Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Har du fortalt han at du mister tenninga dersom han ikke gjør seg fin for deg? Vær rett på sak. Mannfolk skjønner seg ikke på "rundt-grøten-snakk" ;-)

Nei, jeg har ikke vært direkte.

Jeg har nok "gått rundt grøten".

Han er så snill- jeg har ikke lyst å såre han.

Jeg tror jeg heller skal gjøre noe som mange andre også har sagt her- nemlig å gi positiv oppmerksomhet når han tester godlukt/klær som er pene og lukter godt. :-)

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

''Jeg har aldri hørt mannen min si at jeg er brei over revva, men det har det har hendt at han sier at han ser jeg har lagt på litt, slik jeg også gjør til han.Også det er uhyre skjeldent da, men da vet jeg det jo selv også og blir ikke fornærmet''

Jeg har heller ikke hørt det, og dette var et rent hypotetisk tilfelle for å få fram et poeng.

Han har heller aldri sagt at jeg har lagt på meg. Dette kan jo skyldes at jeg kun svinger med et par kg opp og ned, hvlket neppe er synlig, men jeg tror ikke han ville ha sagt noe uansett. Vi bruker ikke å kommentere hverandres utseende annet enn med positivt fortegn.

Et par kilo ser han ikke og som regel blir det ikke mer enn det, men det har hendt at jeg ha lagt på meg 3-4 også og da ser han det, men det først etter at jeg har gnålt om det selv. Da blir han jo ekstra oppmerksom på det:-)

Gjest togli

''For meg er det viktig at partneren forsøker å vise seg fra sin beste side, også utseendemessig. Hvis han ikke bryr seg om slikt, så vil jeg også få minde lyst på fyren''

Men vi vil de skal vise seg fra sin beste side uoppfordret, ikke sant? ;)

Men også jeg uttaler meg utfra en situasjon jeg kjenner - mannen min kler seg bestandig ok og ville ikke finne på å dasse rundt i en utslitt joggebukse (det er det nok større fare for at jeg ville gjøre). Hadde han vært annerledes hadde jeg kanskje ment noe annet om dette :P

Klart vi helst vil ha det uoppfordret, men desverre er ikke alle mannfolk (og kvinnfolk) laga sånn ;-)

Min mann trenger påminninger ibant og da skjerper han seg ;)

Problemet hans er at han tror at dersom jeg har skrytt av ei tøff t-skjorte for to år siden, så betyr ikke det at jeg helst ser ham i denne på fest idag - utvaska, trangere enn før og umoderne ;)

Gjest togli

Nei, jeg har ikke vært direkte.

Jeg har nok "gått rundt grøten".

Han er så snill- jeg har ikke lyst å såre han.

Jeg tror jeg heller skal gjøre noe som mange andre også har sagt her- nemlig å gi positiv oppmerksomhet når han tester godlukt/klær som er pene og lukter godt. :-)

Sikkert en lur måte å gjøre det på :)

Gjest xbellax

Kast alle gamle utslitte klær han har i skapet. Han vil jo ikke oppdage det alikevel...Legg inn nye og pene klær så er han nødt til å gå med dem.

Når du er pyntet så spør han rett ut om du ser bra ut. Da vil han måtte tvinge seg til å se på deg og du vet jo at mannfolk trenger å dyttes litt på for at de skal reagere.

Be han om å dusje annenhver dag, lag tid til dette rett etterat han kommer fra jobben slik at han kan ta av arbeidsklær hvis han er svart. Lokk med god middag når han er ferdig på badet. Hvis ikke blir det mat han må lage seg selv.. dette er strengt , men kanskje en dytt bak i riktig retning.

"Be han om å dusje annenhver dag"

Den dagen jeg må BE min samboer om å ta en dusj, da er det over altså. Guddbai.

Annonse

Gjest mora2

Hmmm..Hadde Snaxy gått i gammelt utvasket tøy hele tiden, tror jeg jaggu jeg hadde kastet det... Litt etter litt, et plagg her, og et plagg der. Til slutt må han jo begynne gå med noe av det nye ;0)

Hva med å lage til "velværekvelder" for dere to da? Legg ansiktsmaske, skrubb kroppene og bare pleie hverandre?

