Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg plages enormt med denne typen hodepine. Kraniet blir for trangt på grunn av låsninger i nakken og blodgjennomstrømningen blir for dårlig. Resultastet blir intense smerter i hele hodet.

Selv omjeg får løst opp en delav spenningene hos en masasjeterapeut kommer de igejn og igjen. Smertene er så intense at jeg ikkeker annet en sove når de står på.

Jeg prøver å ikke stresse, går mye turer og prøver å være bevist på avspenning. Bruker ikke faste medisiner.

Er det noen som har erfering med god behandling for denne typen hodepine?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325217-kranial-skoliose-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Jeg har god erfaring med kiropraktor. En dyktig kiropraktor får behandlet årsaken til låsningene. Massasje løser bare opp på spenningen der og da, men det kommer tilbake igjen fordi det bare er symptomet som behandles, ikke årsaken. Pass også på at kiropraktoren gir deg øvelser å utføre for å forebygge tilbakefall.

Jeg har god erfaring med kiropraktor. En dyktig kiropraktor får behandlet årsaken til låsningene. Massasje løser bare opp på spenningen der og da, men det kommer tilbake igjen fordi det bare er symptomet som behandles, ikke årsaken. Pass også på at kiropraktoren gir deg øvelser å utføre for å forebygge tilbakefall.

Takk for svar.

Jeg er veldig skeptisk til kiropraktor etter en uheldig opplevelse for en del år siden. Var da hos en kiropraktor som dro til så knakte i nakken, hadde vondt i mange dager etterpå.

Men det går jo an å prøve på nytt.

Hørt om noen som dette har funket bra på:

http://www.alternativ.no/behandlingsmetoder/kraniosakral.html

Kranio- sakralterapi er bra det når det virker. Jeg har prøvd dette også men det gir ikke varig virkning hjelper bare 3-4 dager så er det like ille igjen.

• 6 måneder senere...

Takk for svar.

Jeg er veldig skeptisk til kiropraktor etter en uheldig opplevelse for en del år siden. Var da hos en kiropraktor som dro til så knakte i nakken, hadde vondt i mange dager etterpå.

Men det går jo an å prøve på nytt.

Jeg har slitt med noen av de samme problemene som deg (låsning i nakke som har medført hodepine) i mange år og gikk til massasje for dette. Jeg begynte først å gå til kiropraktor nå. Har hørt mange "skrekkhistorier" fra folk som har opplevd det samme som deg, men kiropraktorene har 5 års utdannelse i behandling av rygg/nakke og det er ytterst sjelden at det skjer ulykker. Jeg har i hvertfall hatt utbytte av kiropraktikk (det går så smått fremover da jeg har hatt denne låsningen i ca 10 år). Kan forøvrig anbefale Voltarol smertestillende, det har god effekt.

Annonse

Jeg har slitt med noen av de samme problemene som deg (låsning i nakke som har medført hodepine) i mange år og gikk til massasje for dette. Jeg begynte først å gå til kiropraktor nå. Har hørt mange "skrekkhistorier" fra folk som har opplevd det samme som deg, men kiropraktorene har 5 års utdannelse i behandling av rygg/nakke og det er ytterst sjelden at det skjer ulykker. Jeg har i hvertfall hatt utbytte av kiropraktikk (det går så smått fremover da jeg har hatt denne låsningen i ca 10 år). Kan forøvrig anbefale Voltarol smertestillende, det har god effekt.

Takk for tips om kiropraktor. Jeg er litt skeptisk men kanskje jeg kan prøve. Har ikke så god effekt av Voltarol. Men Naprøxen i kombinasjon med paracet ter de verste smertene.

Takk for tips om kiropraktor. Jeg er litt skeptisk men kanskje jeg kan prøve. Har ikke så god effekt av Voltarol. Men Naprøxen i kombinasjon med paracet ter de verste smertene.

Lykke til i hvertfall, Kiropraktoren vet som sagt hva h*n gjør og det er normalt å føle seg litt "mørbanket" etter enkelte behandlinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...