Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Nei nettopp. Å være ærlig betyr at det man sier, er sannheten. Men det betyr ikke at man trenger å si alt man tenker.

Man må skille på hvem man snakker til selvfølgelig.

Jeg og mannen min kan si slikt til hverandre uten å bli fornærmet, men jeg gjør det ikke til ungene og ikke til venninner, kolegaer eller familie forøvrig.

Man bør vel være kledd såpass anstendig hjemme at man tør åpne døra om det skulle ringe på? ;-)

He he, det er et godt poeng:-)

En dame jeg kjenner går forresten alltid veldid velkledt hjemme - ihvertfall de gangene jeg har sett henne, Som f eks at man stikker innom for å hente hjem barn som har vært på besøk og hun holder på med klesvasken iført smalt skjørrt, pene strømper og sko og en nett topp...;-)

Ok, da spiller man rett og slett heller skuespill. Det er mest praktisk og enkelt slik. Det er jeg enig i :-)

Ja, men skuespill og skuespill. Her er det bare snakk om å unnlate å si en bestemt ting, han trenger jo ikke å lyve. Jeg ser jo kjempefin ut forfra.

Gjest Aimabel

Og a propos det man ikke ser selv, la oss ta følgende tenkte tilfelle:

Vi står på farten til et stort selskap, og jeg føler meg kjempefin i ny kjole. Og jeg spør hva samboeren synes om antrekket. Han synes også det er fint, men ser også at kjolen får meg til å virke brei over ræva.

I følge din filosofi skal han da si det? Jeg vil neppe få livet ødelagt av en sånn kommentar, men feststemningen ville nok dale noen hakk.

Det er for sent å spørre om det når du allerede har kjøpt kjolen. Hvis du spør han i butikken så kan han svare helt ærlig. Og hvis du viser han to eller flere alternativer hjemme så kan han plukke ut det han liker best. Men hvis du viser deg fram i en kjole og spør om du er fin, så må han si ja!

Gjest togli

He..he..ja, jeg leste videre etterat jeg hadde skrevet og ser jo at det var et ømt tema..Men jeg mener at bryr man seg ikke genuint om klær så er det ikke noe problem om garderoben en dag er ny..jeg tror tvert om at en mann ville blitt litt smigret at kona hadde lyst til å bruke penger på ham.

Enig med deg! Folk er forskjellige. Mannen til søstra mi hadde daua hvis hun hadde blanda seg opp i klærne hans og evt kasta klær hun ikke likte. Mannen min hadde blitt fryktelig fornøyd dersom jeg hadde ordna opp i klesskapet hans og kasta det jeg ikke likte. Han har stort sett ikke noe forhold til klær og vil alltid at jeg skal fortelle hva han kan ta på seg når vi skal noe sted osv. Veldig greit ;)

Annonse

Gjest Aimabel

He he, det er et godt poeng:-)

En dame jeg kjenner går forresten alltid veldid velkledt hjemme - ihvertfall de gangene jeg har sett henne, Som f eks at man stikker innom for å hente hjem barn som har vært på besøk og hun holder på med klesvasken iført smalt skjørrt, pene strømper og sko og en nett topp...;-)

Jeg kjenner også til ei som aldri har satt sine ben i en joggebukse. Jeg synes det virker utrolig slitsomt. Jeg ville syntes det var slitsomt hvis mannen min gikk i dressbukse hjemme. Alt til sin tid....

Det er for sent å spørre om det når du allerede har kjøpt kjolen. Hvis du spør han i butikken så kan han svare helt ærlig. Og hvis du viser han to eller flere alternativer hjemme så kan han plukke ut det han liker best. Men hvis du viser deg fram i en kjole og spør om du er fin, så må han si ja!

