Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

He-he. Min mann vil ikke reagere på klærne jeg kjøper meg. Uansett hva jeg tar på så sier han - på forespørsel om hva han synes- at det er bra. Kjøper jeg nye klær og tar de på uten å si noe, så oppdager han ikke forandringen.

Vi har kjøpt klær til han i lag. Og jeg har gitt gavekort på herreforetninger- for at han skal måtte selv kjøpe seg klær. Men han tar helst på seg de "gamle klærne" likevel.

Kunne sikkert bli flinkere å forsøke spille på at han blir såååå fin i de og de klærne og _vist_ han at jeg likte han godt i de.

''Kjøper jeg nye klær og tar de på uten å si noe, så oppdager han ikke forandringen.''

Det er ikke bare min som er totalt blind for klær altså. :o) Hadde han kommentert at et klesplagg ikke kledde meg eller var for utvasket til at jeg kunne gå i det så hadde jeg sannsynligvis besvimt. ;o)

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Emmie

Det blir mer på det planet, at nå trenger du jammen til å kjøpe nye olabukser, for de du går i er blitt så slitte, at de bare er for bruk i hagen eller garasjen, samtidig som jeg sier at han trenger nye T-skjorter fordi de han har er blitt alt for utvasket. Nå kan du ikke bruke det slips lengre for det er kommet en stygg flekk på det osv.

Jeg sier tingene rett ut, og han godtar det, vi har vært gift i mer enn 30 år, så vi kjenner hverandre veldig godt. Dessuten sier han til meg, hvis han synes at noen av de klærne, jeg bruker er for stygge. "Nå må du kjøpe deg nye klær, for du kan ikke gå med det er mere, det er blitt for styggt" Slike ting kan han si til meg.

Vi går ut og handler sammen, og da får jeg ham til å kjøpe nye klær, spesielt hvis de er på salg.

Da forstår jeg deg bedre. Kritikken går på klærnes kvalitet og denslags, det blir noe annet enn å kritisere den andres smak synes jeg. Den siste typen kritikk er ikke like lett å ta for alle av oss.

Jeg har ingen problemer med å si til min kjære at nå er det på tide at han klipper håret eller å kaste et aldeles utslitt klesplagg. Jeg vil jo ikke at han skal gå rundt som en lassis heller!

Det er stor forskjell på å bemerke at akkurat den buksa har sett sine bedre dager - og å regelrett kaste den uten hans vitende og vilje !

Gjest høstløv

Da forstår jeg deg bedre. Kritikken går på klærnes kvalitet og denslags, det blir noe annet enn å kritisere den andres smak synes jeg. Den siste typen kritikk er ikke like lett å ta for alle av oss.

Nei, det går på at klærne er blitt utslitte og trenger en fornyelse.

Gjest sjøstjerna

Det er stor forskjell på å bemerke at akkurat den buksa har sett sine bedre dager - og å regelrett kaste den uten hans vitende og vilje !

Enig i at man skal være forsiktig med det. For man skal ha respekt for sin partner.

Jeg har likevel kastet _noe_. Feks t-skjorter som har store huller under armene- eller hullete sokker/truser. Dette er klær som jeg finner når jeg vasker klærne hans. Jeg har aldri gått inn i skapet hans med formål å kaste slitte klær.

Annonse

Onsdag1365380628

Enig i at man skal være forsiktig med det. For man skal ha respekt for sin partner.

Jeg har likevel kastet _noe_. Feks t-skjorter som har store huller under armene- eller hullete sokker/truser. Dette er klær som jeg finner når jeg vasker klærne hans. Jeg har aldri gått inn i skapet hans med formål å kaste slitte klær.

''Jeg har likevel kastet _noe_. Feks t-skjorter som har store huller under armene- eller hullete sokker/truser''

Dette gjør jeg også. Min samboer ser rett og slett ikke selv at noe behøver å fornyes.

Hm.

Hver dag?

Skjønner godt de menn som klager over at kona ikke pynter seg mer...

Alt til sin tid, synes nå jeg. Klart man skal pynte seg når man går ut eller det er noe spesielt. Men sånn til hverdags synes jeg ikke det spiller noen rolle om man kler seg i joggedress eller hva man liker å gå i - men flekkete klær er ekkelt.

Så det er mulig dere må møtes litt på halvveien. Han bør sørge for å være ren og velstelt, du må kanskje godta at han har et annet syn på dette å pynte seg til hverdags enn du har.

