Gå til innhold

Ikke gravid pga stress i sex-livet..?

Anbefalte innlegg

ArabianStar

Jeg var sammen med en gutt i seks år. Han er fem år eldre enn meg, jeg er 26..

Hele forholdet var bare kela bestandig, og jeg fatter ikke hvordan vi holdt ut så lenge. Jeg var helt kake da det ble slutt med oss for snart tre år siden, og har brukt veldig lang tid på å bygge meg opp igjen..

Sex-livet vårt var tragisk, for å si det sånn.. Utstyret hans var jo omtrent som en tømmerstokk, og han sjøl var så sta og pågående at han hadde aldri tid å vente til jeg var klar, derfor gjorde det alltid ufattelig vondt! Jeg var ikke antydning til våt engang, og jeg husker enda hvor anspent jeg ble hver gang når jeg visste at "Nå begynner det.."... Vet ikke hvordan jeg skal forklare det uten å være veldig brutal i talemåten.. Og jeg følte meg alltid helt lørvete og herja etterpå.

Sånn var det bestandig. Og var han full, så grensa det nesten til voldtekt iblandt. Det hendte jeg sparka og slo for å slippe, men stort sett lå jeg bare i ro så han skulle bli fort ferdig. Aldri tenkte han på at vi var to om dette, og aldri spurte han meg om noenting.. Tror dette også trykket ned litt..

I løpet av disse seks årene brukte jeg aldri prevensjon. Og heller aldri ble det barn. Legene mente jeg var steril pga uregelmessig og til tider manglende menstruasjon.

Har i ettertid også merka at jeg får veldig lett sopp-infeksjoner og kløe i underlivet. Om dette er grunnen, vet jeg ikke..

Så traff jeg han jeg er sammen med nå. Det var nesten for godt til å være sant at sex kunne være godt, og ikke bare ubeskrivelig vondt! Jeg opplevde min første orgasme veldig kort tid etter at forholdet vårt begynte å ta form, og en helt ny verden åpna seg. Han var en helt annen enn eks'n, og jeg klarte å slappe helt av etterhvert.. Den følelsen kan ikke beskrives....

Siden jeg trodde jeg var steril, brukte jeg heller ikke nå noen form for prevensjon. Og nå tok det bare knappe to år, så var det plutselig barn der...! Selvsagt overhodet ikke planlagt.. Jeg hadde ikke mensen i forkant(det var sikkert sju-åtte mnd siden siste mens), men det var ikke tvil da jeg begynte å kaste opp og ble kvalm og trøtt.

Kan ikke huske at jeg slet så voldsomt av livet vårt ellers, men han var mildest talt en prøvelse å leve sammen med(og han kommer garantert til å være singel bestandig!). Men sex-livet vårt var den største prøvelsen..

Kan stress i sex-livet gjøre at man ikke blir gravid? Eller spiller alle faktorer inn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325236-ikke-gravid-pga-stress-i-sex-livet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja... Vet ikke helt. man kan jo bli gravid av voldtekt også så.. Kan jo hende du ikke var i form ellers og, siden du ikke hadde det noe bra? Vet ikke om det har noe å si. Men man ser jo ofte at par som stresser med å få henne gravid mislykkes. Når de ikke stresser med det lenger, så skjer det.

Hadde dere ofte sex da? Man er jo kun fruktbar i 24 timer per mnd. selv om spermen kan leve fem dager i kvinnen.

Godt å høer at du har funnet en mann som du fungerer godt med, og som er snill :)

Gjest høstløv

Kanskje det var eksen din som ikke hadde levedyktige spermier.

Det kan være mange forskjellige faktorer som kan spille inn. Jeg tror ikke at det var stressfaktoren med din første samboer, som var årsaken, for det kan bli barn av et eneste tilfeldig samleie.

Ellers så har jeg flere historier om noen som har prøvd i mange år med å få barn og har gitt opp, og så plutselig kommer det et barn allikevel.

Eksempelvis kjenner leg kjenner et par som har strevd med å få barn i mange år og gått til diverse utredninger, men legene fant ikke noe spesielt galt med dem. De ville gjerne gi barnet deres et søsken, og da h*n var 13 - 14 år ga de opp.

5 år senere, da det eneste barnet var 18 år ble hun gravid helt etter naturmetoden, hun var 40 og følte at hun var blitt for gammel til å få barn, at det skulle ha vært kommet før osv. Da hadde de ikke brukt prevensjon i ca 15 år og plutselig blir de gravide.

Barnet er selvfølgelig blitt tatt vel imot og h*n snurrer både faren og moren rundt lillefingeren sin og er blitt solstrålen i deres liv. Barnet er tre -fire år nå.

Gjest høstløv

Kanskje det var eksen din som ikke hadde levedyktige spermier.

Det kan være mange forskjellige faktorer som kan spille inn. Jeg tror ikke at det var stressfaktoren med din første samboer, som var årsaken, for det kan bli barn av et eneste tilfeldig samleie.

Ellers så har jeg flere historier om noen som har prøvd i mange år med å få barn og har gitt opp, og så plutselig kommer det et barn allikevel.

Eksempelvis kjenner leg kjenner et par som har strevd med å få barn i mange år og gått til diverse utredninger, men legene fant ikke noe spesielt galt med dem. De ville gjerne gi barnet deres et søsken, og da h*n var 13 - 14 år ga de opp.

5 år senere, da det eneste barnet var 18 år ble hun gravid helt etter naturmetoden, hun var 40 og følte at hun var blitt for gammel til å få barn, at det skulle ha vært kommet før osv. Da hadde de ikke brukt prevensjon i ca 15 år og plutselig blir de gravide.

Barnet er selvfølgelig blitt tatt vel imot og h*n snurrer både faren og moren rundt lillefingeren sin og er blitt solstrålen i deres liv. Barnet er tre -fire år nå.

Jeg tenkte på noe annet i tillegg.

Noen jenter som blir voldtatte, blir også gravide, så det har sikkert ikke vært stressfaktoren som har vært årsaken til at du ikke ble gravid med din ex.

ArabianStar

Nja... Vet ikke helt. man kan jo bli gravid av voldtekt også så.. Kan jo hende du ikke var i form ellers og, siden du ikke hadde det noe bra? Vet ikke om det har noe å si. Men man ser jo ofte at par som stresser med å få henne gravid mislykkes. Når de ikke stresser med det lenger, så skjer det.

Hadde dere ofte sex da? Man er jo kun fruktbar i 24 timer per mnd. selv om spermen kan leve fem dager i kvinnen.

Godt å høer at du har funnet en mann som du fungerer godt med, og som er snill :)

Ja jeg har også hørt dette om voldtekter og gravidtet osv.. Litt rart egentlig, siden kroppen er så følsom på alle slags områder og akkurat dette ellers..

Det er mulig at hans sperm ikke er levedyktig, men det jeg lurer på er om kanskje jeg var bortimot steril..?(eller hva det kalles?) Pga min manglende menstruasjon, og derfor sjeldnere eggløsning..

Så det er liksom helt rart at jeg plutselig faktisk FÅR barn om noen mnd...;)

Gjest minnah

Jeg tenkte på noe annet i tillegg.

Noen jenter som blir voldtatte, blir også gravide, så det har sikkert ikke vært stressfaktoren som har vært årsaken til at du ikke ble gravid med din ex.

Stress som årsak til at man ikke blir gravid, har nok mer med vedvarende psykisk påkjenning og dermed negativ innvirkning på kroppens funksjoner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...