle ut fra hva vi selv ønsker og føler, og jeg skjønner at du har en mening om dette (som jeg forsåvidt respekterer), men kan det være så innmari vanskelig å skjønne at andre kan mene noe annet enn deg? Så som jeg skriver i et annet innlegg her: Hvem skal man da ta hensyn til? De som vil vite, eller de som ikke vil vite. Da er vi tilbake til at det i hvert tilfelle må være opp til den det gjelder (i dette tilfellet elskerinnen) om hun skal si fra til kona eller ikke.

Etisk sett har vi forskjellige ståsteder. Jeg tror det er så enkelt.

Ja det er utrolig mange slike menn. I det siste har jeg selv erfart å blitt sjekket opp av flere gifte, samboende menn. Har selvsagt takket nei til slike tilbud. Men det er skremmende mange utro menn.

Og verden hadde vært perfekt hvis alle hadde gjort som deg, og ikke innledet forhold til gifte menn/kvinner...

Ja, DET hadde jo vært det aller, aller beste. Og at ingen andre innledet forhold med gifte mennesker:-)

''Og at ingen andre innledet forhold med gifte mennesker:-)''

DET også!

Utroskap er jo selvsagt først og fremst den utro partens ansvar, men jeg synes uansett det er umoralsk å legge seg etter andres ektefeller, uansett hva slags sprøyt vedkommende ektefelle kommer med overfor tredjeparten.

Men kona til trådstarter visste jo ikke at han hadde en elskerinne over tid, så det er jo tydelig mulig for en utro mann å holde det hemmelig da...

Det vet vi jo ikke. Jeg hadde jammen latt som jeg ikke visste det hvis elskerinna hans hadde ringt. Eller slått av telefonen.

Annonse

Etisk sett har vi forskjellige ståsteder. Jeg tror det er så enkelt.

''Etisk sett har vi forskjellige ståsteder.''

Nettopp, og vi har begge flere som er enige med oss - så hvem skal man da ta hensyn til hvis man kommer opp i en slik situasjon? Så vi må konkludere at både å si fra og å ikke si fra er riktig, ut fra sitt eget etiske ståsted. (Selv om det ideelle selvfølgelig hadde vært at ingen innleder forhold med gifte mennesker).

Henrikke71, jeg skjønner hva du mener - samtidig så er det to meninger i en sak som dette. Og man tar et valg når man velger å ikke si noe også. Saken blir jo: Hvem skal man ta hensyn til? De som vil vite, eller de som ikke vil vite?

Jeg respekterer at andre har andre meninger enn meg, men på samme måte må jeg jo si, at jeg ikke ville hatt noen elskerinne på døra mi for å fortelle meg at kjæresten hadde pula utenom. Jeg ville syns det var respektløst overfor meg og min evne til å rydde opp i egne forhold.

Det er ikke riktig at elskerinnen skal velge på vegne av kona, at hun skal vite sannheten. Uff ja, dette ble en lang diskusjon gitt.

''Synes du et nummer betyr mer enn ekteskapet ditt.''

Jeg vil i hvert fall ha muligheten til å ta et veloverveid valg, og i det ligger at jeg kjenner sannheten. Så får man jobbe ut fra det. Løgner er det verste som finnes i et ekteskap, enten det dreier seg om utroskap eller andre ting.

Det er jo nettopp løgner som gjør at man oppdager at folk er utro. Noen er flinkere til å lyve enn andre, men løgner blir oppdaget. Jeg har i hvert fall sett på begge mine når de har løyet og selv om jeg ikke har sagt noe da så har jeg dratt det fram senere.

Et lite overraskelsesmoment for å si det slik

Hvis elskerinnen overhodet hadde vurdert konas situasjon i dette, burde hun heller truet mannen til å gjøre det.

Det at hun går rett på sak selv, tyder på at hun bare har sine egne følelser i tankene, og da synes jeg det er en ussel handling - selv om dette kanskje er eneste måten kona får vite om det på.

Hvis jeg har forstått denne situasjonen riktig, så har hun ikke akkurat gått rett på sak, men prøvd å få mannen til å fortelle kona det selv lenge.

Bare så det er sagt, jeg diskuterer egentlig på veldig generelt grunnlag, og ikke nødvendigvis konkret denne saken. Jeg kan ikke si hva som er riktig og galt, men bare hva jeg selv ville ha ønsket i en slik situasjon.

Det er jo nettopp løgner som gjør at man oppdager at folk er utro. Noen er flinkere til å lyve enn andre, men løgner blir oppdaget. Jeg har i hvert fall sett på begge mine når de har løyet og selv om jeg ikke har sagt noe da så har jeg dratt det fram senere.