Enig, og i eksemplet med to kjoler å velge mellom, holder det i massevis at han ssier at kjole X er penest. Man behøver ikke legge til "for kjole Y får deg til å se megabrei ut over rævva" ;-)

Gjest Aimabel

Enig med deg! Folk er forskjellige. Mannen til søstra mi hadde daua hvis hun hadde blanda seg opp i klærne hans og evt kasta klær hun ikke likte. Mannen min hadde blitt fryktelig fornøyd dersom jeg hadde ordna opp i klesskapet hans og kasta det jeg ikke likte. Han har stort sett ikke noe forhold til klær og vil alltid at jeg skal fortelle hva han kan ta på seg når vi skal noe sted osv. Veldig greit ;)

Det er lov å kaste boksere med åpen løsning da! Her blir de tatt av sokketrollet når de vaskes!

''Men hvis du viser deg fram i en kjole og spør om du er fin, så må han si ja!''

Ja, i dette tilfellet, for vi står som sagt på spranget til å gå. Hadde jeg vist meg fram i flere alternative kjoler dagen før eller noe, kunne han godt ha sagt som det var. Da ville jeg faktisk ha satt pris på å høre den fulle sannhet, men det spørs om jeg da hadde brukt kjolen noensinne!

Mens min mann er så opptatt av klærne sine at det eneste jeg kunne tatt sjansen på å kjøpe, er sokker og underbukser...;-)

Gjest togli

Ja, men sannheten er så mangt. Kjolen er veldig fin og fargen kler meg. Han kan framheve det positive uten å nevne hvordan den ser ut bakfra. Noe helt annet ville det være om han var med meg i butikken da jeg prøvde den. Da kunne han godt ha sagt det, så hadde jeg valgt en annen.

Men jeg synes faktisk det er noe som heter takt og tone også i et forhold, og det ville ikke ha kommet noe godt ut av å si den hele og fulle sannhet i denne situasjonen, synes jeg.

Jeg hadde gledet meg lenge til å bruke denne kjolen, og endelig kom anledningen. Hvorfor redusere den gleden?

Jeg hadde da heller spurt om han syntes fargen på kjolen var pen ;)

Ellers er jeg enig med deg i at man skal ha takt og tone. Jeg pynter selv ofte på sannheten når venninner spør meg om min mening mht klær, nyanskaffelser til huset etc. Når mannen min spør meg, er jeg imidlertid ærlig. Det betyr ikke at jeg sier: "Nei, nå ser du feit ut!". Jeg ville vel heller sagt at: "Jeg synes egentlig du kler bedre den andre buksa, så kanskje du skal ta på den?"

Jeg hadde da heller spurt om han syntes fargen på kjolen var pen ;)

Ellers er jeg enig med deg i at man skal ha takt og tone. Jeg pynter selv ofte på sannheten når venninner spør meg om min mening mht klær, nyanskaffelser til huset etc. Når mannen min spør meg, er jeg imidlertid ærlig. Det betyr ikke at jeg sier: "Nei, nå ser du feit ut!". Jeg ville vel heller sagt at: "Jeg synes egentlig du kler bedre den andre buksa, så kanskje du skal ta på den?"

Jeg e helt enig i at det er mange måter å si ting på, og slike kommentarer som det der sier vi nok begge.

Annonse

Gjest togli

Mens min mann er så opptatt av klærne sine at det eneste jeg kunne tatt sjansen på å kjøpe, er sokker og underbukser...;-)

Han er akkurat som min svoger ;)

Jeg blir stadig like imponert over hvor god oversikt han har over hele familiens klær og hvor viktig klær synes å være for ham. Min manns rake motsetning på akkurat det området ;)

Jeg kjenner også til ei som aldri har satt sine ben i en joggebukse. Jeg synes det virker utrolig slitsomt. Jeg ville syntes det var slitsomt hvis mannen min gikk i dressbukse hjemme. Alt til sin tid....

Absolutt!

Men for en som er vant med å gå i f eks dress på jobben, fremstår en helvt vanlig olabukse som "avslappet", mens kanskje en soom går i olabukse hver dag føler at det bare er en megaslapp joggebukse med knær som "duger"? ;-)

Ja, men skuespill og skuespill. Her er det bare snakk om å unnlate å si en bestemt ting, han trenger jo ikke å lyve. Jeg ser jo kjempefin ut forfra.

