Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

Ser han det ikke hvis du har pyntet deg?

Hva om du krydrer på, ved å gjøre ting som gir deg stor glede og som smitter over på humøret ditt, slik at du får en uimotsåelig utstråling? :-) Det hjelper ofte ;-)

Samtidig kan du legge vekt på hvor flott han er og hvor flott han tar seg ut i pene klær, og med lukta av ekte, nyvasket mannfolk - eller noe i de baner.

Positiv oppmuntring, altså - samtidig som du selv utstråler livsglede og er pynta :-)

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Helt enig med deg.

Jeg er glad jeg har en samboer som stort sett vil velge sine egne klær, selv bestemmer når han kaster t-skjorter og ikke kan bli fortalt når han må barbere seg.

Ellers er jeg veldig glad for at vi ikke kommenterer hverandre hele tiden heller. Jeg synes det høres slitsomt ut. Jeg vil slappe av i pysjen til klokka tre en søndag ettermiddag om jeg føler for det, jeg vil ikke ha hint eller klar tale fra kjæresten min om at "nå er det på tide å ta på sminke".

Hver sin smak :)

Nå har visst du fått et inntrykk av at vi går og kommenterer hverandre hele tiden her, men dette skjer tross alt bare av og til og helst når vi skal noe sted.

Nå kan jeg vel ikke akkurat si at jeg har en mann som lett lar seg kommandere jeg heller, men det er litt enklere når det gjelder slike småting. Han ønsker jo å ta seg bra ut han også.

''Nå kan jeg vel ikke akkurat si at jeg har en mann som lett lar seg kommandere jeg heller,''

*he he*

'' men det er litt enklere når det gjelder slike småting.''

Ja, men får noenganger ta til takke med den innflytelsen man får;-)

Jeg var "alene hjemme" et par helger mens vi flyttet en etasje ned og skulle tømme 2. etg fullstendig og da kastet jeg en del ting når han ikke var hjemme ja. Lysegrønne akrylgensere fra 1988 f.eks. Og neongule t-skjorter som var 3 nummer for store selv for ham. Han har ikke savnet noe av det.

Men det var ting jeg ikke kastet fordi jeg visste det hadde affeksjonsverdi for ham. Og det er ting jeg ikke kaster fordi jeg vet han liker godt å ha det på seg pga kvaliteten på stoffet. :o)

Dette hadde ikke jeg turt å gjøre. Da hadde det blitt baluba her:-)

Nå har visst du fått et inntrykk av at vi går og kommenterer hverandre hele tiden her, men dette skjer tross alt bare av og til og helst når vi skal noe sted.

Men det at man er på vei et sted er jo annerledes enn "verdagskommentarer", da. Vi kommentereer da flittig, men som oftest fordi vi da har spurt om den andres mening ("skal jeg ha disse skoa eller disse? osv)

Annonse

''Problemet er kanskje at noen av disse mennene går i ekstremt shabby klær også utenfor husets 4 vegger''

Ja, det kan jo bli litt annerledes. Jeg kan godt gå på nærbutikken i joggebukse, men hvis vi skal på et kjøpesenter som ligger en liten halvtime (med bil) unna, kler jeg meg ordentlig og tar kanskje på bittelitt sminke.

Når det gjelder joggebuksene mine, var vi på ferie et sted i fjor sommer og kom over et supersalg på Cubus. Da investerte jeg i tre nye joggebukser og kastet de gamle da vi kom hjem.

Da betrodde min kjære meg at det nok var på tide. Jeg følte da at jeg var glad for at han ikke hadde sagt noe. Så jeg synes ikke alltid at disse "rett fra levra"-uttalelsene er så gagnlig for kjærligheten. Ble egentlig helt varm inni meg fordi han IKKE hade kommentert de utvaskede joggebuksene som hadde mistet fasongen. Ikke at jeg hadde tatt meg nær av det, men jeg liker at han er så raus og hensynsfull.

Jeg hadde mye heller satt pris på at han hadde hatt vett til å si fra om jeg gikk noe han fant helt grusomt enn at han holdt kjeft om det og gremmet seg hver gang jeg brukte det. Jeg vil jo at min kjære skal synes jeg er fin.

Men det at man er på vei et sted er jo annerledes enn "verdagskommentarer", da. Vi kommentereer da flittig, men som oftest fordi vi da har spurt om den andres mening ("skal jeg ha disse skoa eller disse? osv)

Ja og her spør han alltid når jeg er klar for å sette meg i bilen og derfor er vi alltid sent ute når vi skal noe.

Er det ikke en fordel at partneren vet at du bryr deg da?

Jeg bryr meg da ikke om noen kg opp eller ned. De fleste mannfolk får litt mage med årene, det gjør da ingenting. Min tenning på ham baserer seg på hele personen, ikke på en flat mage eller synlig sixpack. Jeg tror nok at utseendemessige ting betyr mye mer for deg og din mann enn det gjør for oss.

Jeg bryr meg da ikke om noen kg opp eller ned. De fleste mannfolk får litt mage med årene, det gjør da ingenting. Min tenning på ham baserer seg på hele personen, ikke på en flat mage eller synlig sixpack. Jeg tror nok at utseendemessige ting betyr mye mer for deg og din mann enn det gjør for oss.

Det er ingen fare for at han skal få sixpack. Magen vil aldri bli flat og det er ikke noe mål for meg heller:-) Vi er da godt voksne begge to.

Jeg hang meg opp i denne:

''Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.''

Ville dere kvinner ha tålt denne? Eller er det andre regler for hva menn kan si til kvinner?

