Gå til innhold

Hva gjør dere i fritiden dere som er alenemødre?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger tips til hva......

Hva tror du? Vi er ikke rike, lever på en lønning og vi er definitivt ikke noen par lenger...

Vi gjør det Dorthe sier!

Stakkars deg! Jeg forstår at du ikke har det bra.

Men du kan vel bare svare på det jeg spør omeller la det være.

Dette blir jo bare helt utrolig tåpelig og barnslig. Her forsøker jeg faktisk å være litt konstruktiv og spørre etter tips.

Jeg synes nemlig ikke synd på meg selv. Faktisk har jeg det veldig bra og jeg ønsker at det skal fortsette slik om noen uker også og vil jobbe aktivt for det.

Det var ikke "stakkars meg jeg har det verre enn deg innlegg" jeg var ute etter.

Jeg vet at mange har det verre enn meg og at jeg er superheldig i med livet mitt, men det betyr vel ikke at det ikke skal være lov til å få noen tips på dol hvis man spør vel?

Dette blir for dumt.

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• hidi, the scorpion

13

• candyqueen_83

9

• Babette

8

Gjest Trenger tips til.....

Hun er _ikke_ alenmor! Da blir jo problemstillingen en helt annen.

Vi alenemødre er alene om alt. Ikke bare fordi mannen vår er bortreist for en tid....

Legg merke til at jeg skrev det i anførselstegn. Det betyr bare at jeg blir alene med ungene noen måneder fremover. Det er ikke verre enn det.

Nei, nå logger jeg jammen av. Jeg skulle jo ikke bruke tiden min på en slik diskusjon.

Gjest xbellax

Hun er _ikke_ alenmor! Da blir jo problemstillingen en helt annen.

Vi alenemødre er alene om alt. Ikke bare fordi mannen vår er bortreist for en tid....

Hjelpes det fikk jeg ikke med meg, da er jeg selvsagt enig. Sorry hidi, har åpenbart ikke brillene på her.

Gjest ikke alenemor selv

de alenemødrene jeg kjenner har vel ikke akkurat fritid,de må jo ta vare på ungene...Fritid er nærmest for luksus å regne!

stiller jeg opp som barnevakt så bruker de vel fritiden som andre...uavhengig om det er single,par,alenemødre etc

hidi, the scorpion

Legg merke til at jeg skrev det i anførselstegn. Det betyr bare at jeg blir alene med ungene noen måneder fremover. Det er ikke verre enn det.

Nei, nå logger jeg jammen av. Jeg skulle jo ikke bruke tiden min på en slik diskusjon.

Det står faktisk ikke i "anførselstegn", da hadde jeg ikke reagert.

Gjest Afrodita

Det var faktisk ikke meningen og syte og heller ikke konkurere om hvem som har det værst;o)

Jeg skrev "alenemor" i anførselstegn og var bare ute etter tips for jeg har ikke tenkt å synes synd på meg selv og det gjør jeg ikke heller. Jeg har tenkt å leve et bra liv fremover.

Bare glem innlegget mitt. Jeg vil ikke tråkke noen på tærne.

Du tråkker meg ikke på tærne, men jeg tror du bør forstå at du har slikt luksusproblem at det er vanskelig å svare deg. Det er nesten som om du hadde spurt om hva du skulle gjøre fordi badevannet ditt ble kaldt fordi barna dine ropte på deg akkurat da du skulle legge deg i badekaret.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan du skal fordrive tiden mens din mann er bortreist. Jeg brukte flere måneder, om ikke år, å reise meg opp etter skilsmisse og leve et aktivt liv utenfor hjemmet. Fremdeles bruker jeg mye tid på å lese bøker, høre musikk, se på tv og på internett siden jeg ikke har en partner å dele livet med. Jeg oppfatter det ikke slik at du har et problem.

Annonse

hidi, the scorpion

Du tråkker meg ikke på tærne, men jeg tror du bør forstå at du har slikt luksusproblem at det er vanskelig å svare deg. Det er nesten som om du hadde spurt om hva du skulle gjøre fordi badevannet ditt ble kaldt fordi barna dine ropte på deg akkurat da du skulle legge deg i badekaret.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan du skal fordrive tiden mens din mann er bortreist. Jeg brukte flere måneder, om ikke år, å reise meg opp etter skilsmisse og leve et aktivt liv utenfor hjemmet. Fremdeles bruker jeg mye tid på å lese bøker, høre musikk, se på tv og på internett siden jeg ikke har en partner å dele livet med. Jeg oppfatter det ikke slik at du har et problem.

