Gå til innhold

Bare lurer.

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som har råd?

Jeg bruker Dr Online for å lufte mine problem som mange andre.

Jeg å samboer prater ikke noe særlig bra å selvfølgelig blir det jeg føler e problemet luftet her inne fra min synsvinkel. Målet mitt er ikke å dra han ned i søla å få sympati, som han mener, men like mye for å få råd om hva jeg kan gjøre.

Han har flere ganger vært innpå her å lest innleggene mine å føler seg utlvevert?

Jeg bruker jo aldri noe info som kan gjenkjenne han eller oss.

Nå tør jeg ikke skrive inn det jeg føler for jeg er redd for at han er innpå her å leser det, skal jeg bare gi f.. i det, hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bikku

Jeg vet ikke hvem du er, men som en generell kommentar, så syns jeg det er flere her inne som utleverer sine samboere/familie/venner/kolleger osv ganske mye i offentligheten. Jeg har mer enn en gang tenkt at jeg håper de skriver såpass anonymisert at det ikke lar seg spore.

Alt som står på nett er offentlig. Om det hadde vært aldri så anonymisert, så hadde ikke jeg likt det om mannen min hadde tatt diskusjonene med ut i det offentlige rom. Hva ville du ha tenkt, om du hadde lest innlegg der din mann la fram sin side av saken, og fikk sympati og støtte fra ukjente som ikke hadde noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709244
Del på andre sider

Gjest Noen som har råd?

Jeg vet ikke hvem du er, men som en generell kommentar, så syns jeg det er flere her inne som utleverer sine samboere/familie/venner/kolleger osv ganske mye i offentligheten. Jeg har mer enn en gang tenkt at jeg håper de skriver såpass anonymisert at det ikke lar seg spore.

Alt som står på nett er offentlig. Om det hadde vært aldri så anonymisert, så hadde ikke jeg likt det om mannen min hadde tatt diskusjonene med ut i det offentlige rom. Hva ville du ha tenkt, om du hadde lest innlegg der din mann la fram sin side av saken, og fikk sympati og støtte fra ukjente som ikke hadde noe med saken å gjøre?

Han kan ikke prate med meg så jeg trur faktisk det har vært bedre enn sånn som vi har det i dag der jeg ikke aner hva han føler eller tenker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709252
Del på andre sider

Samboeren min har en viss grense for hvor mye han vil utleveres på internett. Denne grensen opprettholder jeg, av respekt for han og for forholdet vårt. Det gjelder også om jeg føler vi kommuniserer dårlig rundt et tema.

Når man er i et forhold må man ofte sette sine egne ønsker til side for å respektere normene i det spesifikke ekteskapet/samboerskapet. Om partneren din uttrykker så tydelig at han føler seg utlevert, så burde du revurdere din egen oppførsel.

Kanskje dere kan skrive et innlegg sammen som i større grad representerer begges syn på en sak? Det beste er å kontakte en familieterapeut eller familiekontoret. Om man ønsker en nøytral tredjepart er neppe internett det beste stedet å finne det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709255
Del på andre sider

Gjest Noen som har råd?

Samboeren min har en viss grense for hvor mye han vil utleveres på internett. Denne grensen opprettholder jeg, av respekt for han og for forholdet vårt. Det gjelder også om jeg føler vi kommuniserer dårlig rundt et tema.

Når man er i et forhold må man ofte sette sine egne ønsker til side for å respektere normene i det spesifikke ekteskapet/samboerskapet. Om partneren din uttrykker så tydelig at han føler seg utlevert, så burde du revurdere din egen oppførsel.

Kanskje dere kan skrive et innlegg sammen som i større grad representerer begges syn på en sak? Det beste er å kontakte en familieterapeut eller familiekontoret. Om man ønsker en nøytral tredjepart er neppe internett det beste stedet å finne det.

Ok skjønner at han kan føle seg utlevert, vi burde vel hatt en prat om hvor disse grensene går men.. denne kommunikasjonen da.

Jeg har skrevet inn om episoder i forholdet fordi jeg er fortvilet fordi vi sliter så mye, ikke har jeg kunnet prate med noen om det. Jeg har fått mange gode råd å lagt mine følelser til side fler ganger å kanskje unngått krangel pga at jeg blir irettesatt her inne.

Jeg prøver også fortelle han at jeg ikke skriver inn for å få sympati men for å få synspunkt å også for å få smekk når jeg trenger det.

Det jeg aller helst vil er å prate med han, løse opp i ting uten å bruke andre men det klarer vi ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709262
Del på andre sider

Ok skjønner at han kan føle seg utlevert, vi burde vel hatt en prat om hvor disse grensene går men.. denne kommunikasjonen da.