Et lite overraskelsesmoment for å si det slik

Men kjære deg - dette gjelder jo DIN situasjon - det finnes mange menn som har løyet for konene sine, og ikke har blitt gjennomskuet.

''Etisk sett har vi forskjellige ståsteder.''

Nettopp, og vi har begge flere som er enige med oss - så hvem skal man da ta hensyn til hvis man kommer opp i en slik situasjon? Så vi må konkludere at både å si fra og å ikke si fra er riktig, ut fra sitt eget etiske ståsted. (Selv om det ideelle selvfølgelig hadde vært at ingen innleder forhold med gifte mennesker).

Jeg håper bare at gubbene våre klarer å holde tissen sin på riktig sted jeg...men hvis min ikke gjør det, så vil jeg finne ut det selv..

''Og at ingen andre innledet forhold med gifte mennesker:-)''

DET også!

Utroskap er jo selvsagt først og fremst den utro partens ansvar, men jeg synes uansett det er umoralsk å legge seg etter andres ektefeller, uansett hva slags sprøyt vedkommende ektefelle kommer med overfor tredjeparten.

Og der er vi skjønt enige igjen:-)

Begynte å bli litt nervøs her nå, vi pleier jo bestandig å være så enige, morsan;-)

Annonse

Gjest Kayia

''... og dessuten blir overasket over at de er _løyet_ for av en mann som bedrar for å være sammen med dem i skjul.''

*Hehe* Du har så rett - hva er det som får mange kvinner til å tro at "han lyger for kona si, knuller med meg, sier han elsker meg og at hans kone ikke forstår ham, går bak ryggen hennes i stor stil - men lyge for _meg_? Nei, såååå ond kan han vel ikke være?"

''*Hehe* Du har så rett - hva er det som får mange kvinner til å tro at "han lyger for kona si, knuller med meg, sier han elsker meg og at hans kone ikke forstår ham, går bak ryggen hennes i stor stil - men lyge for _meg_? Nei, såååå ond kan han vel ikke være?"'' Ikke sant:) Jeg tror jeg selv ville hatt store problemer med å få tillit til og respektere en person som startet med å trampe på en "potensiell framtidig meg" på denne måten.

Jeg håper bare at gubbene våre klarer å holde tissen sin på riktig sted jeg...men hvis min ikke gjør det, så vil jeg finne ut det selv..

''Jeg håper bare at gubbene våre klarer å holde tissen sin på riktig sted jeg...men hvis min ikke gjør det, så vil jeg finne ut det selv..''

Det håper jeg også, og jeg ville selvfølgelig også HELST ville ha funnet ut av det selv...men hvis ikke så...(så stopper vi diskusjonen her, for vi har begge fått fram meningene våre) :-)

tzatziki1365380058

Jeg ville absolutt visst det dersom mannen min bedro meg eller oppførte seg som en komplett drittsekk på andre måter. Og jeg ville gjerne blitt fortalt det av elskerinnen - eller eks-elskerinnen - uansett hennes motiver for å fortelle det.

Livet mitt ville ikke bli mer ødelagt av at jeg fikk vite at mannen min var utro. I det øyeblikket han hadde valgt å oppføre seg sånn, hadde jo livet mitt sånn jeg kjente det bare vært en illusjon, likevel. Dessuten ville han garantert oppført seg så rart at jeg ville skjønt "noe", men ikke nødvendigvis hele sannheten.

Generelt synes jeg det er et større problem at folk stikker hodet i sanden og ikke tør å blande seg inn når de ser urett bli begått enn at de gjør det motsatte.

''Jeg håper bare at gubbene våre klarer å holde tissen sin på riktig sted jeg...men hvis min ikke gjør det, så vil jeg finne ut det selv..''

Det håper jeg også, og jeg ville selvfølgelig også HELST ville ha funnet ut av det selv...men hvis ikke så...(så stopper vi diskusjonen her, for vi har begge fått fram meningene våre) :-)

Ja, takk, la oss endelig slutte av her. Også vil jeg si til trådstarter at det tross alt er kjekt at hun har det bedre og nå har sjansen til å finne seg en god og ærlig og lekker fyr neste gang.

Ha en aldeles fortreffelig kveld:-)

Da tror jeg nesten du bør skille deg med en gang siden de aller fleste menn har vært utro, og hvis du ikke tror det så er det jammen du som stikker hodet i sanden og ikke meg.

Du må ha skikkelig dårlige erfaringer siden du mener at vi som lever i gode ekteskap bør skille oss fordi de fleste menn er utro!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...