Gå til innhold

P-piller / jernmangel

Anbefalte innlegg

Gjest Ung jente16..

Hei , jeg er en aktiv jente på 16 år som går på p-pillen. I det siste har jeg fått tein som tyder på jernmangel. -er dette noe som kan vere oppstått av p-pillen? Treneren mine bad meg sjekke meg for dette. Har også hatt litt pustevansker ( halsen føles mindre og det kommer tykt slim noen ganger under trening. (Dette selv om jeg er godt trent) Dette merket jeg første gang etter å ha gått på mensen utsettende ( primolut n) ? problemet har jeg enda.. ( 1 år senere). Jeg går nå på p-pillen. Jeg lurer på om jeg tar en jernmangel test , om det er viktig at jeg informerer om at jeg går på p-pillen? Og om testen vil vise at jeg går på pillen? Jeg vil helst slutte på pillen nå, er det greit å slutte selv om jeg ikke er ferdig med brettet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325410-p-piller-jernmangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...