Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

''Det er jo ikke farlig å si at han trenger å barbere seg hvis han trenger å barbere seg?''

Nei, det er ikke farlig. Men det har ingen hensikt, for han bryr seg ikke om hva jeg mener. Han barberer seg når han selv føler for det. Dette er ikke en mann som lar seg kommandere slik som Lillemus sin, skjønner du. Dessuten spiller det ingen rolle for meg om han ser litt ubarbert ut.

Det hender han spør meg til råds om farge på slips og skjorte, han vet jeg har bedre fargesans enn han. Og da følger han rådene mine. Det hender også at han spør meg om han trenger å pynte seg hvis vi skal på konsert eller noe. Da følger han også rådene mine.

Men ellers gjør han som han vil, uansett hva jeg måtte mene. Han vet at T-skjorte under skjorta er noe av det verste jeg ser, men jeg har gitt opp å påvirke ham der. Og jeg synes faktisk det er litt sexy at han ikke lar seg kommandere.

''Dette er ikke en mann som lar seg kommandere slik som Lillemus sin, skjønner du.''

*Hehe* Han her lar seg ikke kommandere, men han innser som regel at jeg har rett. På den annen side har det vel ikke såvidt jeg husker vært "nødvendig" for å meg si slike ting til ham direkte heller. Han er stort sett ren og pen om enn ikke kledd i siste mote og han pynter seg måtelig når det er selskapeligheter.

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Mine eneste kommentarer om eventuell fjerning av klær når det gjelder husbonden er at det tyter ut av skapene hans, for han kjøper stadig nytt uten å kvitte seg med noe.

Og når han da har hatt nøyaktig samme str i alle de snart 20 årene vi har kjent hverandre, burde han absolutt ha senrt litt av plasshensyn;-)

senrt = SANERT!

(ny pc og uvant tastatur...)

Gjest Elextra

Jeg vil tro at en alvorsprat om at det har betydning for deg at han er mer velstelt og kler seg mer ordentlig er det eneste som vil nytte. Har i hvertfall langt mer sans for dét enn for å kaste klærne hans uten hans viten og vilje o.l.

Men jeg har mine tvil om at en ørliten forbedring i hans fremtoning er nok til å gjøre noe med dette:

''Ønsker å sprite opp forhold og at vi skal _se_ hverandre på nytt''

Hadde mannen min kastet de av klærne mine han ikke likte, som han samtidig visste var mine favoritter, hadde jeg blitt forbanna! Dvs. en mann som kunne finne på noe sånt ville jeg neppe vært sammen med i utgangspunktet.

Det høres ut som du snakker om barneoppdragelse (kanskje tenåringer) heller enn et respektfullt forhold. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann jeg kunne funnet på å oppføre meg slik overfor.

Tro meg - det jeg har kastet uten hans vitende er ting ingen av dere hadde godtatt å sett deres kjære i. Garantert. Ikke har han savnet det heller. Jeg har ikke kastet noe av hverdagstøyet hans da, bare tøy som ikke har vært i bruk på årevis.

Jeg vil tro at en alvorsprat om at det har betydning for deg at han er mer velstelt og kler seg mer ordentlig er det eneste som vil nytte. Har i hvertfall langt mer sans for dét enn for å kaste klærne hans uten hans viten og vilje o.l.

Men jeg har mine tvil om at en ørliten forbedring i hans fremtoning er nok til å gjøre noe med dette:

''Ønsker å sprite opp forhold og at vi skal _se_ hverandre på nytt''

''Jeg vil tro at en alvorsprat om at det har betydning for deg at han er mer velstelt og kler seg mer ordentlig er det eneste som vil nytte. Har i hvertfall langt mer sans for dét enn for å kaste klærne hans uten hans viten og vilje o.l''

Enig.