Det er koslig syns jeg, og veldig deilig!

Ellers syns jeg du burde ta dette opp med han, si det rett ut, så han ikke kan misforstå. En mann vil jo sin kone skal tenne på han. Og motsatt så klart.

Jeg hadde heller ikke tent på en ustelt mann...

Hva med å avtale at en gang i uken skal dere overaske hverandre? Så bytte annenhver uke hvem som overasker?

Vær litt impulsive, lek, og flørt med hverandre. Le sammen! Rollespill, gå på date, ja bare være kjærester. Ta fri fra ungene om det er en mulighet! Lag mat sammen, og spis nakne. Og for all del, ikke bare ha sex i sengen. Utforsk hverandre og alle husets krinkler og kroker, hagen, ja lek dere!

Har ikke lest tråden, så beklager om jeg bare gjentar!

Lykke til! :0)

Hmmm..Hadde Snaxy gått i gammelt utvasket tøy hele tiden, tror jeg jaggu jeg hadde kastet det... Litt etter litt, et plagg her, og et plagg der. Til slutt må han jo begynne gå med noe av det nye ;0)

Hva med å lage til "velværekvelder" for dere to da? Legg ansiktsmaske, skrubb kroppene og bare pleie hverandre?

Det er koslig syns jeg, og veldig deilig!

Ellers syns jeg du burde ta dette opp med han, si det rett ut, så han ikke kan misforstå. En mann vil jo sin kone skal tenne på han. Og motsatt så klart.

Jeg hadde heller ikke tent på en ustelt mann...

Hva med å avtale at en gang i uken skal dere overaske hverandre? Så bytte annenhver uke hvem som overasker?

Vær litt impulsive, lek, og flørt med hverandre. Le sammen! Rollespill, gå på date, ja bare være kjærester. Ta fri fra ungene om det er en mulighet! Lag mat sammen, og spis nakne. Og for all del, ikke bare ha sex i sengen. Utforsk hverandre og alle husets krinkler og kroker, hagen, ja lek dere!

Har ikke lest tråden, så beklager om jeg bare gjentar!

Lykke til! :0)

''Legg ansiktsmaske, skrubb kroppene og bare pleie hverandre?''

*Hyler av latter* Den dagen min kjære legger ansiktsmaske står ikke verden til påske! ;o)

Og a propos det man ikke ser selv, la oss ta følgende tenkte tilfelle:

Vi står på farten til et stort selskap, og jeg føler meg kjempefin i ny kjole. Og jeg spør hva samboeren synes om antrekket. Han synes også det er fint, men ser også at kjolen får meg til å virke brei over ræva.

I følge din filosofi skal han da si det? Jeg vil neppe få livet ødelagt av en sånn kommentar, men feststemningen ville nok dale noen hakk.

Hva hvis du spør? Hva skal han si? Hva han mener eller hva du ikke blir muggen av?

Nå mener ikke jeg heller at man skal buse ut med alt, noe er nok riktig å pynte litt på, men samtidig skal man tåle å høre hva den andre mener. Jeg sier det jeg mener hvis jeg blir spurt, hvis ikke den som spør tåler det, så burde de ikke spørre heller, men igjen, det handler om takt og tone og det er ikke alt som skal sies usminket.

Dere etterlyser jo god kommunikasjon og klager på at menn ikke er flinke til det, men å tåle å høre hva han mener det gjør dere ikke. Da er det klart at dere heller ikke tåler å høre alt ellers heller og han begynner å sile det han skal si.

Hva hvis du spør? Hva skal han si? Hva han mener eller hva du ikke blir muggen av?

Nå mener ikke jeg heller at man skal buse ut med alt, noe er nok riktig å pynte litt på, men samtidig skal man tåle å høre hva den andre mener. Jeg sier det jeg mener hvis jeg blir spurt, hvis ikke den som spør tåler det, så burde de ikke spørre heller, men igjen, det handler om takt og tone og det er ikke alt som skal sies usminket.

Dere etterlyser jo god kommunikasjon og klager på at menn ikke er flinke til det, men å tåle å høre hva han mener det gjør dere ikke. Da er det klart at dere heller ikke tåler å høre alt ellers heller og han begynner å sile det han skal si.