Hi hi, her er et riktig godt poeng. Det hadde nok blitt huskestue, hvis kjæresten min hadde tatt fra meg kaka mi med argumentet at jeg var blitt for brei over ræva:-D

Hi hi, her er et riktig godt poeng. Det hadde nok blitt huskestue, hvis kjæresten min hadde tatt fra meg kaka mi med argumentet at jeg var blitt for brei over ræva:-D

Mannen min er veldig glad i kake og han er god til å lage dem.

Det er ikke slik at jeg fysisk går hen og tar i fra han kaka:-)

Mannen min er veldig glad i kake og han er god til å lage dem.

Det er ikke slik at jeg fysisk går hen og tar i fra han kaka:-)

Hi hi, neida, jeg fikk bare et bilde oppe i hodet med hva som ville skje hvis kjæresten min prøvde seg på det;) Han vokser forresten skjeggstubber, og har tendens til litt ølmage, men han bærer det godt, og derfor blir han bare sexy istedetfor ulekker.

Men man har jo bare litt forskjellig syn på hva som er sexy og ikke også da. Tror på ingen måte at du harselerer med mannen din fordi om du gir en ufarlig kommentar om mage. Det er jo bare forskjellige kommunikasjonformer i forskjellige forhold.

Annonse

Vi har ikke noe behov for å kommentere alt mulig. Hvis jeg kan se at han har lagt litt på seg, hvorfor kommentere det? Det vet han sikkert selv.

Ikke alt mulig som trengs å kommenteres, men når dere blir sure for høre noe sånt så lever dere i en falsk verden, for dere tror at han ikke har lagt merke til det. Det er ikke alt man ser selv eller skjønner at andre ser.

Gjest Elextra

Gå hardt til verks og kast de klærne som er mest utslitt og utvasket når han ikke er hjemme. Jeg synes godt man kan si rett ut at:"Nå ser du så uflidd ut at jeg mister tenningen på deg, kan du ikke ta litt bedre vare på deg selv? Jeg har kjøpt ny shampoo til deg og er veldig spent på hvor godt du vil lukte etter å ha dusjet."

Hadde mannen min kastet de av klærne mine han ikke likte, som han samtidig visste var mine favoritter, hadde jeg blitt forbanna! Dvs. en mann som kunne finne på noe sånt ville jeg neppe vært sammen med i utgangspunktet.

Det høres ut som du snakker om barneoppdragelse (kanskje tenåringer) heller enn et respektfullt forhold. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann jeg kunne funnet på å oppføre meg slik overfor.

Gjest Elextra

Oi sann, dette hadde ikke jeg taklet heller.

Her i huset bruker vi direkte tale til hverandre, men så er det ingen av oss som blir fornærmet heller. Mannen min er heldigvis stor sett veldkledd og han er renslig, men hvis det sklir ut så sier jeg det direkte til han uten å gå rundt rundt grøten.

Jeg kan f.eks si:

- Nå er det på tide og barbere seg. Du er kjekkere uten sjegg og grå sjeggstubber får deg til å se eldre ut.

eller

- Nå må du bestille time til frisøren snart.

eller

- Kan du bytte ut den gule skjorta og ta på deg en annen? (hvis vi skal på besøk til noen)

eller

Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.

eller

- Jeg drar ingen steder med deg før du har byttet ut de hullete sokkene.

Ungene har visst lært av den direkte talen for i går sa den minste til meg da vi var i ferd med å sette oss inn i bilen og jeg hadde hoppet over sminkinga.

- Du kunne ha sminket deg kanskje? Det ser ut som du har stått rett opp i fra senga;o)

Folk er forskjellige, jeg ville ikke likt at noen sa slike ting til meg! Og jeg ville heller ikke sagt sånne ting til mannen min.

Når det er sagt kunne jeg nok finne på å si noe sånt som "jeg synes kanskje du kler den blå skjorten bedre" eller "tror kanskje de andre mennene kommer til å ha slips" om vi skulle bort, men der går omtrent grensen.

Ikke alt mulig som trengs å kommenteres, men når dere blir sure for høre noe sånt så lever dere i en falsk verden, for dere tror at han ikke har lagt merke til det. Det er ikke alt man ser selv eller skjønner at andre ser.

Hvorfor er det nødvendig å kommentere alt man legger merke til, da?

Samme her :-).

Ville vel ikke nektet å bli med, men det ville garantert forsuret stemingen i bilen/taxien! :)

he he, ja jeg ville vel også ha blitt med, men ganske sur, ja.

Synes slikt er fullstendig unødvendig. Det siste man trenger å høre før man skal på selskap er noe som ødelegger hele selvtilitten.

Det er himmelvis forskjell på slike dödare-kommentarer og kommentarer for å hjelpe den andre i å velge det peneste antrekket/tilbehøret, evt det som er mest passende for anledningen.

Hadde mannen min kastet de av klærne mine han ikke likte, som han samtidig visste var mine favoritter, hadde jeg blitt forbanna! Dvs. en mann som kunne finne på noe sånt ville jeg neppe vært sammen med i utgangspunktet.

Det høres ut som du snakker om barneoppdragelse (kanskje tenåringer) heller enn et respektfullt forhold. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann jeg kunne funnet på å oppføre meg slik overfor.

Mine eneste kommentarer om eventuell fjerning av klær når det gjelder husbonden er at det tyter ut av skapene hans, for han kjøper stadig nytt uten å kvitte seg med noe.

Og når han da har hatt nøyaktig samme str i alle de snart 20 årene vi har kjent hverandre, burde han absolutt ha senrt litt av plasshensyn;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...