Gå til innhold

sprite opp forhold...

Anbefalte innlegg

Han er akkurat som min svoger ;)

Jeg blir stadig like imponert over hvor god oversikt han har over hele familiens klær og hvor viktig klær synes å være for ham. Min manns rake motsetning på akkurat det området ;)

''Jeg blir stadig like imponert over hvor god oversikt han har over hele familiens klær og hvor viktig klær synes å være for ham. Min manns rake motsetning på akkurat det området ;)''

Sånn er min også, sånn som din altså. For meg hadde det vært ekstremt slitsomt å ha en mann som er veldig opptatt av klær all den tid jeg bryr meg lite om det selv. Men Lotte kan bekrefte at jeg kler meg normalt anstendig i det minste. ;o) Og skitten og lurvete er jeg heller ikke.

Fortsetter under...

• Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Babette

27

• Lillemus

20

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Da vet du at du kan stole på han når han sier at du ser bra ut også!

Ja, det vet jeg.

Etter 20 år vet man jo omrent hva man kan si uten at det sårer.

Han kunne f.eks ikke sagt at jeg ser sliten og gammel ut etter en natt med lite søvn og slitsom arbeidsdag.

Det ville jeg _ikke_ ha tålt og jeg hadde seriøst valgt og kutte han ut.

Det har vel noe med og gjøre at jeg ville følt meg veldig truffet akkurat da:-)

Det blir litt verre når det gjelder ting man ikke kan gjøre noe med og heldigvis har vi da såpass antenner at vi ikke sier slike ting til hverandre:-)

Poenget mitt er at det finnes grenser også for hva ektepar kan si til hverandre.

Ja, jeg vil absolutt vite det. Om jeg kler meg shabby etter en dusj og før leggetid etc (i naturlige sammenhenger) blir det jo ikke naturlig å kommentere det. Om jeg kler meg slik på jobb, i butikken etc., så vil jeg gjerne vite det dersom han synes jeg ser rar ut eller lukter vondt...

Ønsker ikke alle mennesker å se presentable ut da?

Det hender jeg har på meg klær han ikke synes noe om, men da er det som regel fordi han ikke ennå har fått med seg at det er moderne, så da setter jeg uttalelsene på kontoen for uvitenhet og kler meg i de klærne allikevel ;)

Hihi... i forhold til ditt øverste avsnitt der, er jeg motsatt. For meg er det viktigere å kle meg bra for mannen, enn om jeg skal på kjøpesenteret.

Jeg går gjerne rett fra jobb, trening og det jeg måtte luske rundt i hjemme og direkte på butikken. Hva folk der tenker om meg, bryr jeg meg ikke noe om. For meg er det viktigere å ikke kle meg shabby for min mann. Og slik har jeg alltid tenkt. Han har aldri sagt at han ønsker å seg meg i det eller det antrekket. Heller aldri sagt at jeg ikke bør ha det eller det på meg. Men nettopp av grunner som trådstarter nevner, kanskje ikke helt på samme måte, finner jeg det mye viktigere å ta seg bra ut for den man er glad i, enn for fremmede på et senter. :-)

Blir som når man stuller og steller hjemme en søndag. Kosebukse og null sminke... så spørr mannen om man skal på kiosken å leie seg en video... Men det kan man jo ikke, for man kan jo ikke gå ut slik.... Greit at mannen ser et usminka fjes, men ikke greit at fremmede ser det... den skjønner ikke jeg. :-)

Men... nå er jeg ikke så opptatt av klær. Har lite veldig pent. Og siden jeg har fælt arbeidsantrekk, slapper jeg faktisk mer av i et skjørt eller en kjole, enn i ei typisk kosebukse. :-)

Og jeg husker også at jeg faktisk satte pris på at bustemann spurte om det var greit at han tok på seg joggebuksa en fredagskveld vi bare skulle være hjemme, men hadde tatt en dusj etter en kald tur i sunnmørsk høstvær.

Samtidig har jeg bare "fæle" bilder av ham liggende ute, siden de fleste bildene er fra hytta, og der skifter han med en gang han kommer fra kontoret til hyttebukser og genser. :-)

Gjest Aimabel

''Det er lov å kaste boksere med åpen løsning da! Her blir de tatt av sokketrollet når de vaskes!''