''Dere etterlyser jo god kommunikasjon og klager på at menn ikke er flinke til det, men å tåle å høre hva han mener det gjør dere ikke. Da er det klart at dere heller ikke tåler å høre alt ellers heller og han begynner å sile det han skal si.''

Dere, dere, dere... Hvem er disse "dere" du snakker om? Kvinner, kanskje? ;)

Jeg har aldri, i hele mitt liv, etterlyst god kommunikasjon eller sagt at menn ikke er flinke til det. Jeg kan ikke tenke meg Babette har sagt noe slikt heller, ei heller har jeg hørt det fra min beste venninne noen gang. Så... Hvem er "dere"? For det er ikke meg.

''Dere etterlyser jo god kommunikasjon og klager på at menn ikke er flinke til det, men å tåle å høre hva han mener det gjør dere ikke. Da er det klart at dere heller ikke tåler å høre alt ellers heller og han begynner å sile det han skal si.''

Jeg har aldri, i hele mitt liv, etterlyst god kommunikasjon eller sagt at menn ikke er flinke til det. Jeg kan ikke tenke meg Babette har sagt noe slikt heller, ei heller har jeg hørt det fra min beste venninne noen gang. Så... Hvem er "dere"? For det er ikke meg.

Alt passer jo ikke på deg:-) Nå snakket jeg generelt:-) Du må ikke ta til deg alt jeg skriver da, ikke alt er tilegnet deg.

Men poenget er at kvinner ikke kan forvente god kommunikasjon, hvis mannen må sile sine ord fordi han vet at partneren blir muggen av ting som ikke akkurat er det største saken å kommentere eller få høre.

Det er ikke rent få her inne som har klaget på dårlig kommunikasjon.

''Dere, dere, dere... Hvem er disse "dere" du snakker om? Kvinner, kanskje? ;)''

Det er dessverre en litt lei tdendens han har, den godeste mrxx. Hans tendens til generaliseringer, mener jeg:-) Synd, for det tar bort noe av seriøsiteten i svarene hans, som ellers kan være gode:-(

Alt passer jo ikke på deg:-) Nå snakket jeg generelt:-) Du må ikke ta til deg alt jeg skriver da, ikke alt er tilegnet deg.

Men poenget er at kvinner ikke kan forvente god kommunikasjon, hvis mannen må sile sine ord fordi han vet at partneren blir muggen av ting som ikke akkurat er det største saken å kommentere eller få høre.

Det er ikke rent få her inne som har klaget på dårlig kommunikasjon.

Det er generelt lite homogent ved kvinner. Jeg ønsker at du skal forstå det.

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg. God kommunikasjon kommer når man er trygge på hverandre, åpne og ærlige. Jeg tror det generelt er mange mennesker som reagerer negativt på en situasjon de selv ønsket, fordi de forestilte seg alt så annerledes inne i sitt eget hode. Man liker ideen bedre enn praksisen, rett og slett.

Annonse

Gjest bikku

Kast alle gamle utslitte klær han har i skapet. Han vil jo ikke oppdage det alikevel...Legg inn nye og pene klær så er han nødt til å gå med dem.

Når du er pyntet så spør han rett ut om du ser bra ut. Da vil han måtte tvinge seg til å se på deg og du vet jo at mannfolk trenger å dyttes litt på for at de skal reagere.

Be han om å dusje annenhver dag, lag tid til dette rett etterat han kommer fra jobben slik at han kan ta av arbeidsklær hvis han er svart. Lokk med god middag når han er ferdig på badet. Hvis ikke blir det mat han må lage seg selv.. dette er strengt , men kanskje en dytt bak i riktig retning.

:rister forundret på hodet:

Lever du i et parforhold? Har du i så fall prøvd ut noen av de rådene? Hva ville vi jenter her inne sagt hvis det var ei jente som skrev inn og fortalte at mannen hennes hadde fjernet alle klærne hennes fra skapet og erstatta dem med noe han likte bedre?

For ikke å snakke om at han hadde blandet seg i hennes personlige hygiene og forventet at hun skulle dusje hver dag når hun kom hjem fra jobb? Og at han, som tydeligvis var hjemmeværende siden han hadde "ryddet tid til dusjing etter jobb, før middag" hadde truet henne med at hun måtte lage mat selv om hun ikke danset etter hans pipe?

