Gjest Ceb Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Heisann Jeg har et spørsmål ang blødning fra EL til menstruasjonsstart. Jeg har påvist el med hjelp av clear blue digital, EL Strips og Persona hver måned i snart to år etter jeg sluttet på P-pille- Bruker nå ingen prevansjon! Hver måned begynner jeg likevel å blø fra like etter EL. de 6 siste månedene har jeg blødd fra 1 og 2 dpo og helt frem til EL. (før det begynte gjerne blødningen 5-7dpo) Det kommer ganske mye blod, ikke bare litt rosa på papiret.. men såpass at jeg må bruke beskyttelse. Syklusene mine er ca 33 dager, med EL på dag 18. Det innebærer blødning i 2 uker!! SLITSOMT!! Jeg har vært hos legen og tatt prøver, hos gyn og på sykehuset hos spesialist. Jeg har spist Provera uten at det har hjulpet.. Jeg har tatt en pipelle-prøve fra innerst i livmorhulen og den viser normale verdier. Jeg har ikke tynne slimhinner eller slimhinner på utsiden av livmorhalsen, og gyn ser at blødningen ikke kommer derfra.. Jeg har aldri hatt kontaktblødninger heller.. Disse blødningene SLITER på meg.. Jeg er redd de hemmer fruktbarheten. Det er tungt å gå over halve måneden og måtte avvise samboeren min på grunn av blødningene.. Noen sier at man kan ha sex selv om man blør, der er hos oss HELT uaktuelt! Jeg prøver å finne svar på hva dette kan være forno og hva jeg eventuelt kan gjøre med dette. Jeg kan ikke ha det på denne måten stort lenger.. Håper på et mer utfyllende svar enn at jeg bare må slappe av for det ikke er unormalt.. Det er heller ikke normalt--- Har time hos gyn igjen i mars.. Er det noe du anbefaler meg å spørre han om, evt prøver jeg må få han til å ta? Er uaktuelt å begynne på p-pille igjen da vi ønsker oss barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324952-bl%C3%B8dning-fra-1dpo-til-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg kan trøste deg med at den fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Så det kan ikke påvirke fruktbarheten, men jeg skjønner at det er plagsomt. Jeg synes ikke det er grunn til at du skal teste eggløsning hver måned, det er kostbart og helt unødvendig i og med at du har så regelmessig menstruasjon. Har man sjekket grundig med ultralyd, f.eks, med saltvannsinnsprøytning i livmorhulen for å se etter polypp? Muligens kunne man gjøre en ’hysteroskopi’ mens du har disse blødningene for å se hvorfra de kommer? Det er ikke noe du selv kan gjøre, dessverre. Hvis du har forsøkt å bli gravid i to år, kan dere søke hjelp for utredning og evt. behandling. Jeg håper man finner løsning på ditt problem, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/324952-bl%C3%B8dning-fra-1dpo-til-menstruasjon/#findComment-2702663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.