Vet ikke om det ville ha hjulpet, men jeg har lagt merke til at Trinny og Susannah innimellom kler på seg plaggene til den de skal stæsje opp, og da ser de tydelig at dette ikke var så veldig lekker...;-) Da skjønner de at ikke ALT kler den smukke likevel;-)

Men sjøstjerna har jo ikke samme kjønn som den hun vil stæsje opp, så da måtte hun evt ha innkalt mannlig hjelp, hvilket neppe hadde vært populært?

Gjest Elextra

Mine eneste kommentarer om eventuell fjerning av klær når det gjelder husbonden er at det tyter ut av skapene hans, for han kjøper stadig nytt uten å kvitte seg med noe.

Og når han da har hatt nøyaktig samme str i alle de snart 20 årene vi har kjent hverandre, burde han absolutt ha senrt litt av plasshensyn;-)

''Og når han da har hatt nøyaktig samme str i alle de snart 20 årene vi har kjent hverandre, burde han absolutt ha senrt litt av plasshensyn;-)''

Skjønner det, men er man gift med en voksen mann bør det holde å minne ham på at han bør kvitte seg med noe, og _eventuelt_ tilby seg å hjelpe til med å plukke ut. Det bør ikke være nødvendig å kaste uten hans viten og vilje.

Annonse

''Og det er ting jeg ikke kaster fordi jeg vet han liker godt å ha det på seg pga kvaliteten på stoffet. :o)''

...evt pga _mangelen_ på kvalitet? *he he* Skikkelig utvaskede plagg er jo ofte veldig myke...;-)

''...evt pga _mangelen_ på kvalitet? *he he* Skikkelig utvaskede plagg er jo ofte veldig myke...;-)''

Jepp. :o) Men nå er vel de aller fleste t-skjortene hans greie nok så jeg har ikke noe presserende behov for å kaste noen akkurat nå. Men samme om jeg stapper de jeg synes han ikke trenger å bruke bakerst i skapet, bak de andre 50 t-skjortene (!) så klarer han å grave dem frem alikevel. Noen ganger lurer jeg på om han gjør det bare for å terge meg. ;o)

Tro meg - det jeg har kastet uten hans vitende er ting ingen av dere hadde godtatt å sett deres kjære i. Garantert. Ikke har han savnet det heller. Jeg har ikke kastet noe av hverdagstøyet hans da, bare tøy som ikke har vært i bruk på årevis.

Mannen min har fortsatt jakker fra han gikk på videregående på 70-tallet, som er alt for korte i ermene. De ligger dog i kasser på loftet, men jeg ville ikke drømt om å kaste dem uten hans vitende selv om de ikke har vært i bruk på ca 30 år;-)

Gjest Elextra

''Jeg vil tro at en alvorsprat om at det har betydning for deg at han er mer velstelt og kler seg mer ordentlig er det eneste som vil nytte. Har i hvertfall langt mer sans for dét enn for å kaste klærne hans uten hans viten og vilje o.l''

Enig.

Vet ikke om det ville ha hjulpet, men jeg har lagt merke til at Trinny og Susannah innimellom kler på seg plaggene til den de skal stæsje opp, og da ser de tydelig at dette ikke var så veldig lekker...;-) Da skjønner de at ikke ALT kler den smukke likevel;-)

Men sjøstjerna har jo ikke samme kjønn som den hun vil stæsje opp, så da måtte hun evt ha innkalt mannlig hjelp, hvilket neppe hadde vært populært?

Hehe, ut fra det sjøstjerna forteller tror jeg uansett ikke hun kan appellere til hans visuelle sanser, jeg tror hun heller bør appellere til hans respekt for henne.

Folk er forskjellige, jeg ville ikke likt at noen sa slike ting til meg! Og jeg ville heller ikke sagt sånne ting til mannen min.

Når det er sagt kunne jeg nok finne på å si noe sånt som "jeg synes kanskje du kler den blå skjorten bedre" eller "tror kanskje de andre mennene kommer til å ha slips" om vi skulle bort, men der går omtrent grensen.

He he, ja vi har nok en litt annen tone her.

I sommer da vi skulle i 50-årsdag hadde han fullstendig misforstått altså. Han tok på seg en gammel Hawaiskjorte fra 70-80 tallet da han trodde den var så frisk og sommerlig liksom.

