Gå til innhold

Hva gjør dere i fritiden dere som er alenemødre?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger tips på hva jeg kan på i fritiden.

Hva gjør dere i fritiden dere som er alenemødre? Jeg spør for å få noen tips. Tenkte å planlegge litt fremover. Blir i samme situasjon noen måneder.

Vanligvis lever vi et aktivt liv med venner og drar til fjells annehver helg, går på ski og kjører alpint. De helgene vi er hjemme lever vi også ganske aktivt.

Alle vennene våre er par og når vi er sammen så er det alltid som par. Jeg kjenner ingen alenemødre og de venninnene jeg har som bare er "mine" bor andre steder i landet. Det blir ikke lenger aktuelt å ta med venner til fjells da de er par. Det kjennes ikke naturlig og jeg kan ikke helt se for meg at jeg kommer til å kjøre til fjells alene med barna heller. Er ikke vant til det. Tror det kan bli litt stusselig.

Men jeg vil ikke synke ned i selvmedlidenhet, så jeg tar gjerne i mot tips.

Jeg er glad i dra på cafe, men jeg kan jo ikke bare gjøre det heller.

Egentlig kunne jeg vel tenke meg å bli kjent med alenemødre, men hvor treffer jeg de? Har tenkt på singelklubber, men det passer dårlig det også da jeg bare er "alenemor" og ikke ordentlig alenemor og ikke på sjekker`n.

Hmm, noen som har tips til meg?

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• hidi, the scorpion

13

• candyqueen_83

9

• Babette

8

Tja.

Noen kommuner har aleneforsørger-grupper, med aktiviteter og turer.

fint å invitere med barn hjem, f.eks.?

arrangere aktiviteter i nabolaget?

eller tenker du mer på hva du skal finne på når barna er hos far?

if so: gå ut på byen, alene.

Ønsker deg lykke til med ny situasjon. Skjønner tankene dine rundt det å være med andre par, men ikke døm det på forhånd- det kan fort være helt annerledes enn du tror-

Annonse

Gjest Trenger tips til ha jeg kan finne på i fritiden

Tja.

Noen kommuner har aleneforsørger-grupper, med aktiviteter og turer.

fint å invitere med barn hjem, f.eks.?

arrangere aktiviteter i nabolaget?

eller tenker du mer på hva du skal finne på når barna er hos far?

if so: gå ut på byen, alene.

Ønsker deg lykke til med ny situasjon. Skjønner tankene dine rundt det å være med andre par, men ikke døm det på forhånd- det kan fort være helt annerledes enn du tror-

Nei, jeg blir ikke alene i den forstand at barna skal til far. Jeg blir heller ikke aleneforsørger.

Vi blir bare uten mann og far for noen måneder.

Gjest Afrodita

Fra nå og noen månder fremover.

Hvis det er slik at din mann reiser vekk i noen måneder så er du ikke alenemor. Du kan gjerne ha behov for å være med kvinner og ikke med par, men problematikken er en annen.

Det tok meg lang tid å komme meg igjennom skilsmisse og aktivere meg som singel. Noen måneder som alene var aldri problem den gangen jeg var gift fordi jeg konsentrerte meg om barna og deres aktiviteter.

Gjest Afrodita

Nei, jeg blir ikke alene i den forstand at barna skal til far. Jeg blir heller ikke aleneforsørger.

Vi blir bare uten mann og far for noen måneder.

Synes du tar sorgene på forskudd. Hva med å høre på musikk, lese bøker og se filmer når barna har lagt seg?

Gjest Trenger tips til hva jeg kan finne på i fritiden.

Hvis det er slik at din mann reiser vekk i noen måneder så er du ikke alenemor. Du kan gjerne ha behov for å være med kvinner og ikke med par, men problematikken er en annen.

Det tok meg lang tid å komme meg igjennom skilsmisse og aktivere meg som singel. Noen måneder som alene var aldri problem den gangen jeg var gift fordi jeg konsentrerte meg om barna og deres aktiviteter.

Det var faktisk ikke meningen og syte og heller ikke konkurere om hvem som har det værst;o)

Jeg skrev "alenemor" i anførselstegn og var bare ute etter tips for jeg har ikke tenkt å synes synd på meg selv og det gjør jeg ikke heller. Jeg har tenkt å leve et bra liv fremover.

Bare glem innlegget mitt. Jeg vil ikke tråkke noen på tærne.

Gjest Trenger tips til hva......

Synes du tar sorgene på forskudd. Hva med å høre på musikk, lese bøker og se filmer når barna har lagt seg?

Det er vel nettopp det jeg ikke gjør. Jeg er aktivt i gang med å planlegge livet mitt. Det er stikk motsatt av å ta sorgene på forskudd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...