Amen!

Gjest Trenger tips tilhva....

de alenemødrene jeg kjenner har vel ikke akkurat fritid,de må jo ta vare på ungene...Fritid er nærmest for luksus å regne!

stiller jeg opp som barnevakt så bruker de vel fritiden som andre...uavhengig om det er single,par,alenemødre etc

Jeg forstår. Jeg tenkte nå mest på hva hva dere gjør i helgene. Helg er fritid for meg skjønner du, selv om jeg har barn.

Fritid for meg er også fritid _med_ barna. Finne på ting med barna i fritiden. Pleier ikke dere alenemødre og gjøre ting med barna i helgene?

Fritid for meg er den tiden jeg ikke er på jobb.

De ble visst et veldig ansttrengende og vanskelig innlegg for mange dette her skjønner jeg.

Nei, jeg skal vel alltids finne på noe selv uten tips herifra:-)

hidi, the scorpion

Jeg forstår. Jeg tenkte nå mest på hva hva dere gjør i helgene. Helg er fritid for meg skjønner du, selv om jeg har barn.

Fritid for meg er også fritid _med_ barna. Finne på ting med barna i fritiden. Pleier ikke dere alenemødre og gjøre ting med barna i helgene?

De ble visst et veldig ansttrengende og vanskelig innlegg for mange dette her skjønner jeg.

''Nei, jeg skal vel alltids finne på noe selv uten tips herifra:-)''

Håper jeg virkelig du gjør!

Gjest alene ja

Tviler på at du klarer å finne på noe uten mannen din, du virker heeelt hjelpeløs

Gjest Trenger tips til hva

Det står faktisk ikke i "anførselstegn", da hadde jeg ikke reagert.

Jo det gjør det faktisk. Jeg skrev at jeg ble "alenemor", men jeg spør dere alenemødre hva dere gjør. Det gjør jeg fordi jeg regnet med at det var flere alenemødre her på dol enn "alenemødre"

Hvis man vil misforstå dette innlegget så er det alltids mulig hvis man er vanskelig nok. For meg er det faktisk helt utrolig at det er mulig.

Jaja, en erfaring rikere.

Jeg tror ikke jeg ønsker kontakt med alenemødre likevel jeg:-)

Jo det gjør det faktisk. Jeg skrev at jeg ble "alenemor", men jeg spør dere alenemødre hva dere gjør. Det gjør jeg fordi jeg regnet med at det var flere alenemødre her på dol enn "alenemødre"

Hvis man vil misforstå dette innlegget så er det alltids mulig hvis man er vanskelig nok. For meg er det faktisk helt utrolig at det er mulig.

Jeg synes du har fått unødvendig sure reaksjoner på innlegget ditt.

Hva med å bruke disse månedene til å få lest mer enn du kanskje rekker til vanlig?

Helgene bør sikkert planlegges bedre enn du trenger nå, da barna jo trenger aktivitet selv om dere ikke kommer til å reise på hytta som vanlig.

Gjest Trenger tips til

Javisst er det et luksusproblem. Noe annet har jeg heller ikke antydet.

Men spørsmålet bør ikke være vanskeligere å svare på enn hvis jeg hadde spurt om et annet enkelt spørsmål på dol.

Hvis jeg hadde spurt om dere kunne tenke dere å kysse ungkaren, hadde jeg fått mange svar. Spørsmålet mitt er i grunnen like enkelt å svare på. (Trodde jeg da)

Annonse

Gjest ikke alenemor

Javisst er det et luksusproblem. Noe annet har jeg heller ikke antydet.

Men spørsmålet bør ikke være vanskeligere å svare på enn hvis jeg hadde spurt om et annet enkelt spørsmål på dol.

Hvis jeg hadde spurt om dere kunne tenke dere å kysse ungkaren, hadde jeg fått mange svar. Spørsmålet mitt er i grunnen like enkelt å svare på. (Trodde jeg da)

sårt tema for mange dette,vet du

hidi, the scorpion

Du skulle brukt anførselstegn i overskriften! Det var der jeg gikk fem på, beklager.

Nei, hva gjør vi...? Vet ikke hvor gamle barna dine er, men da mine var små, gikk vi mye turer.

Må bare si at økonomi har en stor rolle her....Enslige mødre i dag sliter med å finne aktiviteter til barna sine, som ikke koster ne hel lørdagskos, likssom...

Beklager for ufint svar.