*Ler godt* Jeg spurte pent før jeg gikk til angrep på undertøyet hans, om jeg kunne få lov til å luke ut de bokserne som hadde sleng og kjøpe nye og det fikk jeg. :o)

Nå nylig har jeg kastet gamle sokker og erstattet dem med nye, uten å spørre. Tror ikke han har merket det engang, enda de nye slett ikke var av samme type som de gamle engang.

Jeg skiftet dusjforhenget hos pappaen min en gang fordi jeg så at det var mugg på det. Han merket ikke noe til det. Jeg har også kastet en hel del skrot hos svigerfar uten at han har merket det...Det er noen ganger bedre å fjerne det som er ubrukelig enn å gjøre det til en stor diskusjon. - spesielt når man kan fjerne det uten at det merkes

candyqueen_83

Jeg har ikke noe problem i å skjønne at man kan være "for" shabby hjemme, altså. Som en venn av mannen min - han elsket å dasse rundt i huset i en gammel, slitt ullstilong, men hull og frynsete kant nederst, "knær" og ikke minst gylf - ikke særlig lekkert antrekk selv "bare" overfor familien...;-)

Det hørtes ikke lekkert ut. Men det blir jo noe helt annet enn en ren og hel joggebukse og t-skjorte

Annonse

candyqueen_83

''Jeg blir stadig like imponert over hvor god oversikt han har over hele familiens klær og hvor viktig klær synes å være for ham. Min manns rake motsetning på akkurat det området ;)''

Sånn er min også, sånn som din altså. For meg hadde det vært ekstremt slitsomt å ha en mann som er veldig opptatt av klær all den tid jeg bryr meg lite om det selv. Men Lotte kan bekrefte at jeg kler meg normalt anstendig i det minste. ;o) Og skitten og lurvete er jeg heller ikke.

Finnes en mellomting da. Min vil bestemme klærne sine selv, men er ikke ekstremt opptatt av klær for det. Han er bare en voksen mann.

Gjest Aimabel

Hihi... i forhold til ditt øverste avsnitt der, er jeg motsatt. For meg er det viktigere å kle meg bra for mannen, enn om jeg skal på kjøpesenteret.

Jeg går gjerne rett fra jobb, trening og det jeg måtte luske rundt i hjemme og direkte på butikken. Hva folk der tenker om meg, bryr jeg meg ikke noe om. For meg er det viktigere å ikke kle meg shabby for min mann. Og slik har jeg alltid tenkt. Han har aldri sagt at han ønsker å seg meg i det eller det antrekket. Heller aldri sagt at jeg ikke bør ha det eller det på meg. Men nettopp av grunner som trådstarter nevner, kanskje ikke helt på samme måte, finner jeg det mye viktigere å ta seg bra ut for den man er glad i, enn for fremmede på et senter. :-)

Blir som når man stuller og steller hjemme en søndag. Kosebukse og null sminke... så spørr mannen om man skal på kiosken å leie seg en video... Men det kan man jo ikke, for man kan jo ikke gå ut slik.... Greit at mannen ser et usminka fjes, men ikke greit at fremmede ser det... den skjønner ikke jeg. :-)

Men... nå er jeg ikke så opptatt av klær. Har lite veldig pent. Og siden jeg har fælt arbeidsantrekk, slapper jeg faktisk mer av i et skjørt eller en kjole, enn i ei typisk kosebukse. :-)

Og jeg husker også at jeg faktisk satte pris på at bustemann spurte om det var greit at han tok på seg joggebuksa en fredagskveld vi bare skulle være hjemme, men hadde tatt en dusj etter en kald tur i sunnmørsk høstvær.

Samtidig har jeg bare "fæle" bilder av ham liggende ute, siden de fleste bildene er fra hytta, og der skifter han med en gang han kommer fra kontoret til hyttebukser og genser. :-)

Hvis mannen min skifter fra joggebukse til skikkelig bukse når vi skal på senteret så gjør han det jo for meg. Jeg blir jo stolt av hvor kjekk mann jeg har og vil gjerne vise han frem i presentabel utgave blandt folk :-) ............ Det hender jeg sminker meg hjemme en dag eller tar på meg kjole, hvis det er lenge siden vi har vært ute sammen.

