Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

12

• Lillemus

10

• AneM1365380603

7

• morsan

5

Jeg har ikke oppskrift, blander bare egg, mel, melk og salt. Har ikke sukker i røra.

Vi bruker enten, blåbærsyltetøy, sukker eller ost+skinke+provencekrydder.

mm, takk, det siste høres godt ut, blir litt fransk feeling over det, det skal jeg prøve:-)

Jeg bruker 3-4 egg, et par ss sukker, litt vaniljesukker, 1-1,5 l melk, mel til passe røre, og en liten slump smeltet meierismør.

Vi spiser pannekaker med bacon, blåbærsyltetøy, gulost og sukker :o) Ikke alt på en gang da.

Er det som er så genialt med pannekaker, kan spises som forrett, hovedrett og dessert;-) På usunne dager da...og hver for seg ja;) Takk for oppskrifta!

Annonse

Oppskrift på pannekaker? Det er etter innfallsmetoden gitt! :o)

Til 4 pers bruker jeg 4 egg + 1 liter melk + 1 ts salt + 2 ss sukker + hvetemel til passe røre. Vil du ha dem tykkere så kan du ha i litt bakepulver, for mer smak litt vaniljesukker eller kardemomme eller noe sånt kanskje? Litt fløte? Rømme?

Jeg bruker ca. 2/3 del speltmel og 1/3 grovt speltmel. Slumper med alt men kan gjette:

5 egg. 3 dl fint mel, 1,5 dl grovt mel, 1/2 ts salt, 2 ts vaniljesukker

og melk til passe konsistens. Noen ganger har jeg i litt proteinpulver også. (Snuppa spiser litt lite mat med proteiner)

De er kjempegode.

Mange er skreptiske til å bruke grovt mel, men det er fortsatt ingen unger som har reagert på disse pannekakene. (Og unger pleier jo å si klart i fra:-)

Snuppa spiser dem med rosa melis, jeg bruker jordbær eller bringebær syltetøy og gubben bruker stekte poteter, bacon, stekt egg og lønnesirup.

Oppskrift på pannekaker? Det er etter innfallsmetoden gitt! :o)

Til 4 pers bruker jeg 4 egg + 1 liter melk + 1 ts salt + 2 ss sukker + hvetemel til passe røre. Vil du ha dem tykkere så kan du ha i litt bakepulver, for mer smak litt vaniljesukker eller kardemomme eller noe sånt kanskje? Litt fløte? Rømme?

Ja, det ble litt kombi av oppskrifter her og på feelingen, men de ble gode:-) Takk.

Jeg bruker ca. 2/3 del speltmel og 1/3 grovt speltmel. Slumper med alt men kan gjette:

5 egg. 3 dl fint mel, 1,5 dl grovt mel, 1/2 ts salt, 2 ts vaniljesukker

og melk til passe konsistens. Noen ganger har jeg i litt proteinpulver også. (Snuppa spiser litt lite mat med proteiner)

De er kjempegode.

Mange er skreptiske til å bruke grovt mel, men det er fortsatt ingen unger som har reagert på disse pannekakene. (Og unger pleier jo å si klart i fra:-)

Snuppa spiser dem med rosa melis, jeg bruker jordbær eller bringebær syltetøy og gubben bruker stekte poteter, bacon, stekt egg og lønnesirup.

Mange takk, må innrømme at jeg selv er skeptisk til grovmel i pannekaker, smaker sikkert godt, men har liksom på følelsen det er bedre uten.

Men rosa melis, fins det??

Annonse

Her brukes Vann i pannekakerøra, melk brukes i vaffelrøre;)

bruker egg, vann, mel, sukker, salt og smør på slump.

''Her brukes Vann i pannekakerøra, melk brukes i vaffelrøre;) bruker egg, vann, mel, sukker, salt og smør på slump.''

Helt feil. :o) Pannekakerøre består av egg, melk, mel, sukker og salt. Vaffelrøre omtrent det samme, men mer mel og en slant smeltet smør. :o)

AneM1365380603

''Her brukes Vann i pannekakerøra, melk brukes i vaffelrøre;) bruker egg, vann, mel, sukker, salt og smør på slump.''

Helt feil. :o) Pannekakerøre består av egg, melk, mel, sukker og salt. Vaffelrøre omtrent det samme, men mer mel og en slant smeltet smør. :o)

Her må jeg virkelig si meg enig! Pannekakerøre med vann høres ikke spesielt godt ut.

Gjest midia

hehe er eneste forskjellen på pannekaker og vaffel litt mer mel hos deg?

Jeg synes det er godt at vaffel ikke smaker pannekaker og omvendt:)

Du endrer jo ikke noe på smaken ved å tilføre vaffelrøra litt mere mel, ergo bør det smake det samme:)

hehe er eneste forskjellen på pannekaker og vaffel litt mer mel hos deg?

Jeg synes det er godt at vaffel ikke smaker pannekaker og omvendt:)

Du endrer jo ikke noe på smaken ved å tilføre vaffelrøra litt mere mel, ergo bør det smake det samme:)

Jeg har smør i vaffelrøra, men ikke i pannekakerøra. :o) Og vaffelrøra er tykkere enn pannekakerøra ja, men det hender jeg har i litt vaniljesukker eller rømme / fløte / creme fraiche eller hva som nå måtte stå igjen av rester når jeg lager vafler da. :o)

Gjest midia

Jeg har smør i vaffelrøra, men ikke i pannekakerøra. :o) Og vaffelrøra er tykkere enn pannekakerøra ja, men det hender jeg har i litt vaniljesukker eller rømme / fløte / creme fraiche eller hva som nå måtte stå igjen av rester når jeg lager vafler da. :o)

Jeg bruker smør i pannekakerøra for at jeg skal slippe å steke dem i smør for da blir de stygge.

Vaniljesaus er godt i vaffelrøra:) mye annet som også er godt i den å.

Jeg bruker smør i pannekakerøra for at jeg skal slippe å steke dem i smør for da blir de stygge.

Vaniljesaus er godt i vaffelrøra:) mye annet som også er godt i den å.

''Jeg bruker smør i pannekakerøra for at jeg skal slippe å steke dem i smør for da blir de stygge.''

Stygge!? *Fnis* De får en deilig og sprø kant når de stekes i melange! Mmmmm!

''Vaniljesaus er godt i vaffelrøra:) mye annet som også er godt i den å.''

Vailjesaus er ypperlig i vaffelrøre! :o) Vafler er faktisk veldig kjekt å lage når man har en del små rester av forskjellige meieriprodukter stående.

Gjest midia

''Jeg bruker smør i pannekakerøra for at jeg skal slippe å steke dem i smør for da blir de stygge.''

Stygge!? *Fnis* De får en deilig og sprø kant når de stekes i melange! Mmmmm!

''Vaniljesaus er godt i vaffelrøra:) mye annet som også er godt i den å.''

Vailjesaus er ypperlig i vaffelrøre! :o) Vafler er faktisk veldig kjekt å lage når man har en del små rester av forskjellige meieriprodukter stående.

Hysj! hysj! jeg har ikke lært meg hvordan en får ramme rundt det en vil kommentere. Kan du forklare meg det? *flaut*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...