Gjest Elextra

''Fritid for meg er også fritid _med_ barna. Finne på ting med barna i fritiden. Pleier ikke dere alenemødre og gjøre ting med barna i helgene?''

Helt enig med deg i at fritid er tid med barna. Er selv gift, og tilbringer det meste av fritiden med barna. Men en hel del tid er jeg alikevel alene med barna, enten fordi mannen min er på jobb, eller fordi vi skal ulike ting. Andre ganger er det jeg som er bortreist, på jobb eller skal noe annet. Så vi er vant med å være alene med barna begge to, og har aldri sett på det som noe underlig.

Så heller ikke jeg forstår helt problemstillingen din.

Gjest Afrodita

De som er alenemødre er like forskjellige og gifte kvinner. De har ganske mange interesser. Jeg vet ikke helt hvorfor du kommer slik i forsvar, men synes innlegget ditt virker litt klønete for de som gjerne ville hatt det problemet du har.

Begrepet alenemødre brukte jeg aldri om meg selv siden barna mine var i tenårene da jeg ble skilt og min eks delte på ansvaret med meg. Jeg kjenner mange alenemødre og har kent hele mitt liv. Synes det blir litt rart å fremstille det slik du gjør at du ikke kan være sammen med par i noen uker eller måneder mens din mann er bortreist. Får en følelse av at du er på leting etter et eller annet som du ikke helt vet hva er.

Slik er det bare sånn som det ser ut for meg. Du bør gå igjennom det første innlegget ditt og se hvordan du formulerte det. Beklager hvis jeg er brutal.

Gjest @krøll

Var i samme siyuasjon i fjor høst da mannen reiste to mnd til Afrika. Men jeg hadde i problemer med å fylle fritida. Full jobb på dagtid, følge til og fra fritidsaktiviteter om ettermiddager og kvelden. Eller så leste jeg mye, så på tv, broderte, gikk på kino med dattera. Og så dro vi 4 dager på hytta i høstferien. Eller fikk jeg endelig malt soverommet. Hadde i flere år irritert meg over den rosa soveromsveggen som jeg arvet etter dattera. Så jeg malte og ommøblerte og fikk det akkurat slik jeg ville. Sydde meg nye gardiner.

Og så lagde jeg masse god mat som jeg liker, men som mannen ikke er så glad i.

Gjest Trenger tips til hva

Jeg synes du har fått unødvendig sure reaksjoner på innlegget ditt.

Hva med å bruke disse månedene til å få lest mer enn du kanskje rekker til vanlig?

Helgene bør sikkert planlegges bedre enn du trenger nå, da barna jo trenger aktivitet selv om dere ikke kommer til å reise på hytta som vanlig.

Jeg ble faktisk veldig sjokkert over svarene her.

Jeg vet jo at jeg har et bra liv, men jeg hadde ikke regnet med å bli "tatt" på den måten av den grunn.

Jo lese skal jeg gjøre mye av og det gleder jeg meg masse til. Har kjøpt serien av Stig Larson i dag også og kveldene blir bra:-)

Jeg var mer ute etter tips til hva andre bruker helgene til, men jeg skal da alltids finne på noe uten tips heifra altså. Det er ikke det.

Likevel ville jeg blitt veldig glad om noen ville gi noen tips da.

Hvis det er slik at din mann reiser vekk i noen måneder så er du ikke alenemor. Du kan gjerne ha behov for å være med kvinner og ikke med par, men problematikken er en annen.

Det tok meg lang tid å komme meg igjennom skilsmisse og aktivere meg som singel. Noen måneder som alene var aldri problem den gangen jeg var gift fordi jeg konsentrerte meg om barna og deres aktiviteter.

Selvsagt kan ikke den som er alene i Norge med barna fordi mannen er utenlands i månedsvis sammenlignes med skilsmisse - det følelsesmessige, og trolig også det økonomiske, er hel annerledes.

Men det er da ikke DET hun snakker om heller; det er dette med hva man gjør og hvordan man forholder seg til situasjonen når man er vant til å ha en annen voksen person hjemme hos seg om kveldene og i helgene.

Og hvem er "alenemor" da? Dem som er alene med alt i ukesvis/månedsvis i strekk, eller dem som har barn som har en jevnlig besøksordning med den andre forelderen?

Jeg vet ikke hva som er din historie, men dem jeg kjenner som er _virkelig_ alene om det å være forelder, er dem som er enker, har en fraskilt ektefelle som bor på den andre siden av jorda eller har en historikk med far som gjør at han ikke har jevnlig besøksordning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...