Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

''Men han er minst like glad som meg for å slippe og forholde seg til mine meninger om hans påkledning/utseendet flere ganger i uka.''

Men det er da ikke sånn at vi går rundt og kommenterer den andres påkledning negativt til daglig! Men om det skulle være noe så blir ikke partneren dødelig fornærmet om vi skulle kommentere det, men jeg kan dog ikke huske at jeg har gjort det faktisk.

Eller jo... Da vi skulle på fjelltur i fjor lurte han på hvor den oransje shortsen hans var og jeg påpekte lattermildt:"Kan du ikke heller ta den grønne jeg kjøpte til deg, den er mye penere til skummetmelkblå lår enn oransje!" Han flirte:"Å, er du frekk og?" hvorpå jeg lo:"Nei, det er et faktum!" :o) Han bare lo og tok den grønne.

Jeg prøvde ikke å kritisere noens forhold indirekte. Jeg kommenterte direkte til mrxx, fordi det virket som han trodde vi ikke var -ærlige- med hverandre :)

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

''Dette er ikke en mann som lar seg kommandere slik som Lillemus sin, skjønner du.''

*Hehe* Han her lar seg ikke kommandere, men han innser som regel at jeg har rett. På den annen side har det vel ikke såvidt jeg husker vært "nødvendig" for å meg si slike ting til ham direkte heller. Han er stort sett ren og pen om enn ikke kledd i siste mote og han pynter seg måtelig når det er selskapeligheter.

Det jeg hadde i tankene var f. eks. en episode der dere skulle i selskap, tror det var et bryllup. Da har jeg det for meg at du kledde på ham, he he.

Ikke alt mulig som trengs å kommenteres, men når dere blir sure for høre noe sånt så lever dere i en falsk verden, for dere tror at han ikke har lagt merke til det. Det er ikke alt man ser selv eller skjønner at andre ser.

Jeg er temmelig sikker på at hvis jeg legger på meg over magen er jeg selv den første (og eneste) som legger merke til det. Jeg skjønner heller ikke hensikten med å kommentere det.

''jeg vil ikke ha hint eller klar tale fra kjæresten min om at "nå er det på tide å ta på sminke"''

Hehe, dette minner meg om en venninne som en gang hadde en kjæreste som ba henne gå å sminke seg, mens de fremdeles lå i sengen en søndag morgen. Det er vel unødvendig å si at forholdet ikke ble så langt! :)

Ei jeg kjenner var en kort periode sammen med en som jobbet som sminkør. En dag de skulle ut hadde hhun sminket og pyntet seg etter alle kunstens regler, og hun var en pen dame som jeg er sikker på tok seg godt ut.

Det eneste han sa da han så henne var: "Du må ha litt pudder på ørene din, for de er så blanke"

Noen ganger får jeg et inntrykk av at du har et visst syn på det generelle kvinne - et syn som er noe typisk for enkelte menn. Kvinner overreagerer, dramatiserer, blir sure/mugne, tåler ikke kritikk, kvinner sladrer om hverandre og kjendiser osv. Det er mulig dette inntrykket er helt på viddene.

Nå er det ikke slik at samboeren min ikke kan/er ærlig med meg. Men han er minst like glad som meg for å slippe og forholde seg til mine meninger om hans påkledning/utseendet flere ganger i uka. Om han legger på seg, så er det hans problem/valg. Om han går på jobben i en hullete t-skjorte eller skjorte og slips slik han vanligvis gjør, så er det hans valg.

At du ikke skjønner hvordan man kan misforstå VFKs forklaring angående sin mann er jo en annen sak. Der kan jeg ikke hjelpe deg. Det er nå en gang slik at vi mennesker tolker tekst og tale litt forskjellig ;)

''Noen ganger får jeg et inntrykk av at du har et visst syn på det generelle kvinne - et syn som er noe typisk for enkelte menn. Kvinner overreagerer, dramatiserer, blir sure/mugne, tåler ikke kritikk, kvinner sladrer om hverandre og kjendiser osv.''

Med ett hederlig unntak førståss - han _egen_! ;-)

Ellers er det vel nesten ikke måte på *he he*

Gjest Elextra

Ei jeg kjenner var en kort periode sammen med en som jobbet som sminkør. En dag de skulle ut hadde hhun sminket og pyntet seg etter alle kunstens regler, og hun var en pen dame som jeg er sikker på tok seg godt ut.

Det eneste han sa da han så henne var: "Du må ha litt pudder på ørene din, for de er så blanke"

''Det eneste han sa da han så henne var: "Du må ha litt pudder på ørene din, for de er så blanke''

Jammen godt det visstnok bør tilgis om man slår én gang! ;P Eller - om det ikke ble tilgitt var kanskje ikke tapet så stort.

