Gå til innhold

Dere med erf. farge/stripe - hår

Anbefalte innlegg

Gjest Bli ny, eller ikke bli ny?

Jeg har hår til skulderbladene.

Før i tiden var jeg veldig lys, men jeg har blitt mørkere og mørkere etter som årene har gått.

Har stripet det i noen år og har derfor klart å holde det pent.

Men nå mørkes det slik at det nesten ikke er råd å få det pent med striper lenger, det går liksom to uker så kan det nesten virke som om stripene vaskes vekk. (de gjør jo ikke det da, men håret virker "gammelt" og mørkt igjen)

Jeg striper hjemme og kun i utvekst for å spare slitasje på lengden.

Så jeg er egentlig på veg til å forsone meg med at min tid som blondine nok er forbi.

MEN, fargen på håret, altså fargen som kommer ut, er ikke noen pen farge. Den er jo mer mørk blond, ingen varme toner eller noe (selvsakt)

Så her er altså dilemmaet mitt.

Skal jeg fortsette å slite med lyse striper?

Er det enklere å vedlikeholde og er det en ide å stripe i to, tre fargede striper?

Skal jeg farge det i en farge nærmest mulig min egen men med en litt friskere tone?

Jeg må nemmelig gjøre noe, for slik kan jeg slettes ikke gå. Jeg er voksen, jobber fullt og bør se stelt og chic ut ;)

Jeg klarer heller ikke tanken på å klippe meg kort. Det skal klippes, men må nok kanskje heller klippes opp, en kort.

Er det noen som har noen frisyrer på hånd som er enkle hverddagsfrisyrer passende en moden men "frisk" dame.

(har tittet gjennom hundre sånne sider med tusenvis av frisyrer med de frisyrene er gjerne veldig frisør/model og er ikke for oss "normale")

Håret er pr. i dag med litt til en del (kommer ann på stell) krøll/fall og det er tynne men en del hårstråd. Heller tynt hår enn tykt altså. (bruker noen få ganger slettetang også)

Så da ønsker jeg altså deres mening, deres erfaring med farget hår (har aldri hatt det, er det vanskelig å holde ved like, er det dumt å begynne etc) Og gjerne tips til frisyrer som sakt.

Samme med striper, er det vanskelig å vedlikeholde flerstripet hår. Må jeg fly til frisøren i hytt og pine hvis jeg begynner med farger eller flerstriping nå? Jeg er nemmelig ikke så flink til å fly dit.

Haster litt dette, for frisørtimen er til torsdag :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325094-dere-med-erf-fargestripe-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått kommunefarget hår med andre ord? Det er ikke pent.. (sorry, men sant - kommer sikkert til å få det selv om noen år). Da ville jeg farget håret i en tone mørkere f.eks. og tatt hettestriper i en litt lysere tone igjen, men ikke blonde. Da får du "liv" i håret. Kommer litt an på hud- og øyefargen din også.. Hør hva frisøren anbefaller - de har alltid gode tips. :)

Selsgjorte lyse striper blir sjeldet pent.. de kan virke gule eller unaturlige. da jeg tok brune hettestriper i helt lyst hår så fikk jeg ikke problemer med etterveksten, fordi fargen hadde blitt litt utvaska innen det vokste ut.. Jeg er platinablond.

Du har fått kommunefarget hår med andre ord? Det er ikke pent.. (sorry, men sant - kommer sikkert til å få det selv om noen år). Da ville jeg farget håret i en tone mørkere f.eks. og tatt hettestriper i en litt lysere tone igjen, men ikke blonde. Da får du "liv" i håret. Kommer litt an på hud- og øyefargen din også.. Hør hva frisøren anbefaller - de har alltid gode tips. :)

Selsgjorte lyse striper blir sjeldet pent.. de kan virke gule eller unaturlige. da jeg tok brune hettestriper i helt lyst hår så fikk jeg ikke problemer med etterveksten, fordi fargen hadde blitt litt utvaska innen det vokste ut.. Jeg er platinablond.

Er nok kommune ja :( Fysjom, og jeg VET at det er svært lite pent ;)

Jeg er lys i huden men har en fin rød glød i ansiktet, litt mørkere (kanskje kommune det og da?) øyenbryn og veldig grønne/gule øyne.