Jeg har skrevet inn om episoder i forholdet fordi jeg er fortvilet fordi vi sliter så mye, ikke har jeg kunnet prate med noen om det. Jeg har fått mange gode råd å lagt mine følelser til side fler ganger å kanskje unngått krangel pga at jeg blir irettesatt her inne.

Jeg prøver også fortelle han at jeg ikke skriver inn for å få sympati men for å få synspunkt å også for å få smekk når jeg trenger det.

Det jeg aller helst vil er å prate med han, løse opp i ting uten å bruke andre men det klarer vi ikke.

Det er fint å få andres synspunkter. Selv har jeg en svært god venninne jeg kan snakke med, som kjenner både meg og samboeren min. Hun respekterer forholdet vårt fullt ut og gir meg gode råd, i tillegg til å sette meg på plass når jeg trenger det. Samboeren min er fullt inneforstått med hva hun vet og ikke vet angående oss.

Om dere har store problemer med å snakke sammen, så synes jeg det er på tide å ringe familiekontoret. Om han ikke vil gå dit, så kan du gå alene for å få de rådene du trenger i en overgangsperiode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709263
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noen som har råd?

Det er fint å få andres synspunkter. Selv har jeg en svært god venninne jeg kan snakke med, som kjenner både meg og samboeren min. Hun respekterer forholdet vårt fullt ut og gir meg gode råd, i tillegg til å sette meg på plass når jeg trenger det. Samboeren min er fullt inneforstått med hva hun vet og ikke vet angående oss.

Om dere har store problemer med å snakke sammen, så synes jeg det er på tide å ringe familiekontoret. Om han ikke vil gå dit, så kan du gå alene for å få de rådene du trenger i en overgangsperiode.

Jeg har også flere venninner jeg kan prate med men han er ikke så glad for det. Han sier jeg rakker ned på han å at de er på min side, dette stemmer ikke alltid. Kanskje jeg har et veldig stort behov for å prate.

Han trur de kommer til å hate han til slutt, stemmer heller ikke. Får nesten dårlig samvittighet hvis vi har krangle å jeg må prate med noen.

Jeg takker for råd om å gå til familievernkontoret alene men jeg har gått utallige ganger til flere forskjellige typer behandlere for å få hjelp. Føles veldig nyttesløst hvis det kun er den ene parten som skal jobbe med forholdet synes jeg.

Nei nok for i dag. Tusen takk for svar. Hilsen fortvila.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709269
Del på andre sider

Hvis han vet hva du skriver her inne, så har jeg ikke noe problemer med å skjønne at han føler seg uthengt, selv om han er anonymisert.

Men samtidig forstår jeg jo at du har behov for å lufte dine problemer også. Det beste er selvsagt å lufte dette på hjemmebane og få det løst der, hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709286
Del på andre sider

Gjest Nei - ikke i dag...

Jeg synes faktisk at det er litt trist at du ikke kan bruke dette forumet. Jeg har selv opplevd akkurat det samme. Ikke at han har blitt sint p.g.a. at jeg har utlevert han, men at han har lest innlegg her som han er helt sikker på at jeg har skrevet, og hvor det kommer fram til som ikke er fortalt han.)

(En gang var det jeg som hadde skrevet det, de andre gangene ikke) Uansett så ødelegger dette i forholdet.

MEN å få andres synspunkter tror jeg kan styrke forholdet. Da får man liksom litt perspektiv for å skille ut viktige/uviktige ting.

Så jeg tror det hadde vært bedre for dere begge å kunne skrive ut frustrasjonene her:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709333
Del på andre sider

Gjest 37 1/2

Hmmm, jeg tenker med meg selv at jeg skulle noen ganger ønske at mannen min leste mine innlegg på nettfora der jeg har utøst mitt hjerte!

Så får han vite hvordan jeg har det uten at det blir en krangel enderveis, og uten at han avbryter meg midt i en setning! Da leser han i alle fall alt sammen, og sitter forhåpentligvis igjen med større kunnskap om meg eller forståelse av meg....

Men hvis mannen din bare snoker på dine innlegg for å luke ut hva du har lov å si eller for å kontrollere hvordan han selv "framstår" så syns jeg kort sagt at han må være veldig umoden.

Hva pokker betyr det om 150 anonyme nick får høre noen klagemål om samboeren til anonymt nick nr 151? Man leser jo ikke for å prøve å nøste opp om det er naboen som har skrevet? Og om dama di er så ensom og fortvila at hun søker støtte hos de 150 anonyme, ja, da er det vel enda større grunn til å gå litt i seg sjøl og se hvordan man kan satse på samlivet og fellesskapet...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2709974
Del på andre sider

Gjest mcgho

Enig. Hvor mange norske familier vurderer f.eks. flytting til Dubai? Det kan da umulig koste mye å bytte ut Dubai med Algerie for anledningen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325419-bare-lurer/#findComment-2710330
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...