Gå til innhold

Hva gjør dere i fritiden dere som er alenemødre?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger tips til.....

Samme her, jeg har bla vært alene i over en uke nå;-) Og ikke Noe uvanlig med det.

Men kall gjerne trådstarter "uoppfinnsom", men jeg skjønner ikke all denne pepperen hun får i tråden fra dem som føler seg støtt på de "ekte" alenemødrenes vegne.

1 uke er bare deilig:-) Jeg var alene i vinterferien og koste meg glugg ihjel.

Dette blir i et halvt år.

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• hidi, the scorpion

13

• candyqueen_83

9

• Babette

8

Nå har jeg samboer da, men jeg var jo alene en stund først.. og nå har jeg vært "alene" en stund igjen pga. at samboern jobber i leilgheten til sent på kveld + helger. jeg har venninner jeg møter og spiser lunsj med (så du ikke hadde det), drar på lekeland, går tur ved et vann og mater fugler, går på kino, går på restaurant.. Gutten min er bare 3,5 år, men vi koser oss masse sammen bare vi to :o) Vi lager boller, muffins, leier en film, vasker (ja, han liker å hjelpe til), besøker besteforeldre, ber min mormor på middag, reiser på hytta til pappa, går i Frognerparken, aker. Det er mye å finne på, men det kan virke litt ensomt i den første tiden, siden du ikke har en voksen til å prate med - men det ervanesak..

På lekeland er det mangle aleneforeldre, som man lett kommer i snakk med :o) har ingen venner derfra, men føler meg ikke alene heller. Drikki kaffe med flere mens vi har sett på og løpt etter ungene. :)

Det går seg til ser du. Det virker bare veldig sturselig med det samme. Man er vant til å være mor, far og barn - så blir det plutselig bare mor og barn, men det går så bra atte. :) Finn deg nor å drive med som du liker på kvelden - lær deg å trives i ditt eget selvskap..

Gjest Afrodita

Slike diskusjoner kan du ta i en mer egnet tråd.

Er det greit for deg at vi holder oss til tema?

Hva gjør _du_ i helgene?

Jeg har voksne barn og vet ikke om jeg er i samme situasjon som deg. Jeg trenger ikke å sitte hjemme om jeg ikke vil.

Men hva jeg gjør i helgene? Noen ganger besøker jeg venner, enslige eller par. Noen ganger lager jeg mat hjemme, noen ganger går jeg på kino, noen ganger jobber jeg. Jeg går av og til ut og spiser. Jeg sluttet å gå på ski da jeg ble skilt siden da ville ungdommene heller dra med pappa enn meg, men jeg tok dem med på ferier til utlandet og til byen. Jeg er ofte ensom, men jeg har et aktivt liv og trenger ikke gå på dansekurs for å møte mennesker. Jeg savner av og til den tiden jeg fylte opp med barnas aktiviteter og da tenkte jeg på tid for meg selv. Jeg savner ikke min eks eller ekteskapet for det.

Vet ikke om dette er et svar på min tilværelse.

Selv regner jeg meg som alenemor. Det er fordi jeg har barnet mitt mer enn to tredjedeler av tiden. Jeg har ikke noen avlastning av familie eller noe slag. Og der er ekstra behov og ekstra oppfølging i forbindelse med mitt barn. Noe som gjør at jeg føler meg alene om ansvaret da far har meldt seg ut, og forhold mellom far og barn er svært dårlig. Tidsspørsmål før rettssak. Så selv om der er far i bildet føler jeg meg som alenemor. Hadde far vært på banen og gjort noe bra for barnet vårt ville jeg nok ikke følt det slik. Deres dårlige forhold gir meg merarbeid.

Men jeg har kanskje ikke rett til å kalle meg det. Men det føles slik. Men jeg har tenkt påd et samme, hvem kan kalle seg eller kjenne seg som en alenemor.

2/3 av tiden er jo mye, og jeg skjønner veldig godt dette med at man ikke har noen andre å snakke med barna om på det viset man kan snakke med andre foreldre om det.

Gjest Afrodita

Unnskyld meg, men er det vanlig at gifte par "fryser ut" skilte venner??

Isåfall: *sjokkert*

Det er ikke uvanlig at skilte mennesker føler seg ubehagelig sammen med gifte venner etterpå og leter etter annet selskap. Har ikke nødvendig med det å gjøre å bli fryst ute.

Hrmp.

Tar den til meg, men overskriften kan gjøre deg blind for innholdet...

Hva om hun hadde skrevet: Hva gjør dere sammen med barna når mannen er bortreist, eller lignende.

Jeg er enig i at hun kunne ha formulert seg annerledes:-)

Annonse

Gjest Emmie

Det er ikke uvanlig, dessverre. Enslige kan oppfattes som en trussel, og ofte er det slik at vennene velger siden til den de kjente fra før når det ender med brudd.

Noen mnd. ja... jeg trodde du skrev OM noen mnd. :) Da blir svaret litt annerledes.. Gjør det samme dere alltid har gjort!

Og som jeg glemte å skrive i forrige innlegg, selfølgelig kan du dra alene med barna til fjells, eller med vennepar.

Jeg har reist på turer med venninner flere ganger jeg, selv om jeg har reist med samboer.. Vi har vært to jenter, og en gutt - hatt det kjempegøy :)

Gjest Trenger tips til....