Jeg liker å finne ut av ting litt selv på forhånd. Stoler liksom ikke helt på frisørene jeg da ;)

Du kan si det sånn, slik andre gruer seg til å gå til tannlegen gruer jeg meg til å gå til frisøren :D

Gjest gomle

Hvis du er såpass mørk at du ikke kan lysne striper, så ville jeg vel anta at du er mørkere enn "kommune", da er du nok mer mørk blond (Kommune er mer mellomblond). Dersom du kler litt varmere farger (kommer an på dine egne farger), så ville jeg kanskje ha farget inn noen litt rødere striper, for å gi liv til håret. Det er ikke sikkert det er mer som skal til? Eventuelt finne en mørk gyldenblond du kan tone det med, den vil ikke være så langt fra din egen farge, men et litt gyldent skjær gir liv (men ikke overdriv rødtonen)

Hvis du er såpass mørk at du ikke kan lysne striper, så ville jeg vel anta at du er mørkere enn "kommune", da er du nok mer mørk blond (Kommune er mer mellomblond). Dersom du kler litt varmere farger (kommer an på dine egne farger), så ville jeg kanskje ha farget inn noen litt rødere striper, for å gi liv til håret. Det er ikke sikkert det er mer som skal til? Eventuelt finne en mørk gyldenblond du kan tone det med, den vil ikke være så langt fra din egen farge, men et litt gyldent skjær gir liv (men ikke overdriv rødtonen)

Jeg vet ikke helt hvilken "farge" jeg har, det er litt vanskelig å bestemme siden all utvekst er ganske lys.

For noen år siden fikk jeg håret farget rødt ved en feil og det var skikkelig fint til meg. Jeg kler definitivt farger.

Men jeg har ikke lyst til å ha håret i en farge som gjør at jeg er avhengig av frisør hele tiden etterpå.

Jeg har altså lyst til å ha håret mest mulig normalt men samtidig i en frisk frisyre og en så frisk farge som mulig nært min egen.

Evnt. må jeg altså fortsette å stripe selv, men synes håret ser livløst og matt ut nå.

Jeg er veldig nervøs, skal dit i morgen og er livredd for å gjøre noe jeg ikke ender opp med å være fornøyd med.

Gjest minnah

Jeg har også striper (brede) og bruker "blonderingsspray" (fra f.eks Vita) og sprayer på etterveksten når det trengs. På den måten blir de helt øverste laget med hår en del lysere enn underhåret, men det ser likevel ikke unaturlig ut. Og med sprayen holder jeg det vedlike selv.

Annonse

Jeg har også striper (brede) og bruker "blonderingsspray" (fra f.eks Vita) og sprayer på etterveksten når det trengs. På den måten blir de helt øverste laget med hår en del lysere enn underhåret, men det ser likevel ikke unaturlig ut. Og med sprayen holder jeg det vedlike selv.

Hvor mørke eller lys er du i grunnfargen da? Altså din egen naturlige farge?

Min egen farge er helt mørk blond.

Jeg pleier å kjøpe disse stripene til å ta hjemme selv (på Rema og sånn) og det blir fint med en gang, men i det siste så virker det som om det ikke funker like bra siden håret blir mørkere så veldig fort igjen, akkurat som om stripene forsvinner.

Hva er det du bruker, og blir dine striper gulere etterhvert?

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre i morgen, skulle ønske jeg visste men jeg er helt blank

Gjest minnah

Jeg pleier å kjøpe disse stripene til å ta hjemme selv (på Rema og sånn) og det blir fint med en gang, men i det siste så virker det som om det ikke funker like bra siden håret blir mørkere så veldig fort igjen, akkurat som om stripene forsvinner.

Hva er det du bruker, og blir dine striper gulere etterhvert?

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre i morgen, skulle ønske jeg visste men jeg er helt blank

Jeg har aldri prøvd å stripe selv. Sist jeg stripet var hos frisøren for ca 1 år siden. Men har farget selv, og synes nok det falmer fort i forhold til å farge hos frisøren. (Kanskje ikke så rart.. ;-)

Er det slik å forstå at du skal til frisør i morgen? Da har du jo en kjempemulighet til å få svar på det du lurer på - og hjelp til å finne en pen, lettstelt frisyre :-)

Jeg har aldri prøvd å stripe selv. Sist jeg stripet var hos frisøren for ca 1 år siden. Men har farget selv, og synes nok det falmer fort i forhold til å farge hos frisøren. (Kanskje ikke så rart.. ;-)

Er det slik å forstå at du skal til frisør i morgen? Da har du jo en kjempemulighet til å få svar på det du lurer på - og hjelp til å finne en pen, lettstelt frisyre :-)

Ja, jeg går til frisøren en gang hvert 5 år omtrent ;)

Og skal dit i morgen ja, klokka halv to. Så det begynner å nærme seg.