Det finnes selvfølgelig grenser for hva man kan tilate seg. Det er jeg enig i.

Og når man har med seg en kjole, du har gledet deg til festen og å ta i bruk kjolen og hvis han da kommer med at du er brei over revva i den, ja da er det ondskapsfullt.

Jeg har aldri hørt mannen min si at jeg er brei over revva, men det har det har hendt at han sier at han ser jeg har lagt på litt, slik jeg også gjør til han.Også det er uhyre skjeldent da, men da vet jeg det jo selv også og blir ikke fornærmet.

Gjest Elextra

Ja, jeg vil absolutt vite det. Om jeg kler meg shabby etter en dusj og før leggetid etc (i naturlige sammenhenger) blir det jo ikke naturlig å kommentere det. Om jeg kler meg slik på jobb, i butikken etc., så vil jeg gjerne vite det dersom han synes jeg ser rar ut eller lukter vondt...

Ønsker ikke alle mennesker å se presentable ut da?

Det hender jeg har på meg klær han ikke synes noe om, men da er det som regel fordi han ikke ennå har fått med seg at det er moderne, så da setter jeg uttalelsene på kontoen for uvitenhet og kler meg i de klærne allikevel ;)

''Om jeg kler meg shabby etter en dusj og før leggetid etc (i naturlige sammenhenger) blir det jo ikke naturlig å kommentere det. Om jeg kler meg slik på jobb, i butikken etc., så vil jeg gjerne vite det dersom han synes jeg ser rar ut eller lukter vondt... Ønsker ikke alle mennesker å se presentable ut da? ''

Selvfølgelig ønsker man å høre det om det er noe helt spesielt (eggerester i fjeset eller annet en ikke kunne forutse), men rent subjektive kommentarer synes jeg man kan la være å komme med. Så vi er antakelig forskjellige der.

Gjest Aimabel

Man må skille på hvem man snakker til selvfølgelig.

Jeg og mannen min kan si slikt til hverandre uten å bli fornærmet, men jeg gjør det ikke til ungene og ikke til venninner, kolegaer eller familie forøvrig.

Da vet du at du kan stole på han når han sier at du ser bra ut også!

''Om jeg kler meg shabby etter en dusj og før leggetid etc (i naturlige sammenhenger) blir det jo ikke naturlig å kommentere det. Om jeg kler meg slik på jobb, i butikken etc., så vil jeg gjerne vite det dersom han synes jeg ser rar ut eller lukter vondt... Ønsker ikke alle mennesker å se presentable ut da? ''

Selvfølgelig ønsker man å høre det om det er noe helt spesielt (eggerester i fjeset eller annet en ikke kunne forutse), men rent subjektive kommentarer synes jeg man kan la være å komme med. Så vi er antakelig forskjellige der.

''Selvfølgelig ønsker man å høre det om det er noe helt spesielt (eggerester i fjeset eller annet en ikke kunne forutse), men rent subjektive kommentarer synes jeg man kan la være å komme med. Så vi er antakelig forskjellige der.''

Jeg er enig med deg - man trenger ikke si alt.

Men når det er sagt, kommer vi jo med ymse subjektive kommentarer vi også...;-)

Det er lov å kaste boksere med åpen løsning da! Her blir de tatt av sokketrollet når de vaskes!

''Det er lov å kaste boksere med åpen løsning da! Her blir de tatt av sokketrollet når de vaskes!''

*Ler godt* Jeg spurte pent før jeg gikk til angrep på undertøyet hans, om jeg kunne få lov til å luke ut de bokserne som hadde sleng og kjøpe nye og det fikk jeg. :o)

Nå nylig har jeg kastet gamle sokker og erstattet dem med nye, uten å spørre. Tror ikke han har merket det engang, enda de nye slett ikke var av samme type som de gamle engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...