Var i samme siyuasjon i fjor høst da mannen reiste to mnd til Afrika. Men jeg hadde i problemer med å fylle fritida. Full jobb på dagtid, følge til og fra fritidsaktiviteter om ettermiddager og kvelden. Eller så leste jeg mye, så på tv, broderte, gikk på kino med dattera. Og så dro vi 4 dager på hytta i høstferien. Eller fikk jeg endelig malt soverommet. Hadde i flere år irritert meg over den rosa soveromsveggen som jeg arvet etter dattera. Så jeg malte og ommøblerte og fikk det akkurat slik jeg ville. Sydde meg nye gardiner.

Og så lagde jeg masse god mat som jeg liker, men som mannen ikke er så glad i.

Tusen takk for tips. Endelig et vettugt svar:-) Joda jeghar full jobb og huset og hytta er nyoppusset, så det bli ikke mer maling på meg nå. Heldigvis får jeg nesten si:-)

Hverdagene blir ikke noe problem å fylle.

Tenkte mest på helgene, men jeg begynner å skjønne nå at jeg muligens har vært litt for vant til å leve et overaktivt liv siden jeg teker allerede nå at jeg må sette i gang med å fylle opp timeplanen i helgene fremover.

Det er slik jeg har vært vant til å ha det. At helgene liksom har vært booket langt tid fremover. Men jeg har jo savnet å ta ting litt mer på sparket, så kanskje jeg bare skal se hva som skjer.

Man blir ikke fryst ut men man sklir bare lenger og lenger unna hverandre. Og ofte blir man heller ikke bedt med på turer og sammenkomster med gifte mennesker.

Gjest Trenger tips til......

Har du nevnt alderen til ungene dine? Den er jo viktig dersom det er aktiviteter sammen med dem du ønsker tips til. Eller er det mer ting å fokusere på mens ungene enten sover eller holder på med egne ting du er opptatt av?

Jeg ønsker ikke å nevne alderen på ungene mine. Det kunne sikkert gjort det litt lettere å svare, men beklager:-)

candyqueen_83

Tusen takk for tips. Endelig et vettugt svar:-) Joda jeghar full jobb og huset og hytta er nyoppusset, så det bli ikke mer maling på meg nå. Heldigvis får jeg nesten si:-)

Hverdagene blir ikke noe problem å fylle.

Tenkte mest på helgene, men jeg begynner å skjønne nå at jeg muligens har vært litt for vant til å leve et overaktivt liv siden jeg teker allerede nå at jeg må sette i gang med å fylle opp timeplanen i helgene fremover.

Det er slik jeg har vært vant til å ha det. At helgene liksom har vært booket langt tid fremover. Men jeg har jo savnet å ta ting litt mer på sparket, så kanskje jeg bare skal se hva som skjer.

Du har jo klaget tidligere på at alt er linet opp fra hans side, så nå trenger du vel ikke klage. Du kan gjøre akkurat som DU vil. MÅ ikke ha en plan for all fritid.

Annonse

Gjest Trenger tips til.......

Det er derfor jeg tror du ikke kan få mange gode tips fra oss. At du/dere har god økonomi er flott, men du skulle formulert deg annerledes:

Hva gjør dere sammen med barna når mannen er bortreist?

Beklager at spørsmålet ikke ble slik du foreslo, men for meg er det samme type spørsmål.

Jeg greide ikke å se forskjellen, fordi jeg viste ikke at det var så mye sårhet rundt dette.

Gjest ikke!!

Du har jo klaget tidligere på at alt er linet opp fra hans side, så nå trenger du vel ikke klage. Du kan gjøre akkurat som DU vil. MÅ ikke ha en plan for all fritid.

La folk være anonyme når de vil det. Det er ikke en konkurranse i å kjenne igjen folk dette her.

Jeg ønsker ikke å nevne alderen på ungene mine. Det kunne sikkert gjort det litt lettere å svare, men beklager:-)

Ok :-)

Dersom årstiden er riktig, så tror jeg at jeg fortsatt ville reist en del på hytta i helger. Kanskje ikke like ofte som ellers, men dere trenger vel ikke nødvendigivs være to voksne for å ha en ok helg på hytta.

Dersom dere er veldig aktive i hverdagen, så tror jeg at jeg ville ha likt å kunne slappe litt mer av en periode. Ryddet opp i ting og tang hjemme, - selv ser jeg alltid for meg at jeg skal lime inn bilder i fotoalbum etc. den dagen jeg får god tid.

Jeg synes ikke du skal ekskludere deg selv fra vennegjengen bare fordi mannen din skal jobbe i utlandet noen måneder nå.

Forøvrig pleide jeg å møte venner i parken/dra til parken alene med sønnen min, dra på museumer og lekeparker som han syntes var morsomt, gå turer i skogen med niste og kakao, besøke familie noen helger, bruke tid på kunstaktiviteter sammen med han, leie film og se sammen osv osv :)

Gjest innsikt eller ei

Ok :-)

Dersom årstiden er riktig, så tror jeg at jeg fortsatt ville reist en del på hytta i helger. Kanskje ikke like ofte som ellers, men dere trenger vel ikke nødvendigivs være to voksne for å ha en ok helg på hytta.

Dersom dere er veldig aktive i hverdagen, så tror jeg at jeg ville ha likt å kunne slappe litt mer av en periode. Ryddet opp i ting og tang hjemme, - selv ser jeg alltid for meg at jeg skal lime inn bilder i fotoalbum etc. den dagen jeg får god tid.

Hehe. Ja det ser jeg også for meg. Når jeg får anfall av skikkelig dårlig selvinnsikt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...