Annonse

''Noen ganger får jeg et inntrykk av at du har et visst syn på det generelle kvinne - et syn som er noe typisk for enkelte menn. Kvinner overreagerer, dramatiserer, blir sure/mugne, tåler ikke kritikk, kvinner sladrer om hverandre og kjendiser osv.''

Med ett hederlig unntak førståss - han _egen_! ;-)

Ellers er det vel nesten ikke måte på *he he*

Ja, jeg prøvde å la det skinne igjennom at det finnes kuule jenter/kvinner som IKKE er kona hans også ;)

Det jeg hadde i tankene var f. eks. en episode der dere skulle i selskap, tror det var et bryllup. Da har jeg det for meg at du kledde på ham, he he.

*Stønn* Bryllupet vi var i ja... Da jeg på merkelig vis klarte å sette sammen en dress av det jeg fant i skapet. Gjett om jeg har angret på det i ettertid - da trengte han jo slett ikke kjøpe seg noen ny dress mente han! Jaja... Men til daglig kler han på seg selv da. ;o)

Jeg er temmelig sikker på at hvis jeg legger på meg over magen er jeg selv den første (og eneste) som legger merke til det. Jeg skjønner heller ikke hensikten med å kommentere det.

Det er ikke bare magen som er nevnt her og det er ikke alt man ser selv av oppførsel eller påkledning eller andre ting.

Gjest Elextra

*Stønn* Bryllupet vi var i ja... Da jeg på merkelig vis klarte å sette sammen en dress av det jeg fant i skapet. Gjett om jeg har angret på det i ettertid - da trengte han jo slett ikke kjøpe seg noen ny dress mente han! Jaja... Men til daglig kler han på seg selv da. ;o)

''Men til daglig kler han på seg selv da''

Flink gutt! :P

Annonse

Jeg ville garantert IKKE tålt den! Hadde blitt dritsur og nekta å bli med han ut...;-)

''Jeg ville garantert IKKE tålt den!''

Hehe...! Kanskje det heller bør sees som er ærlig speil som ikke holder inn magen? Jeg vet at jeg hadde tatt det til meg, men ikke på en sur måte. Jeg hadde heller beslutta å ikke la det skli ytterligere utover. :-)

Gjest togli

He he, ja vi har nok en litt annen tone her.

I sommer da vi skulle i 50-årsdag hadde han fullstendig misforstått altså. Han tok på seg en gammel Hawaiskjorte fra 70-80 tallet da han trodde den var så frisk og sommerlig liksom.

Da måtte jeg jo bare fortelle han at det ikke var sirkus vi skulle på, men 50-årsdag. Han ble ikke fornærmet han, men gikk og skiftet som jeg befalte. Han blir aldri fornærmet over slike ting. Ikke jeg heller.

Mannen min kan godt finne på å bli småfornærma, men det driter jeg i ;)

Jeg håper da virkelig han forteller meg det dersom han synes jeg kler meg stygt, rart, luter vondt etc ;)

Ja, jeg prøvde å la det skinne igjennom at det finnes kuule jenter/kvinner som IKKE er kona hans også ;)

..eller kanskje det bare er slik at akkurat som kvinner er blinde for at mennene deres kanskje kunne tenkes å være utro, så er menn blinde for at konene deres kanskje kunne tenkes å diskutere slik som han kritiserer damene på dol for å gjøre? ;-)

Kanskje mrs xx allerede ER i tråden og har synspunkteer som han aldri ville trodd om henne?

*moahahahaha*

Gjest togli

Jeg hang meg opp i denne:

''Nå har du lagt på deg over magen. På tide å begrense kakespisinga litt.''

Ville dere kvinner ha tålt denne? Eller er det andre regler for hva menn kan si til kvinner?

Problemet er at vi kvinnfolk kommer mannfolka i forkjøpet når det gjelder slike ting ;)

Gjest Elextra

Mannen min kan godt finne på å bli småfornærma, men det driter jeg i ;)

Jeg håper da virkelig han forteller meg det dersom han synes jeg kler meg stygt, rart, luter vondt etc ;)

''Jeg håper da virkelig han forteller meg det dersom han synes jeg kler meg stygt, rart, luter vondt etc.''

Ønsker du virkelig å høre sånt hver eneste gang det er aktuelt? Jeg synes det vitner om dannelse og respekt at man ikke føler trang til å påpeke ethvert forbigående negativt trekk ved sin partner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...