Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må vaske bilen. Men ønsker ikke å betale i dyredommer for vaskehall heller. (Og ikke tør jeg kjøre inn dit heller, for å være ærlig).

Har en ok svamp og ei bøtte. Hvilken såpe bør jeg bruke - og må jeg skylle med såpefritt vann etterpå?

Har ikke bilsjampo hjemme, men hvis det er tvingende nødvendig, kan jeg stikke og kjøpe. Har Zalo og grønnsåpe - kan det kanskje brukes?

Her er det ca 4 - 5 plussgrader i dag, så det er vel fint vaskevær.

*grønn*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325029-hvordan-vaske-bilen-utvendig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har jeg lært det (på jobben);

1. Spyl bilen med lunkent vann (det beste er om du har høytrykkspyler, men det er ikke nødvendig):

Spyl først sidene. Så tar du panseret/foran bilen. Deretter bakluka/bak bilen. Ps. Begynn nederst, og spyl oppover.

Så tar du taket til slutt, og spyler alt nedover.

2. Vaks bilen med såpevann (zalo funker fint). Gjør det som beskrevet med spylinga, begynn nederst.

3. Spyl bilen igjen, som beskrevet i punkt 1.

Gjest ViViola

Slik har jeg lært det (på jobben);

1. Spyl bilen med lunkent vann (det beste er om du har høytrykkspyler, men det er ikke nødvendig):

Spyl først sidene. Så tar du panseret/foran bilen. Deretter bakluka/bak bilen. Ps. Begynn nederst, og spyl oppover.

Så tar du taket til slutt, og spyler alt nedover.

2. Vaks bilen med såpevann (zalo funker fint). Gjør det som beskrevet med spylinga, begynn nederst.

3. Spyl bilen igjen, som beskrevet i punkt 1.

''det beste er om du har høytrykkspyler, men det er ikke nødvendig''

Nei-nei-nei, ikke bruk høyttrykksspyler! Det er for hardt trykk, og klemmer grus og skinn inn i lakken og riper opp. Høyttrykkspylere skal ikke være i nærheten av biler.

Da må man i såfall gå på så stor avstand at trykket er borte - og da faller vel hele ideen med høyttrykksspyler bort.

Nei-nei-nei, ikke bruk høyttrykksspyler! Det er for hardt trykk, og klemmer grus og skinn inn i lakken og riper opp. Høyttrykkspylere skal ikke være i nærheten av biler.

Da må man i såfall gå på så stor avstand at trykket er borte - og da faller vel hele ideen med høyttrykksspyler bort.

Ok:o)

Annonse

Finnes jo høgtrykkspyler med justeringer. F.eks til terassevask

Snodig om det ikke skulle være det samme for bil også

Hvorfor tør du ikke å kjøre inn i en vaskehall?

Forøvrig kan du bruke høytrykkspyler, men du må ikke sette strålen for nære, det er ganske høyt trykk på vannet, så det kan blåse av lakk og andre ting du helst ikke bør blåse av.

''det er ganske høyt trykk på vannet, så det kan blåse av lakk og andre ting du helst ikke bør blåse av.''

Fnis. I fjor skulle jeg spyle av noe skit på garasjeveggen. Det endte med at malingen gikk av. ;-)

Gjest ViViola

Finnes jo høgtrykkspyler med justeringer. F.eks til terassevask

Snodig om det ikke skulle være det samme for bil også

?

Altså, poenget mitt er bare: Ikke spyl bilen med for høyt trykk på vannet, da vannets trykk vil klemme grus og skitt inn i lakken.

Om man er opptatt av sånt, da.

Forøvrig kan du bruke høytrykkspyler, men du må ikke sette strålen for nære, det er ganske høyt trykk på vannet, så det kan blåse av lakk og andre ting du helst ikke bør blåse av.

''Hvorfor tør du ikke å kjøre inn i en vaskehall?''

Kanskje hun er redd for å støre på noen som er inspirert av Ally McBeal? ;-)

Annonse

Ally McBeal ser ikke jeg på, så jeg vet ikke hva du sikter til. Jeg har noe annet å bruke tiden på enn det der:-)

Det må da være minst et tiår siden Ally McBeal gikk på TV, så ingen ser på det lenger, men der var det ihvertfall en berømmelig sexscene inne i en vaskehall.

Jeg frøs bare ved tanken på alt det kalde vannet og de ekle vaskemidlene - ikke akkurat det jeg forbinder med noe pirrende, og dessuten temmelig fjern fra tanken om f eks å ha seg under et varm fossefall i tropene...;-)

Det må da være minst et tiår siden Ally McBeal gikk på TV, så ingen ser på det lenger, men der var det ihvertfall en berømmelig sexscene inne i en vaskehall.

Jeg frøs bare ved tanken på alt det kalde vannet og de ekle vaskemidlene - ikke akkurat det jeg forbinder med noe pirrende, og dessuten temmelig fjern fra tanken om f eks å ha seg under et varm fossefall i tropene...;-)

Hehe, det hørtes svært kaldt ut ja og de færreste hadde orket det. Det får da være måte på hvor kåt man skal være for harve over noen i en vaskehall.

Det første du må gjøre, er å ta på deg et superkort, fillete olaskjørt, en kort, utringet topp og høyhælte sko. Deretter tar du med deg ei bøtte med såpevann og en stor, myk svamp og stiller deg opp på en oversiktlig plass sammen med bilen. Så begynner du med sensuelle bevegelser å stryke bilen over panseret med en dryppende våt svamp. Pass på å ta tilstrekkelig med pauser hvor du holder svampen over hodet og vrir den opp så såpevannet renner nedover hele deg. Pass på at toppen blir gjennomvåt, det er viktig.

Det er også viktig at du slikker deg på leppene og sender forbipasserende mannfolk forførende blikk. Enda viktigere er det at du titt og ofte bøyer deg veldig fremover for å nå fram til noe, slik at skjørtet mest mulig sklir opp.

Til slutt spyler du bilen med en hageslange. Lykke til. :o)

Gjest Pippiline

Jeg måtte snakke hardt til meg selv og trekke pusten flere ganger før jeg kjørte bilen inn i vaskehall først etter at jeg ble skilt:( Nå er jeg blitt vant til det.

Det første du må gjøre, er å ta på deg et superkort, fillete olaskjørt, en kort, utringet topp og høyhælte sko. Deretter tar du med deg ei bøtte med såpevann og en stor, myk svamp og stiller deg opp på en oversiktlig plass sammen med bilen. Så begynner du med sensuelle bevegelser å stryke bilen over panseret med en dryppende våt svamp. Pass på å ta tilstrekkelig med pauser hvor du holder svampen over hodet og vrir den opp så såpevannet renner nedover hele deg. Pass på at toppen blir gjennomvåt, det er viktig.

Det er også viktig at du slikker deg på leppene og sender forbipasserende mannfolk forførende blikk. Enda viktigere er det at du titt og ofte bøyer deg veldig fremover for å nå fram til noe, slik at skjørtet mest mulig sklir opp.

Til slutt spyler du bilen med en hageslange. Lykke til. :o)

''Det første du må gjøre, er å ta på deg et superkort, fillete olaskjørt, en kort, utringet topp og høyhælte sko. ''

Vet ikke hvordan været er der du er, men her har det lavet ned snø i hele dag;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...