Selv kler jeg meg som en dass til hjemmebruk, som regel i joggebukse og T-skjorte, eller fritidsklær som ser ut som treningsklær. Men de er ikke lurvete eller skitne. Samboeren min er atskillig mer opptatt av det som befinner seg innenfor klærne, enn antrekket. Han går sjelden i joggebukser hjemme, har enten dongeribukser eller lignende på seg, det føler han seg vel i.

Og han dusjer hver dag og er gjennomført renslig.

Onsdag1365380628

Jeg har fulgt denne diskusjonen og sitter nå og ler litt. Det dreide seg i utgangspunktet om å sprite opp et forhold, og her kommer betroelser om hva man kan tillate seg av komentarer og det å kaste samboerens utslitte klær. Kan slikt bidra til å sprite opp et forhold? (jeg ler slik at min samboer lurer på hva som er morsomt)

''Jeg har likevel kastet _noe_. Feks t-skjorter som har store huller under armene- eller hullete sokker/truser''

Dette gjør jeg også. Min samboer ser rett og slett ikke selv at noe behøver å fornyes.

Moren min holdt også orden på klesskapet til faren min, og kastet det som var hullete. Men jeg trodde dagens mannfolk hadde evnen til å se slike ting selv.

Gjest sjøstjerna

Jeg har fulgt denne diskusjonen og sitter nå og ler litt. Det dreide seg i utgangspunktet om å sprite opp et forhold, og her kommer betroelser om hva man kan tillate seg av komentarer og det å kaste samboerens utslitte klær. Kan slikt bidra til å sprite opp et forhold? (jeg ler slik at min samboer lurer på hva som er morsomt)

he-he. Du har rett.

Men dette er vel noe som det trengtes litt snakk om?

Relevant er det jo....fordi uflidd kan bety utslitte klær.

''Kan slikt bidra til å sprite opp et forhold? ''

Godt spørsmål! I noen tilfeller vil det vel heller føre til bråk.

Men de som sverger til denne metoden mener vel at resultatet etter oppryddingsaksjonen spriter opp forholdet. Litt sånn hensikten helliger midlet.

Annonse

Oi sann, dette hadde ikke jeg taklet heller.

Her i huset bruker vi direkte tale til hverandre, men så er det ingen av oss som blir fornærmet heller. Mannen min er heldigvis stor sett veldkledd og han er renslig, men hvis det sklir ut så sier jeg det direkte til han uten å gå rundt rundt grøten.

Jeg kan f.eks si:

- Nå er det på tide og barbere seg. Du er kjekkere uten sjegg og grå sjeggstubber får deg til å se eldre ut.

eller

- Nå må du bestille time til frisøren snart.

eller

- Kan du bytte ut den gule skjorta og ta på deg en annen? (hvis vi skal på besøk til noen)

eller

Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.

eller

- Jeg drar ingen steder med deg før du har byttet ut de hullete sokkene.

Ungene har visst lært av den direkte talen for i går sa den minste til meg da vi var i ferd med å sette oss inn i bilen og jeg hadde hoppet over sminkinga.

- Du kunne ha sminket deg kanskje? Det ser ut som du har stått rett opp i fra senga;o)

Oi sann, dette hadde ikke jeg taklet heller.

Her i huset bruker vi direkte tale til hverandre, men så er det ingen av oss som blir fornærmet heller. Mannen min er heldigvis stor sett veldkledd og han er renslig, men hvis det sklir ut så sier jeg det direkte til han uten å gå rundt rundt grøten.

Jeg kan f.eks si:

- Nå er det på tide og barbere seg. Du er kjekkere uten sjegg og grå sjeggstubber får deg til å se eldre ut.

eller

- Nå må du bestille time til frisøren snart.

eller

- Kan du bytte ut den gule skjorta og ta på deg en annen? (hvis vi skal på besøk til noen)

eller

Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.

eller

- Jeg drar ingen steder med deg før du har byttet ut de hullete sokkene.

Ungene har visst lært av den direkte talen for i går sa den minste til meg da vi var i ferd med å sette oss inn i bilen og jeg hadde hoppet over sminkinga.

- Du kunne ha sminket deg kanskje? Det ser ut som du har stått rett opp i fra senga;o)

Jeg hang meg opp i denne:

''Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.''

Ville dere kvinner ha tålt denne? Eller er det andre regler for hva menn kan si til kvinner?

