Gå til innhold

Barnefordeling og psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest ingen signatur vil oppgis på dette

Hei. Jeg har slitt med psykiske problemer og er en mor til 2 små barn som jeg elsker inderlig og høyt. I det siste har jeg begynt å bli svært redd for at mine psykiske problemer skal gå ut over min omsorgsrett for barna mine i en eventuell barnefordelingssak eller at barnevernet rett og slett skal finne på å kalle meg uskikket som omsorgsperson. Mine psykiske problemer føles for meg som om de overhodet ikke er belastende for familien eller for barna mine, men de har i perioder vært belastende for meg selv selvsagt. Jeg har i en periode vært sykemeldt pga depresjon (før jeg fikk barn), jeg har hatt anorexia og bulimi i en tiårsperiode som nå er over (også før jeg fikk barn), og jeg har slitt med sterk fødselsangst. Min fastlege har alt dette nedskrevet i sin journal, noe som plutselig bekymrer meg veldig. Vil dette kunne brukes mot meg i en eventuell barnefordelingssak? Hvem har egentlig tilgang til disse opplysningene om meg som finnes både hos min fastlege, hos en psykolog og på sykehuset?Vil dette kunne føre til at jeg f.eks mister omsorgsretten for mine barn, eller at den blir svært redusert? Hva kan jeg gjøre for å rette opp denne skaden? Eller vil det ikke kunne skade meg i en eventuell tvist om barna? Skal det mer til enn dette for at barnevernet blir bekymret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325051-barnefordeling-og-psykiske-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Loser

Jeg har selv psykiske problemer, og aktive. De har vedvart i over 20 år.

Jeg har bedt om hjelp av barnevernet i en periode for å få hjelp med barna, og har frivillig overført hovedomsorgen til barnefaren for en periode pga tung depresjon,- trenger å komme meg. Jeg snakket med barnevernet om dette, om det kunne være skadelig for meg senere mht omsorgsfordeling. Hun mente at det var det absolutt ikke, at det bare viste at jeg brydde meg om barna, at jeg vil det beste for dem og bryr meg. Hun mente at det vesentlige fra deres synspunkt er at jeg bryr meg og tar vare på barna, også når det krever slike offer som dette. Forhistorier er irrelevante.

Jeg vil råde deg til å snakke med barnevernet. Det er greie folk :)

Lykke til

Jeg har selv psykiske problemer, og aktive. De har vedvart i over 20 år.

Jeg har bedt om hjelp av barnevernet i en periode for å få hjelp med barna, og har frivillig overført hovedomsorgen til barnefaren for en periode pga tung depresjon,- trenger å komme meg. Jeg snakket med barnevernet om dette, om det kunne være skadelig for meg senere mht omsorgsfordeling. Hun mente at det var det absolutt ikke, at det bare viste at jeg brydde meg om barna, at jeg vil det beste for dem og bryr meg. Hun mente at det vesentlige fra deres synspunkt er at jeg bryr meg og tar vare på barna, også når det krever slike offer som dette. Forhistorier er irrelevante.

Jeg vil råde deg til å snakke med barnevernet. Det er greie folk :)

Lykke til

Tusen takk, The Loser! Dette var ganske oppmuntrende lesning :-) Har hørt så mange skrekkhistorier nå at jeg blir helt mørkredd, men ble litt lettere til sinns av meldingen din :-)

Annonse

Gjest The Loser

Tusen takk, The Loser! Dette var ganske oppmuntrende lesning :-) Har hørt så mange skrekkhistorier nå at jeg blir helt mørkredd, men ble litt lettere til sinns av meldingen din :-)

Godt du ble lettere til sinns :-)

Du som sagt føle deg trygg for barnevernet (ellers ville de hatt det veldig travelt, hihi). Ang barnefordeling så tror jeg de fleste klarer å løse dette seg imellom, ofte med hjelp av et familiekontor, men skulle konfliktnivået bli så høyt at det blir rettssak så er det vel aldri godt å vite. Da vil jeg tro at alt som kan graves opp, graves opp (om dere begge)- den krigen, den krigen...

Men det har jo heller ingenting med barnevernet å gjøre.

Slapp av og kos deg med barna dine!

Godt du ble lettere til sinns :-)

Du som sagt føle deg trygg for barnevernet (ellers ville de hatt det veldig travelt, hihi). Ang barnefordeling så tror jeg de fleste klarer å løse dette seg imellom, ofte med hjelp av et familiekontor, men skulle konfliktnivået bli så høyt at det blir rettssak så er det vel aldri godt å vite. Da vil jeg tro at alt som kan graves opp, graves opp (om dere begge)- den krigen, den krigen...

Men det har jo heller ingenting med barnevernet å gjøre.

Slapp av og kos deg med barna dine!

Hei igjen, The Loser!

Tusen takk for skikkelig koselig og oppmuntrende innlegg! Det satt jeg veldig stor pris på!!! Det trengte jeg akkurat nå, for å si det sånn! Så tusen hjertelig takk :-) Nå gjorde du kvelden min veldig fin! Sender deg gode tanker :-)

Gjest Webmaster, Utv.

Vi beklager, men på grunn av uforutsette omstendigheter er Toril Hepsø forhindret fra å svare på spørsmål for øyeblikket. Det er mulig hun er tilbake innen et par uker, men vi kan ikke love noe og derfor bør du kanskje søke råd et annet sted så lenge. Vi er lei for at vi ikke kunne være til hjelp denne gangen. NB! Kredittkortet ditt blir selvsagt heller ikke belastet.

Huff, så forferdelig! Hvordan kunne egentlig retten innhente disse opplysningene? Det er jo veldig, veldig trist.....

Trist, ja. Men satidig kanskje det beste for barna....? Det er ikke godt for barn å bo sammen med foreldre som kanskje har nok med å klare seg selv. Eller? Hardt for alle er det uansett....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...