Da måtte jeg jo bare fortelle han at det ikke var sirkus vi skulle på, men 50-årsdag. Han ble ikke fornærmet han, men gikk og skiftet som jeg befalte. Han blir aldri fornærmet over slike ting. Ikke jeg heller.

Gjest Elextra

He he, ja vi har nok en litt annen tone her.

I sommer da vi skulle i 50-årsdag hadde han fullstendig misforstått altså. Han tok på seg en gammel Hawaiskjorte fra 70-80 tallet da han trodde den var så frisk og sommerlig liksom.

Da måtte jeg jo bare fortelle han at det ikke var sirkus vi skulle på, men 50-årsdag. Han ble ikke fornærmet han, men gikk og skiftet som jeg befalte. Han blir aldri fornærmet over slike ting. Ikke jeg heller.

Hehe, hadde faktisk litt sans for den:

''Da måtte jeg jo bare fortelle han at det ikke var sirkus vi skulle på, men 50-årsdag.''

Hvorfor er det nødvendig å kommentere alt man legger merke til, da?

Jeg har ikke sagt at man skal kommentere alt man ser, men dere tåler jo ikke alt og da må mennene deres begynne å sile hva de kan og ikke kan si. Da er det garantert noe de har lyst til å si, men som de vet de ikke kan fordi dere blir sure.

Jeg kan si alt jeg vil til kona, altså være ærlig, men det betyr ikke at jeg kommenterer alt for det.

Annonse

Gjest Elextra

''...evt pga _mangelen_ på kvalitet? *he he* Skikkelig utvaskede plagg er jo ofte veldig myke...;-)''

Jepp. :o) Men nå er vel de aller fleste t-skjortene hans greie nok så jeg har ikke noe presserende behov for å kaste noen akkurat nå. Men samme om jeg stapper de jeg synes han ikke trenger å bruke bakerst i skapet, bak de andre 50 t-skjortene (!) så klarer han å grave dem frem alikevel. Noen ganger lurer jeg på om han gjør det bare for å terge meg. ;o)

Kanskje du skulle tatt en kasterunde i klesskapet mitt også? ;)

For en stund siden telte jeg over 40 topper/"t-skjorter", hvorav jeg antakelig bare har brukt 8-10 siste året. Og jeg kastet _mengder_ med tøy i forbindelse med en flytting for noen år siden! :D

Nå har visst du fått et inntrykk av at vi går og kommenterer hverandre hele tiden her, men dette skjer tross alt bare av og til og helst når vi skal noe sted.

Ok, det var godt å høre :)

Syntes det hørtes ut som dere gikk og småkritiserte hverandre hele tiden ;)

Gjest Elextra

Helt enig med deg.

Jeg er glad jeg har en samboer som stort sett vil velge sine egne klær, selv bestemmer når han kaster t-skjorter og ikke kan bli fortalt når han må barbere seg.

Ellers er jeg veldig glad for at vi ikke kommenterer hverandre hele tiden heller. Jeg synes det høres slitsomt ut. Jeg vil slappe av i pysjen til klokka tre en søndag ettermiddag om jeg føler for det, jeg vil ikke ha hint eller klar tale fra kjæresten min om at "nå er det på tide å ta på sminke".

Hver sin smak :)

''jeg vil ikke ha hint eller klar tale fra kjæresten min om at "nå er det på tide å ta på sminke"''

Hehe, dette minner meg om en venninne som en gang hadde en kjæreste som ba henne gå å sminke seg, mens de fremdeles lå i sengen en søndag morgen. Det er vel unødvendig å si at forholdet ikke ble så langt! :)

Helt enig med deg.

Jeg er glad jeg har en samboer som stort sett vil velge sine egne klær, selv bestemmer når han kaster t-skjorter og ikke kan bli fortalt når han må barbere seg.