*flirer*

Dette høres ut som mor til uoppdragen tenåring.

*he he* og slik er det kanskje også - for noen;-)

Men dolere er rare - den ene dagen kommenteres offentluige menn med kritisk mine fordi de er stylet på håret, har rene og pene og nye og hele klær med godt snitt osv, mens i neste omgang klages det over hvor shabby karene på hjemmefronten er;-)

Ikke lett å tilfredsstille disse damene, nei;-)

Alt til sin tid, synes nå jeg. Klart man skal pynte seg når man går ut eller det er noe spesielt. Men sånn til hverdags synes jeg ikke det spiller noen rolle om man kler seg i joggedress eller hva man liker å gå i - men flekkete klær er ekkelt.

Så det er mulig dere må møtes litt på halvveien. Han bør sørge for å være ren og velstelt, du må kanskje godta at han har et annet syn på dette å pynte seg til hverdags enn du har.

Selv kler jeg meg som en dass til hjemmebruk, som regel i joggebukse og T-skjorte, eller fritidsklær som ser ut som treningsklær. Men de er ikke lurvete eller skitne. Samboeren min er atskillig mer opptatt av det som befinner seg innenfor klærne, enn antrekket. Han går sjelden i joggebukser hjemme, har enten dongeribukser eller lignende på seg, det føler han seg vel i.

Og han dusjer hver dag og er gjennomført renslig.

Jeg synes ikke at det å kle seg "komfortabelt" hjemme er det samme som å kle seg som en "dass", da. Jeg synes også det er deilig å gå litt slapt kledd hjemme, men som du sier - det må være rent og helt.

OG: Man må til nød bare bevege seg ut til postkassen i antrekket. Problemet er kanskje at noen av disse mennene går i ekstremt shabby klær også utenfor husets 4 vegger?

Ville dere kvinner ha tålt denne? Eller er det andre regler for hva menn kan si til kvinner?

Jeg ville garantert IKKE tålt den! Hadde blitt dritsur og nekta å bli med han ut...;-)

Jada, det hadde ikke vært noe problem og han sier i fra han også:-)

Nå er jeg slank da, men det sklir ut litt med meg også innimellom. Han vet meget godt at jeg har evnen til å ta meg sammen. Jeg gjør jo det år etter år og blir derfor aldri direkte tykk, men jeg legger på meg litt om vinteren.

En kveld jeg gikk vi pysjamas her hjemme og magen var veldig oppblåst og jeg klaget over det selv så sa han med et flir om munnen.- Oj, er du gravid eller?

Slike ting kan vi si til hverandre og jeg blir ikke fornærmet jeg heller.

Men grunnen er nok at vi begge vet at vi ikke er overvektige og vi har rimelig god selvtillit hva kropp angår og ikke minst vet vi at vi kan ta oss sammen når vi bestemmer oss for det.

Vi hadde nok ikke tålt det like godt om vi hadde komplekser for kroppene våre.

Jeg synes ikke at det å kle seg "komfortabelt" hjemme er det samme som å kle seg som en "dass", da. Jeg synes også det er deilig å gå litt slapt kledd hjemme, men som du sier - det må være rent og helt.

OG: Man må til nød bare bevege seg ut til postkassen i antrekket. Problemet er kanskje at noen av disse mennene går i ekstremt shabby klær også utenfor husets 4 vegger?

''Problemet er kanskje at noen av disse mennene går i ekstremt shabby klær også utenfor husets 4 vegger''

Ja, det kan jo bli litt annerledes. Jeg kan godt gå på nærbutikken i joggebukse, men hvis vi skal på et kjøpesenter som ligger en liten halvtime (med bil) unna, kler jeg meg ordentlig og tar kanskje på bittelitt sminke.

Når det gjelder joggebuksene mine, var vi på ferie et sted i fjor sommer og kom over et supersalg på Cubus. Da investerte jeg i tre nye joggebukser og kastet de gamle da vi kom hjem.

Da betrodde min kjære meg at det nok var på tide. Jeg følte da at jeg var glad for at han ikke hadde sagt noe. Så jeg synes ikke alltid at disse "rett fra levra"-uttalelsene er så gagnlig for kjærligheten. Ble egentlig helt varm inni meg fordi han IKKE hade kommentert de utvaskede joggebuksene som hadde mistet fasongen. Ikke at jeg hadde tatt meg nær av det, men jeg liker at han er så raus og hensynsfull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...