Finnes en mellomting da. Min vil bestemme klærne sine selv, men er ikke ekstremt opptatt av klær for det. Han er bare en voksen mann.

Min bryr seg filla om klær, så lenge de er varme. :o) Så han setter pris på at jeg gir ham en hjelpende hånd og justerer litt i klesskapet så han ikke ser ut som en dass. Han har i grunnen ganske så gjennomsnittlige klær nå etter at jeg har hatt noen runder. :o)

Det blir jo det samme som at jeg bryr meg filla om bil så lenge den starter når jeg vrir rundt nøkkelen og jeg er veldig glad for at han passer på å skifte olje og sånt for meg. :o)

Hvis mannen min skifter fra joggebukse til skikkelig bukse når vi skal på senteret så gjør han det jo for meg. Jeg blir jo stolt av hvor kjekk mann jeg har og vil gjerne vise han frem i presentabel utgave blandt folk :-) ............ Det hender jeg sminker meg hjemme en dag eller tar på meg kjole, hvis det er lenge siden vi har vært ute sammen.

Jo da. Og det synes jeg også er riktig. Men... jeg går gjerne rett fra jobb eller trening på et senter uten å bry meg om hvordan jeg ser ut. Men da går jeg alene. Går jeg sammen med mannen, går jeg bedre kledd. Nettopp av samme grunn som du nevner.

Jeg hadde ikke brydd meg om han dro på senteret i joggebukse ei eller to ganger, men jeg hadde ikke likt om han gjorde det hver gang vi dro dit sammen.

Jeg sminker meg mer når jeg er sammen med bustemann, enn når jeg er alene. Bor fremdeles på hver vår kant av landet, så vi har jo en del tid hver for oss.

Gjest Aimabel

Jo da. Og det synes jeg også er riktig. Men... jeg går gjerne rett fra jobb eller trening på et senter uten å bry meg om hvordan jeg ser ut. Men da går jeg alene. Går jeg sammen med mannen, går jeg bedre kledd. Nettopp av samme grunn som du nevner.

Jeg hadde ikke brydd meg om han dro på senteret i joggebukse ei eller to ganger, men jeg hadde ikke likt om han gjorde det hver gang vi dro dit sammen.

Jeg sminker meg mer når jeg er sammen med bustemann, enn når jeg er alene. Bor fremdeles på hver vår kant av landet, så vi har jo en del tid hver for oss.

Joda, jeg kan også stikke innom senteret usminket og kjedelig kledd. Men jeg synes det er veldig stusselig med enkelte som driter fullstendig i hvordan de ser ut. Det er en balanse mellom å ikke se shabby ut og å ikke altid være stivpyntet.

Joda, jeg kan også stikke innom senteret usminket og kjedelig kledd. Men jeg synes det er veldig stusselig med enkelte som driter fullstendig i hvordan de ser ut. Det er en balanse mellom å ikke se shabby ut og å ikke altid være stivpyntet.

Jeg synes også det er stusselig med dem som ser shabby ut hele tiden. Men de ser som regel shabby ut både hjemme og ute.

Det heter seg også at vakre mennesker lettere får hjelp og kommer lettere til ting. Og det kan jeg til dels merke om jeg stikker innom et sted i et spesielt ærend rett etter jobb hvor jeg ikke ser mye bra ut... Men jeg klarer alltid å endre førsteinntrykket ganske raskt ved å prate og være den jeg er ellers.

Annonse

Det finnes selvfølgelig grenser for hva man kan tilate seg. Det er jeg enig i.

Og når man har med seg en kjole, du har gledet deg til festen og å ta i bruk kjolen og hvis han da kommer med at du er brei over revva i den, ja da er det ondskapsfullt.

Jeg har aldri hørt mannen min si at jeg er brei over revva, men det har det har hendt at han sier at han ser jeg har lagt på litt, slik jeg også gjør til han.Også det er uhyre skjeldent da, men da vet jeg det jo selv også og blir ikke fornærmet.

''Jeg har aldri hørt mannen min si at jeg er brei over revva, men det har det har hendt at han sier at han ser jeg har lagt på litt, slik jeg også gjør til han.Også det er uhyre skjeldent da, men da vet jeg det jo selv også og blir ikke fornærmet''

Jeg har heller ikke hørt det, og dette var et rent hypotetisk tilfelle for å få fram et poeng.