Ellers er jeg veldig glad for at vi ikke kommenterer hverandre hele tiden heller. Jeg synes det høres slitsomt ut. Jeg vil slappe av i pysjen til klokka tre en søndag ettermiddag om jeg føler for det, jeg vil ikke ha hint eller klar tale fra kjæresten min om at "nå er det på tide å ta på sminke".

Hver sin smak :)

Jeg skjønner ikke hvordan noen av dere klarer å tolke dette dithen at VKF og mannen kommenterer hverandre hele tiden.

Men det sies i fra når noe blir litt rart, men noen her blir jo sure av det og lever i sin egen boble, hvor en mann ikke tør å si alt han vil uten at det blir ei muggen kone. Men igjen, det betyr ikke at man skal kommentere alt hele tiden, de færreste liker jo ikke det, men det er jo ikke det,det er snakk om heller.

Jeg skjønner ikke hvordan noen av dere klarer å tolke dette dithen at VKF og mannen kommenterer hverandre hele tiden.

Men det sies i fra når noe blir litt rart, men noen her blir jo sure av det og lever i sin egen boble, hvor en mann ikke tør å si alt han vil uten at det blir ei muggen kone. Men igjen, det betyr ikke at man skal kommentere alt hele tiden, de færreste liker jo ikke det, men det er jo ikke det,det er snakk om heller.

Noen ganger får jeg et inntrykk av at du har et visst syn på det generelle kvinne - et syn som er noe typisk for enkelte menn. Kvinner overreagerer, dramatiserer, blir sure/mugne, tåler ikke kritikk, kvinner sladrer om hverandre og kjendiser osv. Det er mulig dette inntrykket er helt på viddene.

Nå er det ikke slik at samboeren min ikke kan/er ærlig med meg. Men han er minst like glad som meg for å slippe og forholde seg til mine meninger om hans påkledning/utseendet flere ganger i uka. Om han legger på seg, så er det hans problem/valg. Om han går på jobben i en hullete t-skjorte eller skjorte og slips slik han vanligvis gjør, så er det hans valg.

At du ikke skjønner hvordan man kan misforstå VFKs forklaring angående sin mann er jo en annen sak. Der kan jeg ikke hjelpe deg. Det er nå en gang slik at vi mennesker tolker tekst og tale litt forskjellig ;)

Noen ganger får jeg et inntrykk av at du har et visst syn på det generelle kvinne - et syn som er noe typisk for enkelte menn. Kvinner overreagerer, dramatiserer, blir sure/mugne, tåler ikke kritikk, kvinner sladrer om hverandre og kjendiser osv. Det er mulig dette inntrykket er helt på viddene.

Nå er det ikke slik at samboeren min ikke kan/er ærlig med meg. Men han er minst like glad som meg for å slippe og forholde seg til mine meninger om hans påkledning/utseendet flere ganger i uka. Om han legger på seg, så er det hans problem/valg. Om han går på jobben i en hullete t-skjorte eller skjorte og slips slik han vanligvis gjør, så er det hans valg.

At du ikke skjønner hvordan man kan misforstå VFKs forklaring angående sin mann er jo en annen sak. Der kan jeg ikke hjelpe deg. Det er nå en gang slik at vi mennesker tolker tekst og tale litt forskjellig ;)

''Men han er minst like glad som meg for å slippe og forholde seg til mine meninger om hans påkledning/utseendet flere ganger i uka.''

Men det er da ikke sånn at vi går rundt og kommenterer den andres påkledning negativt til daglig! Men om det skulle være noe så blir ikke partneren dødelig fornærmet om vi skulle kommentere det, men jeg kan dog ikke huske at jeg har gjort det faktisk.

Eller jo... Da vi skulle på fjelltur i fjor lurte han på hvor den oransje shortsen hans var og jeg påpekte lattermildt:"Kan du ikke heller ta den grønne jeg kjøpte til deg, den er mye penere til skummetmelkblå lår enn oransje!" Han flirte:"Å, er du frekk og?" hvorpå jeg lo:"Nei, det er et faktum!" :o) Han bare lo og tok den grønne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...