Gjest Beate-76 Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Var til Hsg-røngten undersøkelse på Røde Kors forrige fredag. Jeg fikk med meg bildene,og de sendte meg svar i et brev i posten.De ba meg ta med dette til min lege. Nå har jeg vært hos legen min,men han forsto ingenting av det de hadde skrevet...... Håper du kan forstå bedre,og vil hjelpe meg litt: "Det er vanlig teknikk med innleggelse av ballongkateter til uterinkaviteten. Uterus er anteflektert.Det er normal formet uteruskavitet. Det sees slanke tuber bilateralt,og en får raskt kontrastovergang til fri bukhule.Ved uttrekk av kateteret kan en ikke påvise forandringer svarende til cervixkanalen. Negativt funn" Hjelp-hva betyr alle disse rare ordene?Er alt i orden "der nede"?Var egglederne åpne?Synes det var litt skummelt at de skrev "slanke",er de litt for tynne kanskje? Håper du kan hjelpe meg.Tok denne undersøkelsen privat for å få litt bedre greie på ting,så kan ikke legen hjelpe meg..... Klem fra Beate 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32512-mette-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Litt rart at din lege ikke kunne tolke det svaret! 1. Uterus er anteflektert. Livmoren ligger fremover (normalt) 2. Det er normal formet uteruskavitet. Livmorhulen ser normal ut. 3. Det sees slanke tuber bilateralt, Egglederene er slanke (det skal de være ellers var det tegn på betennelse) 4. en får raskt kontrastovergang til fri bukhule. Egglederne er åpne som de skal være for å kunne fange opp egget. 5. Ved uttrekk av kateteret kan en ikke påvise forandringer svarende til cervixkanalen. Negativt funn" Livmorhalsen ser normal ut Alstå en fin undersøkelse som tyder på at alt er normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32512-mette-hjelp/#findComment-127405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.