Han har heller aldri sagt at jeg har lagt på meg. Dette kan jo skyldes at jeg kun svinger med et par kg opp og ned, hvlket neppe er synlig, men jeg tror ikke han ville ha sagt noe uansett. Vi bruker ikke å kommentere hverandres utseende annet enn med positivt fortegn.

candyqueen_83

''Jeg kan ikke kjøpe noe annet enn sokker og boxere. Men de skal helst være svarte :p''

Men svarte boxere er jo sexy! :o)

Jeg syns det er fint med svarte boxere. Men jeg hadde likt det om han hadde vært litt "vågal" å kjøpt litt knalle farger innimellom. Nærmeste jeg har kommet er en svart med en lilla stripe på. Hehe.

Gjest togli

''Om jeg kler meg shabby etter en dusj og før leggetid etc (i naturlige sammenhenger) blir det jo ikke naturlig å kommentere det. Om jeg kler meg slik på jobb, i butikken etc., så vil jeg gjerne vite det dersom han synes jeg ser rar ut eller lukter vondt... Ønsker ikke alle mennesker å se presentable ut da? ''

Selvfølgelig ønsker man å høre det om det er noe helt spesielt (eggerester i fjeset eller annet en ikke kunne forutse), men rent subjektive kommentarer synes jeg man kan la være å komme med. Så vi er antakelig forskjellige der.

Hadde mannen min aldri giddet å fikse seg opp og kun gikk i pysjbukse og t-skjorte her hjemme, så hadde jeg ikke klart å la være å si fra. Han elsker å gå rundt i boksershorts og t-skjorte når han kommer hjem fra jobb, Jeg synes ikke noe om det og ber han ofte om å ta på _klær_. Har aldri tenkt på det som noe negativt.

For meg er det viktig at partneren forsøker å vise seg fra sin beste side, også utseendemessig. Hvis han ikke bryr seg om slikt, så vil jeg også få minde lyst på fyren ;)

Gjest Elextra

''Selvfølgelig ønsker man å høre det om det er noe helt spesielt (eggerester i fjeset eller annet en ikke kunne forutse), men rent subjektive kommentarer synes jeg man kan la være å komme med. Så vi er antakelig forskjellige der.''

Jeg er enig med deg - man trenger ikke si alt.

Men når det er sagt, kommer vi jo med ymse subjektive kommentarer vi også...;-)

Nå snakket jeg om mellom par, da! Og rent subjektive _positive_ kommentarer skal en uansett ikke nøle med å ytre (hørte du det, Mr. Elex?) :D

Gjest Elextra

Hadde mannen min aldri giddet å fikse seg opp og kun gikk i pysjbukse og t-skjorte her hjemme, så hadde jeg ikke klart å la være å si fra. Han elsker å gå rundt i boksershorts og t-skjorte når han kommer hjem fra jobb, Jeg synes ikke noe om det og ber han ofte om å ta på _klær_. Har aldri tenkt på det som noe negativt.

For meg er det viktig at partneren forsøker å vise seg fra sin beste side, også utseendemessig. Hvis han ikke bryr seg om slikt, så vil jeg også få minde lyst på fyren ;)

''For meg er det viktig at partneren forsøker å vise seg fra sin beste side, også utseendemessig. Hvis han ikke bryr seg om slikt, så vil jeg også få minde lyst på fyren''

Men vi vil de skal vise seg fra sin beste side uoppfordret, ikke sant? ;)

Men også jeg uttaler meg utfra en situasjon jeg kjenner - mannen min kler seg bestandig ok og ville ikke finne på å dasse rundt i en utslitt joggebukse (det er det nok større fare for at jeg ville gjøre). Hadde han vært annerledes hadde jeg kanskje ment noe annet om dette :P

Gjest sjøstjerna

Absolutt!

Men for en som er vant med å gå i f eks dress på jobben, fremstår en helvt vanlig olabukse som "avslappet", mens kanskje en soom går i olabukse hver dag føler at det bare er en megaslapp joggebukse med knær som "duger"? ;-)

Joggebukse bruker hverken jeg eller min mann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...