Slik andre gruer seg for å gå til tannlegen og til gynokologen gruer jeg meg til frisøren!

Derfor hadde det vært fint om jeg hadde sånn nogenlunde for meg hvordan jeg ønsket det før jeg dro. Hvis ikke så får jeg ikke bestemt meg når jeg er der, og så sier de noe og så sier jeg ja fordi jeg allerede har brukt mye tid der og så kommer jeg hjem og er mest trolig ikke fornøyd.

Ja, jeg er et håpløst tilfelle ;)

Samtidig så har jeg alltid vært blond, før naturlig og senere med mye striper. Nå har jeg mest lyst til å ha håret penere helt enkelt. Det ser slitent ut nå med gamle striper og tørre tupper.

Vet at jeg kler farge veldig godt. Og har tenkt på den litt lysere brune/gyldne fargen til f.eks. Tyra Banks. Den kan være litt i min naturlige tone men er en penere farge selvsakt enn min naturlige.

Men så vet jeg ikke om jeg tør. Og så synes jeg det er kjedelig om jeg ser meg i speielen etter tre uker og ser at det ser livløst og lite pent ut og må tenke "nå må jeg til frisøren igjen"

Rart dette altså, jeg kan gjøre mye med kroppen uten problemer, men håret.

Som sakt, jeg går heller til tannlege og gyn :(

Gjest minnah

Ja, jeg går til frisøren en gang hvert 5 år omtrent ;)

Og skal dit i morgen ja, klokka halv to. Så det begynner å nærme seg.

Slik andre gruer seg for å gå til tannlegen og til gynokologen gruer jeg meg til frisøren!

Derfor hadde det vært fint om jeg hadde sånn nogenlunde for meg hvordan jeg ønsket det før jeg dro. Hvis ikke så får jeg ikke bestemt meg når jeg er der, og så sier de noe og så sier jeg ja fordi jeg allerede har brukt mye tid der og så kommer jeg hjem og er mest trolig ikke fornøyd.

Ja, jeg er et håpløst tilfelle ;)

Samtidig så har jeg alltid vært blond, før naturlig og senere med mye striper. Nå har jeg mest lyst til å ha håret penere helt enkelt. Det ser slitent ut nå med gamle striper og tørre tupper.

Vet at jeg kler farge veldig godt. Og har tenkt på den litt lysere brune/gyldne fargen til f.eks. Tyra Banks. Den kan være litt i min naturlige tone men er en penere farge selvsakt enn min naturlige.

Men så vet jeg ikke om jeg tør. Og så synes jeg det er kjedelig om jeg ser meg i speielen etter tre uker og ser at det ser livløst og lite pent ut og må tenke "nå må jeg til frisøren igjen"

Rart dette altså, jeg kan gjøre mye med kroppen uten problemer, men håret.

Som sakt, jeg går heller til tannlege og gyn :(

Jeg må nok innrømme at jeg er veldig lik deg.... Er heller kke noe glad i frisøren ;-)

Jeg må nok innrømme at jeg er veldig lik deg.... Er heller kke noe glad i frisøren ;-)

He he, det er bra det er flere så tossete som meg ;)

Derfor er det jo ønskelig med tips om en flott, fræsh frisyre som holder leeeeenge :D

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest MayLynn

Er nok kommune ja :( Fysjom, og jeg VET at det er svært lite pent ;)

Jeg er lys i huden men har en fin rød glød i ansiktet, litt mørkere (kanskje kommune det og da?) øyenbryn og veldig grønne/gule øyne.

Jeg liker å finne ut av ting litt selv på forhånd. Stoler liksom ikke helt på frisørene jeg da ;)

Du kan si det sånn, slik andre gruer seg til å gå til tannlegen gruer jeg meg til å gå til frisøren :D

Jeg var hos en slik "bli ny" dame og hun sa at jeg skulle farge håret omtrent slik som fargen på øyenbrynene var. Jeg skulle ikke ha rødfarge i håret men mer askeblondt/brunt. Kjøper farge hos frisøren og farger selv hjemme ca hver 2 mnd. (Det er ikke en permanent farge). Håret blir veldig blankt og fint etterpå. Mitt hår blir veldig tørt av striper så det har jeg sluttet med.

Det blir kanskje litt for mørkt for deg, prøv å farg det mørk blond første gang feks. Eller gå til frisøren og farg det første gang (siden du har striper i nå).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...