Jeg har bare en kommentar, jeg: Hjelpe meg - har vi virkelig ikke kommet lengre her i verden?

Gjest mora2

''Hehe, neida, menn trenger også ansiktspleie.''

Min kjære bruker vann og lano såpestykke og har babymyk hud over hele kroppen. Det kalles urettferdig. Men veldig deilig å ta på. ;o)

Hehe, ikke sant!

Vi pleier ha slike velværekvelder. Så ligger i badekaret, med hårmasker, ansiktsmasker og fotmasker.(ja, Snaxy også) Masserer hverandre og bare nyter å bli pleid litt.Skikkelig deilig :0)

Det er generelt lite homogent ved kvinner. Jeg ønsker at du skal forstå det.

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg. God kommunikasjon kommer når man er trygge på hverandre, åpne og ærlige. Jeg tror det generelt er mange mennesker som reagerer negativt på en situasjon de selv ønsket, fordi de forestilte seg alt så annerledes inne i sitt eget hode. Man liker ideen bedre enn praksisen, rett og slett.

Hehe, selvsagt forstår jeg det.

Jeg tror nok ikke vi er så veldig uenige, men når noen bli mugne av små komentarer fra sin egen partner, så lurer jeg egentlig på hvor god kommunikajon de har. Det er klart at partneren må passe kjeften sin litt og de vil aldri få vite hva han egentlig tenker.

Men selvsagt skal man aldri buse ut med alt og det har noe med takt og tone å gjøre også.

Hehe, selvsagt forstår jeg det.

Jeg tror nok ikke vi er så veldig uenige, men når noen bli mugne av små komentarer fra sin egen partner, så lurer jeg egentlig på hvor god kommunikajon de har. Det er klart at partneren må passe kjeften sin litt og de vil aldri få vite hva han egentlig tenker.

Men selvsagt skal man aldri buse ut med alt og det har noe med takt og tone å gjøre også.

Vi er nok veldig enige :)

Det er svært lite samboeren min gjør som kan gjøre meg sur. At jeg foretrekker om han ikke sier slikt eller sånn, eller sier ting på en annen måte, er en annen sak. Som oftest driver vi ikke og retter på hverandre, hverken med tanke på klær, utseendet eller snakkemåte. Mens VFK sier ting rett ut i forhold til vekt og klær, så bruker nok vi mye humor. Vi har det best slik :)

Men man velger jo partneren sin nettopp med tanke på slike små ting som gjør en avslappet og lykkelig, så det er jo ingen grunn til å skape drama om man får akkurat det man "kjøpte" og kanskje til og med har bedt om.

Vi er nok veldig enige :)

Det er svært lite samboeren min gjør som kan gjøre meg sur. At jeg foretrekker om han ikke sier slikt eller sånn, eller sier ting på en annen måte, er en annen sak. Som oftest driver vi ikke og retter på hverandre, hverken med tanke på klær, utseendet eller snakkemåte. Mens VFK sier ting rett ut i forhold til vekt og klær, så bruker nok vi mye humor. Vi har det best slik :)

Men man velger jo partneren sin nettopp med tanke på slike små ting som gjør en avslappet og lykkelig, så det er jo ingen grunn til å skape drama om man får akkurat det man "kjøpte" og kanskje til og med har bedt om.

''Mens VFK sier ting rett ut i forhold til vekt og klær, så bruker nok vi mye humor. Vi har det best slik :)''

Det er jo det vi også gjør . F.eks når han sa dette: Er du gravid eller?, så ler jeg bare. Vi tar det hele med et smil og jeg fikk nesten forståelsen av det var du som tok ting litt for alvorlig.

Så feil kan man ta:-)

Det er vel bare så enkelt at man finner sin egen tone. Dere har deres og vi har vår og den ene måten trenger ikke nødvendigvis og være verre enn den andre.

Jeg vet f.eks at kommentarer mannen min kan komme med , kunne han aldri sagt til sine søstre, heller ikke til sin mor. De ville blitt dødelig fornærmet, mens jeg bare ler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...